Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

ah.longshot

hvad betyder sælges engros?

Recommended Posts

artem666

Lidt sjovt at mens vi har gang i denne tråd, så kommer Danmarks Automobilforhandler Forening (DAF)

Med følgende nye garanti ordning på brugte biler.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8674746.html?forside

Hvor bilerne bliver indelt med stjerne, og forskellige garanti, alt efter alder og antal stjerner.

Som jeg synes lyder som et meget fornuftigt forslag, men som jeg kan læse FDM, langt fra er enig i. Men ok er også sjældent jeg er enig med dem.

5-stjernet: Bilen er op til to år gammel, har kørt maks. 50.000 km, 12 måneders garanti, leveres med brugtbilsattest, tre måneders gratis Falck-assistance.

4-stjernet: Bilen er op til fem år gammel, har kørt maks. 100.000 km, seks måneders garanti, leveres med brugtbilsattest, tre måneders gratis Falck-assistance.

3-stjernet: Bilen er op til otte år gammel, har kørt maks. 150.000 km, tre måneders garanti, leveres med brugtbilsattest, tre måneders gratis Falck-assistance.

2-stjernet: Bilen er mere end otte år gammel, har kørt mere end 150.000 km, bilen leveres med brugtbilsattest, tre måneders gratis Falck-assistance.

1-stjernet: Sælges som hovedregel kun til opkøbere. Ubetinget brugtbilsattest ved salg til private.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
truckerdude
Lidt sjovt at mens vi har gang i denne tråd, så kommer Danmarks Automobilforhandler Forening (DAF)

Med følgende nye garanti ordning på brugte biler.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8674746.html?forside

Hvor bilerne bliver indelt med stjerne, og forskellige garanti, alt efter alder og antal stjerner.

Som jeg synes lyder som et meget fornuftigt forslag, men som jeg kan læse FDM, langt fra er enig i. Men ok er også sjældent jeg er enig med dem.

5-stjernet: Bilen er op til to år gammel, har kørt maks. 50.000 km, 12 måneders garanti, leveres med brugtbilsattest, tre måneders gratis Falck-assistance.

4-stjernet: Bilen er op til fem år gammel, har kørt maks. 100.000 km, seks måneders garanti, leveres med brugtbilsattest, tre måneders gratis Falck-assistance.

3-stjernet: Bilen er op til otte år gammel, har kørt maks. 150.000 km, tre måneders garanti, leveres med brugtbilsattest, tre måneders gratis Falck-assistance.

2-stjernet: Bilen er mere end otte år gammel, har kørt mere end 150.000 km, bilen leveres med brugtbilsattest, tre måneders gratis Falck-assistance.

1-stjernet: Sælges som hovedregel kun til opkøbere. Ubetinget brugtbilsattest ved salg til private.

Jeg synes bestemt det er et ok forslag, jeg finder det heller ikke rimeligt, at en gammel udkørt spand med 3-400.000 på klokken skal leveres med 6 mdr. garanti og alt det der købeloven foreskriver - Tværtimod finder jeg det rimeligt, at os der gerne vil løbe en risiko til gengæld for at spare nogen tusser, vi har mulighed for det, som f.eks. ved at købe biler engros.

Folk der ikke har forstand på biler eller ikke ønsker at leve med risikoen, kan jo så holde sig fra den type biler, ligesom de nok heller ikke vil købe et håndværker tilbud ved en ejendomsmægler, med mindre de er gør det selv folk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.