Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Laurelin

Sjove stavefejl

Recommended Posts

Laurelin

Nå, jeg har hamrende ondt i halsen og kan bare ikke sove for det. Så jeg opretter lige en tråd om sjove stavefejl. Fortæl om dem, I har set, hørt om eller måske selv lavet :)

En klassekammerat skulle i en diktat skrive noget om affyring af en raket. Hun skrev så 'afføring af en raket'... :klap:

En anden klassekammerat fik fejl i en diktat for at skrive 'grusbelagtlandevej' i ét ord. :gruble:

En tredje præsterede at stave 'Fyn' forkert - han skrev 'Fyen' som på gammeldags maner.

En penneveninde skrev noget om 'kæres' i trafikken. Det tog mig lidt tid at finde ud af, at 'kæres' = 'kaos'!

Nå ja, det er godt nok ikke en stavefejl, men når teksttv påstår, at en eller anden er "blevet voldtaget af en 23-årig and," kan jeg ikke lade være at trække på smilebåndet, selvom nyheden jo ikke er noget at smile ad.

Og så en, der ikke er så sjov, men tænk at nogen kan finde på at skrive 'aflene' for 'alene' og 'afvide' for 'at vide'... :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

Kommer til at tænke på Gunnar "Nu" Hansens udødelige referat af en fodboldkamp hvor han sagde "og der kommer nn.. farende op af banen som skidt ud af en kanin" :lol:

Men man ser godt nok mange her i disse SMS - Ordrettelses tider, at stavekontrollen ikke fanger ordet betyder jo ikke nødvendigvis at ordet er korrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Psyche-K

Jeg har så lige siddet og læst en af mine gamle ansøgninger igennem, hvor jeg til sidst havde skrevet:

"Jeg håber, I vil kunne gøre brug af mine komplikationer"

Se, der skulle jo så have stået "kvalifikationer"

Det var nok ikke det mest heldige ordvalg at bruge i en ansøgning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flabbataz
Jeg har så lige siddet og læst en af mine gamle ansøgninger igennem, hvor jeg til sidst havde skrevet:

"Jeg håber, I vil kunne gøre brug af mine komplikationer"

Se, der skulle jo så have stået "kvalifikationer"

Det var nok ikke det mest heldige ordvalg at bruge i en ansøgning

Ups. :-D

Fik du jobbet? ;)

Flabbinj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Psyche-K
Ups. :-D

Fik du jobbet? ;)

Flabbinj

Desværre ikke. De synes nok ikke, de gad kæmpe med mine komplikationer. Fnis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Litzy
Jeg synes det var lidt spøjst da jeg kom til at skrive.

Ellers havde jeg ikke født min dejlige mand, i stedet for mødt :blush:.

Se ku være kompliceret at sku forklare sig ud af :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nicolait804

I min forældres bebyggelse, er der nogle gange nogle sociale arrangemanter og der bliver i den forbindelse oftest hængt sedler op om information med tid og hvad man skal medbringe. Personerne bag havde formået at hænge sedler op i hele bebyggelsen, hvor der stod "fællespisning i fælleshuset" - lidt spøjst og faktisk også lidt ulækkert, men en simpel stavefejl, der skulle have stået "fællesspisning"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
I min forældres bebyggelse, er der nogle gange nogle sociale arrangemanter og der bliver i den forbindelse oftest hængt sedler op om information med tid og hvad man skal medbringe. Personerne bag havde formået at hænge sedler op i hele bebyggelsen, hvor der stod "fællespisning i fælleshuset" - lidt spøjst og faktisk også lidt ulækkert, men en simpel stavefejl, der skulle have stået "fællesspisning"

:D Der var en af de gamle rebelaktionsgrupper der søgte om og fik tilladelse til at afholde fællespisning foran christiansborg engang i fordums dage -hvorefter de gjorde netop det. Jeg husker ikke årsagen men kan se billedet for mig endnu (i Se og Hør) :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg synes det var lidt spøjst da jeg kom til at skrive.

Ellers havde jeg ikke født min dejlige mand, i stedet for mødt :blush:.

ødipuskompleks...:gruble::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
storesoesterT2
Skjult

Da TV2 sendte noget fra Filipinerne, men på skærmen stod der Filipperne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...