Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gisele_

Det sagde hun bare ikke

Jeg siger  

253 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Solinumsen
Nu handler det jo så overhovedet ikke om hvad man TROR det hedder, men derimod hvad man SIGER i almindelig tale :rulle:

Man SIGER også en kilometer i daglig tale ;). Andet vil være forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frksejr

Det staves selvfølgelig "kilometer" men tror faktisk også jeg udtaler det "kilomet"... hehe... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamellen1980
en kilomet, en centimet, en milimet :rulle:

Nemlig ja :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pigebarn88
Hvorfor sige noget andet end man tror det hedder? :forvirret:gruble:

En vane? Hvad fanden ved jeg? Ved bare jeg sagtens ved at det hedder 1 kilometer, men jeg da overhovedet ikke tænker over hvad jeg siger i almindelig tale. Undskyld man ikke er så grammatisk korrekt. Jeg siger det jo altså ikke med vilje, og så jeg bevidst kan fornærme en masse mennesker ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_

Tæl lige til 10.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mr.smartazz
en kilomet, en centimet, en milimet :rulle:

Enig !!!:devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
STRAT-FENDER
En vane? Hvad fanden ved jeg? Ved bare jeg sagtens ved at det hedder 1 kilometer, men jeg da overhovedet ikke tænker over hvad jeg siger i almindelig tale. Undskyld man ikke er så grammatisk korrekt. Jeg siger det jo altså ikke med vilje, og så jeg bevidst kan fornærme en masse mennesker ..

Bare rolig... Jeg har ikke et problem med, at du siger en "kilomet".

Folk her på jubii er hysteriske, når det kommer til små sproglige finurligheder. Det er næsten sørgeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pigebarn88
Man SIGER også en kilometer i daglig tale ;). Andet vil være forkert.

Jeg skrev jo så den kommentar fordi du skrev: hvordan folk overhovedet kunne være i tvivl om hvad det hedder? så skriver jeg bare at det er vi da ikke, men vi siger bare det andet ganske ubevidst ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bossen128

1 kilomet and loving it.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mand.en
Bare rolig... Jeg har ikke et problem med, at du siger en "kilomet".

Folk her på jubii er hysteriske, når det kommer til små sproglige finurligheder. Det er næsten sørgeligt.

Tænk jeg synes nærmere det er omvendt, at folk er hysteriske med at der fanme ikke er nogen der skalfortælle dem når de begår fejl.

Alle begår fejl, men jeg forstår ikke hvorfor nogen NÆGTER at prøve at rette op på det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...