Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gisele_

Det sagde hun bare ikke

Jeg siger  

253 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

mand.en
...

Og jeg kunne heller aldrig forestille mig Don Ø eller Mærsk McKinney-Møller sige det.

Eij skal de to nu være sproglige pejlemærker? :8::shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pigebarn88
Fordi det er forkert og voldtægt af det danske sprog. Derudover lyder det umodent og barnligt - som noget, en 6 årig kunne fyre af.

Når du nu VED, at det du siger er forkert, HVORFOR bliver du så ved med at sige det?

Ja, jeg bliver HELT oprørt over dit indlæg, for jeg synes det er grumt.

Èn ting er slang og danglish (brug af fordansket engelsk), det kan man kalde kreativ sprogbrug.

Men at sige noget, der er helt forkert! - Ja, der trækker jeg altså lige grænsen.

Det er omtrent lige så hysterisk latterligt, som når jyder siger, at de har ondt i "beneren".

De har ikke fattet, at man ikke kan tage et slang som "nederen" og bruge det om kropsdele.

Jeg havde engang en dansklærer, der sagde "en kilomet". Ham kunne jeg slet ikke tage alvorligt og det endte faktisk med, at jeg i en stil proppede ordene ind så meget jeg kunne, og skrev "en kilometER".

Og jeg kunne heller aldrig forestille mig Don Ø eller Mærsk McKinney-Møller sige det.

Det er uprofessionelt.

Nu har jeg så overhovedet ikke tænkt mig at gennemgå hver enkelt ord - i diverse sætninger som man bruger hver dag, for at det grammatiske stemmer! Sorry, men det er jo altså ikke lige noget jeg tænker over, og det har jeg skisme heller ikke tænkt mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solinumsen

Ha ha, sjov tråd :lol:

Hvordan nogen kan være i tvivl om at det hedder en metER og en kilometER, forstår jeg så heller ikke. Og at en speaker på TV siger det forkert :8:. Hmm...ved ski ikke hvad jeg skal mene om det :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Goozilla

Det er omtrent lige så hysterisk latterligt, som når jyder siger, at de har ondt i "beneren".

De har ikke fattet, at man ikke kan tage et slang som "nederen" og bruge det om kropsdele.

Du kan da ikke jagte folk pga. en dialekt og så samtidig give grønt for slang og fordansket engelsk. :gruble:

Normalt spørger jeg dem, der insisterer på at sige "kilomet", om de så også siger "decilit" i stedet for "deciliter"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pigebarn88
Du kan da ikke jagte folk pga. en dialekt og så samtidig give grønt for slang og fordansket engelsk. :gruble:

Åbenbart :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pigebarn88
Ha ha, sjov tråd :lol:

Hvordan nogen kan være i tvivl om at det hedder en metER og en kilometER, forstår jeg så heller ikke. Og at en speaker på TV siger det forkert :8:. Hmm...ved ski ikke hvad jeg skal mene om det :rulle:

Nu handler det jo så overhovedet ikke om hvad man TROR det hedder, men derimod hvad man SIGER i almindelig tale :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mand.en
Nu handler det jo så overhovedet ikke om hvad man TROR det hedder, men derimod hvad man SIGER i almindelig tale :rulle:

Hvorfor sige noget andet end man tror det hedder? :forvirret:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solinumsen
Skjult

Skrev jeg noget om at "tro" eller om at "sige"?? :forvirret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gisele_

Men hvorfor vælge at sige det forkerte, når man ved, det er forkert?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smea

Tja... Den kan også smutte for mig i forbindelse med f.eks der er lige en kilomet endnu... Dog mest pga dialekten... Jeg er fynbo, taler med dialekt og det gider jeg ikke undskylde for.. Bringer det folks pis kog, bare ærgerligt, deres pis, ikke mit!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...