Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gisele_

Det sagde hun bare ikke

Jeg siger  

253 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Psyche-K
Ja, det andet ord eksisterer ikke. Så vil det jo også hedde "1 met".

Netop det har jeg prøvet at forklare en af mine venner i uendelige tider, han vil bare ikke høre på mig.

Man siger jo, som du også skriver, en metER, og så er der bare tusind af dem, så man sætter bare kilo (1000) foran; ergo en kilometER.

Det er slet ikke så svært

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Psyche-K

Ps. hvem er de to, der har stemt, at det hedder en kilomet?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Ps. hvem er de to, der har stemt, at det hedder en kilomet?!

Nu er det fordoblet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Psyche-K
Nu er det fordoblet!

Åh gru og rædsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sugarcone

Folk i fjernsynet siger simpelthen SÅ meget pis, at det er helt uyrligt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Folk i fjernsynet siger simpelthen SÅ meget pis, at det er helt uyrligt!

Ja, det er så! :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det gik først op for mig i 7. klasse det hed en kilometer :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pigebarn88

Jeg siger altså stadig 1 kilomet - jaja, bare kald mig sprogspasser, men kan dog ikke lige se det store problem i det, og hvorfor det fremstår som nærmest rædsel?? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sugarcone
Jeg siger altså stadig 1 kilomet - jaja, bare kald mig sprogspasser, men kan dog ikke lige se det store problem i det, og hvorfor det fremstår som nærmest rædsel?? :gruble:

Ok, det er én sag, hvis man simpelthen snubler over ordet eller ikke ved, hvad det rigtigt hedder. Men jeg lærer aldrig at forstå, hvorfor nogen insisterer på at sige noget forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pigebarn88
Ok, det er én sag, hvis man simpelthen snubler over ordet eller ikke ved, hvad det rigtigt hedder. Men jeg lærer aldrig at forstå, hvorfor nogen insisterer på at sige noget forkert.

For mit vedkommende tror jeg ganske enkelt det er en vane .. - kan da godt se det logiske i at det hedder 1 kilometer osv. men siger bare stadig det andet helt ubevidst - dog tror jeg faktisk at det hænder jeg siger 1 kilometer nogle få gange, men det er dælme ikke mange. Synes bare det virker nedladende på en eller anden måde: 'OMG! Det sagde hun bare ikke, kan hun ikke snakke dansk, føj føj føj .. Hvor må hun være fuldstændig dum og mangle en stor mængde intelligens ..' :sarkasme:

Ved godt at det sikkert ikke er det i siger og mener, men sådan virker det bare på mig.

Og hvad så, hvis der er 4 der har stemt at de siger 1 kilomet, herre gud!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...