Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Victorianna

psykologiforum

Er du interesseret i et psykologiforum?  

103 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

2SHY
Jeg tænkte det samme - der ER jo allerede et forum hvor man kan stille spørgsmål om alt fra fysiske til psykiske problemer, så hvis der er en stakkels sjæl der stiller et spørgsmål/leder efter svar til et problem i Psykologiforummet, så kan tråden altid blive flyttet ned til Sundhed.

Præcis. Det er jo ikke sådan at en tråd af den art ikke ville have et tilhørssted og ville være "tvunget" til at blive i et psykologiforum

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
victoriassecret2007

Helt sikkert:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
heysamaysa

jeg synes selv det lyder spændende men har stemt nej på det grundlag, at jeg tror der er andre forumkategorier der ville være aktuelle for et større snit af debattørene på jubii end lige et psykologiforum. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna

^67% ud af 88 deltagere, det synes jeg da er rimelig godt...men selvfølgelig er afstemningen ikke slut endnu og der kan nå at ske ting og sager, både til den ene og den anden side..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nobleman

Jeg mener at det er en rigtigt dårlig idé at lave et decideret psykologi forum.

Jamen hvorfor er det?

Jo psykologiske problemer er jo individuelle og hva der har virket for en gør det jo ikek nødvendigvis for en anden.

Og netop derfor er det et større problem hvis alle "amatørpsykologerne" kommer med råd der er potentielt farligere for modtageren(selvom de måske har fejlet det samme)

En diagnose hos en professionel er da klart at foretrække da de kan vurdere ud fra persoenn og kropssprog og høre hvad der blir sagt fremfor bare konsekvent at smide et råd i hovedet da "det har virket for en anden".

Forskellen er jo større end f.eks at skulel debattere om "min røv ser stor ud i de her bukser" what ever.

Psyken er jo et vigtigt element ho alle mennesker og hvis den først har "taget skade" en gang ligger der et kæmpemæssigt stykke arbejde med at få rettet op på det.

Et dårligt råd kan gøre større skade end gavn. Derfor

Psykologi forum.

NEJ TAK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MaaWee

Jamen hvorfor er det?

Jo psykologiske problemer er jo individuelle og hva der har virket for en gør det jo ikek nødvendigvis for en anden.

Og netop derfor er det et større problem hvis alle "amatørpsykologerne" kommer med råd der er potentielt farligere for modtageren(selvom de måske har fejlet det samme)

En diagnose hos en professionel er da klart at foretrække da de kan vurdere ud fra persoenn og kropssprog og høre hvad der blir sagt fremfor bare konsekvent at smide et råd i hovedet da "det har virket for en anden".

Forskellen er jo større end f.eks at skulel debattere om "min røv ser stor ud i de her bukser" what ever.

Psyken er jo et vigtigt element ho alle mennesker og hvis den først har "taget skade" en gang ligger der et kæmpemæssigt stykke arbejde med at få rettet op på det.

Psykologi forum.

NEJ TAK

Jeg tror desværre du har misforstået noget! Dette psykologiforum ville ikke være beregnet til at give andre gode råd, men at diskutere psykologi. Et sted, hvor alle os, som interesserer sig for psykologi kan lufte tanker og holdninger - og diskutere. Lige akkurat som hvis man oprettede et forum om dyr, tv-programmer eller biler. Er der ikke sådanne fora i forvejen her? Det er en interesse, man diskuterer og skriver/læser om.

Og hvor ville det være fedt, hvis det blev lavet. JEG har i hvert fald mange ting, jeg ville elske at høre andres synspunkter på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna

Jamen hvorfor er det?

Psykologi forum.

NEJ TAK

Det er ikke et forum, hvor man kan søge råd... det er et forum, hvor man kan diskutere psykologiske retninger og psykologiske teser man selv sidder inde med... det er langt fra det samme... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna
Jeg tror desværre du har misforstået noget! Dette psykologiforum ville ikke være beregnet til at give andre gode råd, men at diskutere psykologi. Et sted, hvor alle os, som interesserer sig for psykologi kan lufte tanker og holdninger - og diskutere. Lige akkurat som hvis man oprettede et forum om dyr, tv-programmer eller biler. Er der ikke sådanne fora i forvejen her? Det er en interesse, man diskuterer og skriver/læser om.

Og hvor ville det være fedt, hvis det blev lavet. JEG har i hvert fald mange ting, jeg ville elske at høre andres synspunkter på :)

Nå, du kom mig i forkøbet, kan se du ihvertfald har forstået:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna

Så er der 100 der har stemt, men der er jo maaaange flere på debatten, så jeg sender lige denne tråd til tops igen, så vi kan få nogle flere stemmer:-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.