Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mari-marolle

Ferie på Fanø

Recommended Posts

mari-marolle

Vi kunne godt tænke os at bruge et par dage på Fanø i vores efterårsferie, og lejer temlig sikkert en hytte på en campingplads.

Men jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber i vil / kan svare på.

1) Vi har aldrig været på Fanø, så hvor mange dage skal man bruge, vi er meget aktive så vi skal ud på nogle lange ture på cykel, og lange vandreture, samt se de forskellige museumer, ind i alle forretningerne :klap: på havnen, og bare daske rundt i byen og nyde stemningen.

2) Kan i anbefale en god campingplads,? vi er 2 voksne og evt. 2 hunde der skal afsted.

3) kender i noget til et slæbested hvor der er mulighed for at få en jolle op og ned fra en trailer, og hvad koster det ?

4) hvor skal vi gå hen for at få noget rigtig god mad, og de bedste kolde øl ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Suki

mig og kæresten var på Fanø for 2 år siden..... suk,smuk ø... det vi nåede at se af den,inden kæresten bestemte sig for at vride om på foden og brække den!!! 2 dage fik vi der... det var ihvertfald ikke nok! :lol: vi var lidt uheldige... har kun et godt råd til jer : PAS PÅ DERES FORTOVS KANTER!!!!!!!:sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ClaraMD

Hejsa.

Jeg bor selv på Fanø, så kan svare på meget om øen :)

Det er svært at sige hvor lang tid i skal bruge... Men i hvert fald 3 dage. Her er rig mulighed for at cykle rundt og se vores dejlige natur, der er ca 13 km fra Nordby (havnebyen) til Sønderho, som ligger i den anden ende af øen. Det er meget nemt at komme omkring på cykel.

Husk at gå en dejlig lang tur på vores fantastiske strand!

Forretninger har vi desværre ikke så mange af længere, så det kan klares på en eftermiddag (i hvert fald dem i Nordby).

Der er flere muligheder for camping, nu kender jeg ikke rigtig noget til stederne, men der er i hvert fald både i nordby, rindby og sønderho. Tjek evt. www.fanoe.dk, der skulle du kunne finde info.

Det med slæbested kan jeg desværre ikke hjælpe med, men vi har da en lille lystbådehavn, der skulle da være mulighed for det, vil jeg tro.

Vi har flere gode spisesteder herovre. . I Nordby kan jeg især anbefale Hos Apel, Ambassaden og Cafe Aroma, alle i hovedgaden. Der kan I også få en dejlig kold øl :)

I Rindby er Sormas (italiensk) og Cafe Axel mine favoritter, men der er mange flere steder, både i Nordby, Rindby og Sønderho.

Husk også at besøge vores Bryghus, når I alligevel kommer herover, det skulle være godt!

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide, og ellers så rigtig god fornøjelse med vores ø!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mari-marolle

Tak for jeres svar begge to :)

til suki-ling

Tak for advarelsen.

Øv hvor var i uheldig, så blev den ferie ødelagt, vi holder os langt væk fra deres fortove.

claraMD

Jeg har haft ringet til turistkontoret på Fanø, for at høre om de lå inde med lidt lokale brochurer men de henviste til den du foreslår, og den har jeg længe skaffet mig.

Vi tager jo nok vores hunde med så kan du komme lidt mere hvor de gode ture starter ? (bare så vi ikke skal bruge tid på at lede ) men der er jo nok masser af afmærket ture.

Hvad med pandekagehuset Hans & Grethe jeg har kun set billeder af deres pandekager :ivrig: er de lige så lækker som de ser ud ?

Hvad med p. pladser i nærheden af de gode spisesteder og helst hvor der er skygge, hvis det ikke er alt for varmt må hundene ligge i bilen mens vi spiser, men vi vil gerne kunne holde lidt øje med dem imens,

der er vel lige så mange turister på øen til den tid ?

Der kommer sikkert flere spørgsmål, når vi først finder ud af hvor vi skal overnatte og når tiden nærmer sig.

V H

mari-marolle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ClaraMD

Hej igen!

Jeg har faktisk ikke lagt mærke til om der er nogle afmærkede ruter herovre. Men jeg vil i hvert fald foreslå en tur ud på nordenden (der hvor færgen lægger til), ture langs stranden, og mellem Rindby og Sønderho.

Der er parkeringsmuligheder tæt på de fleste restaurationer, og det skulle være muligt at finde skygge så hundene kan være i bilen. Der er sikkert en del turister, også i efterårsferien.

Pandekagehuset er bare :savl:

Det kan kun anbefales!!! Jeg ved at det er sat til salg, så jeg håber I når at få den oplevelse med, inden hun får det solgt. Der kan i også sagtens have hundene med, da hun primært har servering i haven.

Spørg bare hvis jeg kan hjælpe med andet, skal nok holde lidt øje med tråden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anja-79

Har lige været på Fanø i en uge i sommerhus i Sønderho.

Fantastisk dejligt sted! Lækker LANG LANG LANG strand, hvor hundene rigtig kan løbe og rigtig hyggelig by med gamle "Fanø-huse" og Sønderho Kro's æggekage kan varmt anbefales!

Dejligt sted i det hele taget.

Jeg ved at der er afmmærkede vandreruter i plantagen "Fuglekøjen" men ellers er stranden jo klart stedet for en lang gåtur. -og i efteråret kan i måske finde rav...?!

Nordby er "hovedbyen" og der hvor færgen kommer ind. Der er nogle dejlige restauranter og cafeer og ikke mindst ishuse - måske ikke så aktuelt i efteråret.

Der er en håndfuld tøjbutikker og en del kunsthåndværkbutikker bla. rav.

Rindby har jeg indtryk af kun er en turistby. Der er enkelte butikker fritidstøj og "lagersalg" og selvfølgelig ishus.

Sønderho-som er min favorit- er en lille-bitte by med smukke Fanø-huse, ravværksteder, kunstmuseum, silkebutik, kunstværksted. Gåturen rundt om sydspidsen er helt fantastisk, og kan afsluttes i Sønderho Kro.

Dejlig ø !

God tur

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mari-marolle

For hulan hvor jeg glæder mig til at skal afsted, hvor lyder det lækkert, jeg er bare klar til at tage afsted med det samme.

Har boedet i Esbjerg i næsten et år, for mange år siden, det ærger mig jeg aldrig tog en smuttur derover dengang, vi har så mange dejlige steder i vores land det er bare det med at komme ud og opleve dem.

Tak for jeres svar, det er lige de ting jeg søgte :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bonusmor12

Du kan rolig glæde dig.

Angående båden, så er der en trailerrampe i lystbåde havnen.

Hvis I ikke kender vadehavet, så sæt jer ind i forholdene, tidevandet er lumsk og har overrasket mange turister. Selv i en jolle kan I sejle på grund og risikerer i bedste fald, bare nogle timers ventetid til tidevandet kommer.

Husk - Kun en tåbe frygter ikke havet.

Ellers er her nogle sider der måske kan inspirerer til udflugter.

http://www.123hjemmeside.dk/Fanonatur/6147446

http://www.mitfanoe.dk/

http://www.fanoesejlklub.dk/

Bonusmor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mari-marolle

Hej bonusmor 12

Tak for dit svar, du må undskylde jeg ikke har svaret noget før.

Tak for de forskellige links til udflugter, dem skal jeg ha kigget lidt mere på.

ligeledes tak for tippet til slæbested hvis vi tager båden med, og jo bare rolig vi har respekt for havet.

Vh. mari-marolle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...