Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

xrasmussen

De danskes øer

Recommended Posts

xrasmussen

Mine forældre er blevet fanget af en programserie på DK 4, nemlig " På togt til de danskes øer". Den er inspireret af Achton Friis' bog med samme titel. Han skal angiveligt have fundet frem til, at Danmark består af 527 øer, af dem havde han kendskab til de 27.

Nu spørger jeg, hvilke af de små danske øer (mindre end Fyn) har du besøgt? Er her nogen, der ikke bor på en af de pågældende øer, der ikke har været på Fyn eller Sjælland, må I gerne nævne det (hvis I vil). Jeg har været der, er selv jyde.

Selv har jeg besøgt: Samsø, Læsø, Ærø, Bornholm, Hjarnø, Fanø, Rømø, Langeland, Fur, Tåsinge, Tunø og Alrø samt Lolland og Falster.

På en ferie på Fyn, har jeg også besøgt Thurø, og under en ferie på Møn var jeg på Bogø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Jeg nævnte Sjælland og Fyn, som jeg gjorde, for her bor en stor del af landets befolkning, vel tæt på halvdelen. Derfor gik jeg ud fra alle danskere kender dem, selvom man ikke har været der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mauna20

Bornholm, Ærø, Møn, Lolland, Falster, Fur, Mors, Fanø, Rømø, ja, det må vist være det..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sifka

Bornholm, Lolland, Falster, Møn, Bogø, Farø, Samsø, Lyø, Nyord, Femø og Rømø

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Syrenprinsessen

Lolland, Falster, Møn, Mors, Als, Tåsinge, Siø, Langeland, Drejø, Skarø, Hjortø, Strynø, Ærø, Avernakø, Thurø, Torø...tror det var det :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1Kat

Samsø, Lolland, Falster, Møgelø, Avernakø, Lyø, Tåsinge, Langeland, Ærø, Mors, Als, Siø, Thurø, Farø, Bornholm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Egern76

Drejø, Bjørnø, Skarø, Ærø, Fanø, Rømø, Mandø, Læsø, Samsø, Endelave, Alrø, Hjarnø, Langeland, Bornholm, Møn, Bogø

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kanga

Bornholm, Christiansø, Ærø, Lyø, Avernakø, Bjørnø, Svelmø, Langeland, Thurø, Tåsinge, Mors, Fanø, Lolland-Falster, Møn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen
Bornholm, Christiansø, Ærø, Lyø, Avernakø, Bjørnø, Svelmø, Langeland, Thurø, Tåsinge, Mors, Fanø, Lolland-Falster, Møn.

Hvor ligger Svelmø?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kanga
Hvor ligger Svelmø?

Det ligger i det Sydfynske Øhav, mellem Faaborg og Svendborg. Der er faktisk to Svelmø'er. Lille Svelmø og Store Svelmø. Den lille er så lille at der vel max kan stå 5 personer der på. Den store er privatejet og der er en bolig der. Der er ingen færge, for vandet er så lavt derover til at man kan gå ved at følge nogle pæle der står i vandet. Tror ejeren selv har en traktor der kan køre frem og tilbage.

Kanga

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.