Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

@nneT

@nneT's fototråd...

Recommended Posts

@nneT

Her er så 2 billeder fra min stue :)

post-25364-13939842224156_thumb.jpg

post-25364-13939842224392_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@nneT

Lille pige

post-25364-13939842251933_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pluuuut

Jeg kan rigtig godt lide dine gamle billeder fra din velmagtsdage, som du kalder dem ;) Der er dybe og sjæl i :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bent41
Weee :-P

Jeg tror nogle billeder af de der ringe i vandet når man drypper i det kunne se fedt ud :love:

Det her lavede jeg for en 22 - 23 år siden. Det var en speciel sort/hvid film, som blev fremkaldt som en farvefilm. Så for at prøve den af, tog jeg min blitz, med sensor og en rustfri skål, med vand i.

Når man blitzer, med sensor, i en rustfri skål, så får man nogle sindssygt hurtige lukkertider, da blitzen kan afgive sit lys måske på 1/25.000 del, eller 1/50.000 del.

Det her er en sølle kopi, produceret med negativet i en almindelig scanner og den der underlige tingest til at lægge en stribe negativer i, så der er gået en del nuancer tabt, både ved kopieringen af negativet og nedskaleringen til dette forum :)

EDIT :

Kameraet stod så på en fast position og skålen ligeledes. Vandhanen afgav de samme dryp, så jeg tog 36 billeder af fænomenet. Det gav mig en serie fra vandråbe, til den ramte og så hvad der skete efter, som jeg vandt en fotokonkurrence med.

Jeg har tit set dråber fotograferet, men serien, har jeg ikke set. Det kunne være en ide, man kunne fornye.

Mit billede er efter at dråben har ramt og noget er på vej op igen. Jeg har ikke fået scannet flere ind, da det var en scanner jeg havde lånt og ville se om jeg kunne bruge. Kvaliteten er ikke helt god nok til mig, så jeg venterr indtil der kommer noget brugbart/betalbart, så skal jeg nok lave min egen tråd, med egne billeder.

Så samtidig undskylder jeg for at have involveret mig med billede i din tråd, den lå bare lige til højrefoden, da man ønskede det billede :)

/over and out Bent41

post-10414-13939842431225_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@nneT
Jeg kan rigtig godt lide dine gamle billeder fra din velmagtsdage, som du kalder dem ;) Der er dybe og sjæl i :gogo:

Mange tak, det er jeg glad for at høre :) Jeg tror dog der lige går noget tid, før jeg når det samme niveau igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@nneT

Bent41

Du skal ikke undskylde! Det er FEDT At du gider komme og forklare hvordan du har gjort :)

Glæder mig til at se nogle af dine billeder :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@nneT

Kan man ikke gøre noget, for at billederne ikke virker så grumsede, når man skal resize dem, for at få dem herind?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing
Kan man ikke gøre noget, for at billederne ikke virker så grumsede, når man skal resize dem, for at få dem herind?

du kan prøve med sharpen funktionen, når du har ændret dem i størrelsen, men helt godt bliver det desværre aldrig :)

Hanne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bent41

Først vælger du den maksimale størrelse, som jubii accepterer (Fysiske mål i pixel gange pixel)

Så kan du vælge kvalitetsgraden af tilladte kilobytes, altså stille på kvalitetsgrad, indtil maksimale antal kilobytes opnåes.

Kig også på den reduktionsmetode du anvender. Der kan ofte være flere muligheder og bliver det ikke godt, så prøv en af de andre metoder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.