Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Angst Klubben

Recommended Posts

catty24

Hej derude :wave:

Der må være flere end mig der lider af Panikangst/Generaliseret Angst og Socialfobi herinde.

Så frem med jer :klap:

Her er tråden hvor vi kan støtte hinanden, skrive om vores anfald, Behandling. Og hvordan vi bekæmper den dumme angst.

Velkommen til :kys:

http://www.angstforeningen.dk/panikangst.htm

http://www.angstforeningen.dk/phpBB2/index.php

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24

Jeg er en kvinde på 26 år, jeg har haft panikangst siden 2001..

Nogen gange er den meget værre end andre gange, men lige for tiden er den MEGET slem :shock:

Jeg tager 225 mg Efexor og 5 Mg Hexalid

Jeg går i behandling hos en psykolog, vi er dog lige først begyndt at arbejde med min angst nu..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jamen melder mig gerne ind... :genert:

Jeg er en kvinde på 26 år. Har været i medicinsk behandling for panikangst/generaliseret angst siden 2000. Det sidste år også med støttende psykologtimer.

Jeg har efterhånden så meget styr på min angst, at den ikke hæmmer mig, og ikke præger min hverdag voldsomt, men det har været en lang kamp at nå her til :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Er ked af at høre, at din angst pt er slem Catty :ae: men min erfaring er også, at det kommer i bølger... Dog er mine bølger aftager med årene :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Er ked af at høre, at din angst pt er slem Catty :ae: men min erfaring er også, at det kommer i bølger... Dog er mine bølger aftager med årene :)

Hej :kys:

Hvordan gør du når du får angstanfald har du nogle råd?

Ja de kommer i bølger, mine er også blevet bedre end de har været men lige nu ramler det hele sammen for mig pga. angst for sygdom (min kæreste har fundet en knude i armhulen) :(

Mine anfald er begyndt at være så slemme som de var i starten.. Hvor jeg bare ligger i kramper, og slet ikke kan få luft og snakke med andre mennesker, og bliver meget meget fysisk syg.. Det er SÅ væmmeligt :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hej :kys:

Hvordan gør du når du får angstanfald har du nogle råd?

Ja de kommer i bølger, mine er også blevet bedre end de har været men lige nu ramler det hele sammen for mig pga. angst for sygdom (min kæreste har fundet en knude i armhulen) :(

Mine anfald er begyndt at være så slemme som de var i starten.. Hvor jeg bare ligger i kramper, og slet ikke kan få luft og snakke med andre mennesker, og bliver meget meget fysisk syg.. Det er SÅ væmmeligt :tie:

Når jeg har det værst, har jeg ondt i hele kroppen, smerte-lyn der løber ud i arme og ben, voldsom hovedpine, kvalme og så får jeg ligesom et slår for øjnene... Jeg kan mærke hvis det tager tilløb til at blive rigtig slemt, og så skal jeg sørge for at aflede mig selv... som oftest ringer jeg til én, der kan fortælle mig, at jeg altså ER okay, verden er IKKE ved at ramle... Nogle gange ligger jeg mig til at sove en times tid - så hjernen får noget andet at beskæftige sig med... (Dette virkede dog ikke inden jeg startede på medicinsk behandling, for der var jeg bange for at lægge mig til at sove...) Jeg er nået så langt med min angst, at jeg efterhånden kan styre uden om de værste episoder...

Hvad gør du? Kan du mærke når det trækker op? Eller overmander det dig før du opdager det kommer listende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Når jeg har det værst, har jeg ondt i hele kroppen, smerte-lyn der løber ud i arme og ben, voldsom hovedpine, kvalme og så får jeg ligesom et slår for øjnene... Jeg kan mærke hvis det tager tilløb til at blive rigtig slemt, og så skal jeg sørge for at aflede mig selv... som oftest ringer jeg til én, der kan fortælle mig, at jeg altså ER okay, verden er IKKE ved at ramle... Nogle gange ligger jeg mig til at sove en times tid - så hjernen får noget andet at beskæftige sig med... (Dette virkede dog ikke inden jeg startede på medicinsk behandling, for der var jeg bange for at lægge mig til at sove...) Jeg er nået så langt med min angst, at jeg efterhånden kan styre uden om de værste episoder...

Hvad gør du? Kan du mærke når det trækker op? Eller overmander det dig før du opdager det kommer listende?

Jeg får det på akkurat samme måde..

Jeg kan godt mærke når det trækker op for det meste, men jeg går i panik.. :whine:

Lige for tiden magter jeg det slet ikke..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Bor du alene? For mig er det en kæmpe støtte at have mennesker omkring mig når jeg har det skidt... Nogle der kan SE på én, når den er på vej til at være gal...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Bor du alene? For mig er det en kæmpe støtte at have mennesker omkring mig når jeg har det skidt... Nogle der kan SE på én, når den er på vej til at være gal...

Nej jeg bor sammen med min kæreste.. han prøver at støtte mig så godt han kan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trina_K

Hej :genert:

Jeg lider også af panikangst og socialfobi.

Det er svært for mig at skrive om det, da det kan udløse et angstanfald både at læse om angst, snakke om det og skrive om det.

Jeg vil prøve så godt jeg kan.

Jeg er 21, havde mit første voldsomme angstanfald omkring december 2005. (Har haft en masse angst-lignende- anfald inden. Men i december blev det rigtig voldsomt)

Jeg blev student i 2006 - klarede lige akkurat at komme igennem det. Efter jeg fik min studentereksamen, lagde jeg mig bogstavelig talt hjem i min seng og blev der i 2 måneder.

Jeg startede i ambulant forløb hos en psykiater på hospitalet i slutn. af august.

Blev indlagt på psykiatrisk afd. i slutn. af oktober. Her mødte jeg de mest inkompetente fu*khoveder forklædt som "behandlere".

Mine forældre fik mig udskrevet i slutn. af januar.

1. februar startede jeg til psykolog på angst og ocd klinikken. Der går jeg stadig og det er rigtig godt for mig.

Undskyld mit lange indlæg :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...