Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

WyGuy

Kan det passe at jeg betaler told?

Recommended Posts

WyGuy

Vare købt på co.uk site, men sendt fra Canada = told?

Jeg handler tit fra amazon.co.uk marketplace sellers, og bliver ikke fortoldet, har altid troet at det var fordi selve købet er UK, og derved toldfrit i EU. Også selvom at tingene bliver sendt fra USA og Canada.

MEN her i lørdags blev jeg opkrævet 100 kr. for en DVD bestilt via amazon.co.uk hos en canadisk sælger - er det korrekt? Skal jeg betale selvom den er bestilt på et engelsk site?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Coreena

Ja det skal du..

Varene er toldfrit når du køber dem indenfor eu og afsendt indenfor eu..

amazon.co.uk formidler formentlig kun kontakten til canada, dine penge går ikke til amazon.co.uk men til canada derfor er det et udenlandsk køb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss-Louboutin

Når du køber fra markeds pladsen altså fra privat personer, så kan personen sagtens være i Canada selv om du handler fra UK siden. Dette skal du derfor altid sørger for at tjekke, hvis du vil undgå tolden.

Så ja, du skal stadig betale tolden da din pakke kommer fra Canada.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoopy_female
Vare købt på co.uk site, men sendt fra Canada = told?

Jeg handler tit fra amazon.co.uk marketplace sellers, og bliver ikke fortoldet, har altid troet at det var fordi selve købet er UK, og derved toldfrit i EU. Også selvom at tingene bliver sendt fra USA og Canada.

MEN her i lørdags blev jeg opkrævet 100 kr. for en DVD bestilt via amazon.co.uk hos en canadisk sælger - er det korrekt? Skal jeg betale selvom den er bestilt på et engelsk site?

Tolderne kan jo ikke se hvor du har bestilt varen - de kan jo kun se at varen er sendt fra Canada og derfor kommer der told på. Logisk nok :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Meller79

Det er ikke altid at man bliver opkærevet.

Tolderne tager de pakker ud som de vil se, åbner dem for at se indholdet og ligger derefter afgifterne og moms på.

Men står der uden på pakken at dette er en gave, så skal du ikke betale noget, så må man bare håbe at de ikke åbner pakken og ser at der ligger en faktura i for så kommer du til at betale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...