Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

bbfabric

Kan man blive skilt fra sin biologiske familie??

Recommended Posts

bbfabric

- Det er ikke en teenager-joke det her.

Min biologiske far har forfulgt mig i mange år, og til trods for at jeg er flyttet nogle gange, har fået nye telefonnumre og nye mails OG nye navn, der alt sammen er hemmeligt, så formår han alligevel at finde frem til mig. Eller mine andre familiemedlemmer for den sags skyld... Og så prøver han at pumpe dem for oplysninger om mig.

- Han sad i spjældet for voldtægt dengang min mor var gravid med mig, og jeg har aldrig haft et forhold til ham. Og jeg ønsker det heller ikke.

Jeg ved ikke, om man kan få rettens ord for, at det er chikane, og få ham slettet fra min dåbsattest, så han kan få et polititilhold for forfølgelse eller noget.

Det er MEGA ubehageligt, og jeg er begyndt at blive rigtig bange nu.

Er der nogen, der ved noget om sådan noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Original-Spacedoll

Jeg tror ikke du kan få ham slettet fra din dåbsattest - for han er jo din far uanset om du ønsker forhold til ham eller ej. Men derfor kan du godt få et tilhold mod ham, der skal "bare" være belæg for det.

Du kan jo prøve at ringe til din lokale politistation, der kan du få hjælp, samt råd og vejledning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arveprinsessen

Jeg syntes også helt klart at du skal kontakte din lokale politistation og spørge om der er noget du kan gøre.

Tror ikke han kan blive slettet fra din dåbsattest, men kan en anden evt. adoptere dig? Så vil han jo ikke længere stå opført som din far? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BritGirl
Jeg syntes også helt klart at du skal kontakte din lokale politistation og spørge om der er noget du kan gøre.

Tror ikke han kan blive slettet fra din dåbsattest, men kan en anden evt. adoptere dig? Så vil han jo ikke længere stå opført som din far? :gruble:

Så skal faren give lov til dette først, hvilket næppe sker i dette tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BritGirl

Ved du hvad det er han vil dig?

B*, der selv på 4. år gemmer sig for brormand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nora973

Du kan godt blive adopteret af en anden. Hvis du er under 21 skal din far godkende det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bbfabric
Så skal faren give lov til dette først, hvilket næppe sker i dette tilfælde.

- Det kan godt lade sig gøre. Min stedfar og jeg er ved at arbejde på sagen. Og når man er over 18 og gerne vil adopteres, så kan det godt lade sig gøre, selvom end biologiske far protesterer. - Det har jeg i hvert fald lige læst idag.

Og det bliver ikke noget problem for mig, for jeg er trods alt 25 år gammel.

Men hvad han vil? For lige at svare på en andens spørgsmål. Jeg ved det ærlig talt ikke... Men uanset hvad, så har det ikke min interesse. Han skal bare holde sig væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BritGirl

Men hvad han vil? For lige at svare på en andens spørgsmål. Jeg ved det ærlig talt ikke... Men uanset hvad, så har det ikke min interesse. Han skal bare holde sig væk.

Måske vil han bare undskylde - whatever. Du skylder ham ikke noget, men hvis I begge kan komme videre efter en undskyldning så var det måske det værd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@nneT

Uhh jeg kender det godt... Det er bare ikke behageligt at skulle skjule sig på den måde... Jeg synes du skal kontakte politiet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bbfabric
Måske vil han bare undskylde - whatever. Du skylder ham ikke noget, men hvis I begge kan komme videre efter en undskyldning så var det måske det værd?

- Jeg tror gerne han vil have et eller andet form for forhold. - Dengang hvor min mor rent faktisk tillod ham at besøge mig, gad han ikke rigtigt. Og da jeg så selv fortalte ham efter jeg blev 18, at jeg ikke ville have noget som helst med ham at gøre, så begyndte det jo lige pludselig at blive interessant.

- Og da jeg så endelig fik den mørke familie-sandhed at vide, om den voldtægt han havde begået og at han muligvis også havde gjort et eller andet mod min mor, så var det helt slut. Og det fik han også at vide...!!

Idag fik jeg så en mail fra min mor, at han havde fundet ud hvor hun arbejdede, og havde derfor ringet til hende der, for at få at vide, om han kunne få mit telefonnummer osv. Og han kunne ikke forstå, hvorfor jeg var sur på ham....

Og det alene tolker jeg som chikane. For han ved udmærket godt, hvorfor jeg ikke vil snakke med ham, og at jeg er bange for ham. Og det har jeg personligt fortalt om og om igen...

Men det er som om, ordene "HOLD DIG FRA MIG", ikke rigtigt synker ind...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...