Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Intelligentsia

Excel: Sletning af hver anden række

Recommended Posts

Intelligentsia

Hej alle

Jeg har et problem i Excell, som jeg ved at I kloge folk kan hjælpe mig med. Grønt gives :D

Jeg skal have slettet hver anden række i Excell på en smart måde. Eller sagt på en anden måde: slette lige eller ulige rækker. Der er særdeles mange rækker, så det skal ikke gøres manuelt.

NB: Den ene række indeholder hyperlinks+tekst og den anden række er bare tekst.

På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CBRN

Vil tro du kan slette det du gerne vil, ved at holde Ctrl nede også trykke på de rækker der skal slettes, altså trykke på selve tallet udfor rækken. Når du så har valgt dem du vil, skal du højreklikke på en af tallene, også vælge slet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Intelligentsia
Vil tro du kan slette det du gerne vil, ved at holde Ctrl nede også trykke på de rækker der skal slettes, altså trykke på selve tallet udfor rækken. Når du så har valgt dem du vil, skal du højreklikke på en af tallene, også vælge slet.

Tak for dit foreslag, men din metode er manuel sletning. Hvis jeg skal slette 2000 linjer, så tager det alt for lang tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CBRN

arh ja, selvfølgelig... Min hjerne er vist gået på ferie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Intelligentsia
arh ja, selvfølgelig... Min hjerne er vist gået på ferie.
Det gør ikke noget. Du forsøgte da at hjælpe. Det er et ædelt træk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
drageridderen

Har set lidt på det, og har tænkt lidt i noget med en makro måske ? men har desværre ikke mere tid til at lege med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Intelligentsia
Har set lidt på det, og har tænkt lidt i noget med en makro måske ? men har desværre ikke mere tid til at lege med det.
Fair nok. Jeg tænke om man ikke kunne udnytte at halvdelen af rækkerne har internetadresser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Du skal have noget du kan sortere arket efter - så du får samlet det du vil slette i en blok

Ellers kan det ikke lade sig gøre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Intelligentsia
Du skal have noget du kan sortere arket efter - så du får samlet det du vil slette i en blok

Ellers kan det ikke lade sig gøre

Ok. :gruble:

Jeg prøver igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...