Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Drunk_Donkey

Gør politiet noget ved vidersalg af varer til overpris?

Recommended Posts

Khalida
Ninjaet!

Og så har politiet da været om sig i forbindelse med billetter til Roskilde, men det er selvfølgelig også lidt flere penge det drejer sig om.

Når jeg mener bagateller så mener jeg en enkeltpersons anmeldelse af en enkeltperson som udbyder en enkelt billet eller to.

Det gidder politiet ikke tage sig af.

Når politiet tager sig af den slags så gør de det fordi der er truffet en beslutning om gøre en indsats på en området.

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Omvendt

For 3 år siden, i 2004, da mange forsøgte sig som billethajer - og de stod i tunellen under banen i Roskilde og endte med at sælge billetterne til under halv pris - ja der mistede de penge - uden nogen havde ondt af dem.

Må desuden tilstå jeg syntes det er mere forkasteligt med "sort" salg - når billetterne rives væk samme dag som de er udbudt

Det er hverken tilfældet til Skanderborg Festivalen, til Vig Festivalen eller til Roskilde Festivalen

Så hvis folk får tegnebogen frem fra start - ja så får de deres billet uden problemer - så derfor har jeg ikke så ondt af dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Drunk_Donkey
Omvendt

For 3 år siden, i 2004, da mange forsøgte sig som billethajer - og de stod i tunellen under banen i Roskilde og endte med at sælge billetterne til under halv pris - ja der mistede de penge - uden nogen havde ondt af dem.

Må desuden tilstå jeg syntes det er mere forkasteligt med "sort" salg - når billetterne rives væk samme dag som de er udbudt

Det er hverken tilfældet til Skanderborg Festivalen, til Vig Festivalen eller til Roskilde Festivalen

Så hvis folk får tegnebogen frem fra start - ja så får de deres billet uden problemer - så derfor har jeg ikke så ondt af dem.

Sådan står det så ikke til med campingvognsbilletterne ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Drunk_Donkey
Johh ... den er skam god nok. Det er ulovligt og hører ind under afpressning.

Underforstået han har allerede forsøgt at sælge den til overpris, men det vil du ikke anmelde hvis du får den til den lave pris.

.... men altså ..... et er teori, noget andet er den virkelige verden og jeg tvivler på at den slags bagateller interesserer politiet :lol:

.

Indtil videre har jeg også kun gjort ham opmærksom på at det er ulovligt og at jeg vil købe til den rette pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sinette2222
Øh den forstod jeg ikke lige?!?!? :gruble::genert:

§ 260. Med bøde eller fængsel indtil 2 år straffes for ulovlig tvang den, som

stk. 2) ved trussel om at anmelde eller åbenbare et strafbart forhold eller om at fremsætte sande ærerørige beskyldninger tvinger nogen til at gøre, tåle eller undlade noget, for så vidt fremtvingelsen ikke kan anses tilbørlig begrundet ved det forhold, som truslen angår.

Det står i denne § fra straffeloven!!! "ved trussel om at anmelde eller åbenbare et strafbart forhold..."

Så vidt jeg kan forstå på trådstarter, vil hun true med anmeldelse, hvis hun ikke kan få billetten til 500 kr.. --> altså med henblik på at få billetten til lavere pris end den udbydes til! om udbuddet er ulovligt er ligemeget i denne situation!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...