Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Wunder8

Mine sko smitter af - what to do?

Recommended Posts

Wunder8

Et par af mine bedste sko afgiver desværre en masse farve, når jeg har dem på. Det resulterer i, at mine tæer (jeg går tit barfodet i mine flats) får sådan nogle blå mærker, det kommer både på huden og neglene.

Problemet er, at det er vildt svært at få væk igen. Jeg går ud fra, det er fordi, det ligesom "gnider" sig meget ind. Jeg har prøvet med sæbe, neglelakfjerner (når nu jeg alligevel var igang med at fjerne noget...) og har også forsigtigt prøvet med en alm. neglefil at "skrubbe" det væk. Det sidder bare fast!

Det skal nok blive slidt af på et tidspunkt, men det er ikke lige det fedeste at få blå fødder... nogen idéer til, hvordan det kan fjernes? Finsprit? Klor? Andre, der har prøvet det samme?

:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ShoeEnthusiast
Et par af mine bedste sko afgiver desværre en masse farve, når jeg har dem på. Det resulterer i, at mine tæer (jeg går tit barfodet i mine flats) får sådan nogle blå mærker, det kommer både på huden og neglene.

Problemet er, at det er vildt svært at få væk igen. Jeg går ud fra, det er fordi, det ligesom "gnider" sig meget ind. Jeg har prøvet med sæbe, neglelakfjerner (når nu jeg alligevel var igang med at fjerne noget...) og har også forsigtigt prøvet med en alm. neglefil at "skrubbe" det væk. Det sidder bare fast!

Det skal nok blive slidt af på et tidspunkt, men det er ikke lige det fedeste at få blå fødder... nogen idéer til, hvordan det kan fjernes? Finsprit? Klor? Andre, der har prøvet det samme?

:(

Det har jeg to par, der konsekvent gør - skal kun have dem på i et kvarters tid, før man kan begynde at ane farven og de er altså ikke helt nye, så ja, jeg finder det ærligt talt lidt underligt. Jeg plejer at tage sådan en lille neglebørste, komme godt med sæbe på og så skrubbe løs og så tager jeg resterne med neglelakfjerner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chrine-

^^ Det har jeg også et par der gør, og selvom det er over en uge siden jeg har haft dem på er der stadigvæk en smule farve at se på mine fødder.

Mine begyndte dog først at gøre det efter de havde været våde (blev overrasket over en gang regn en dag), og en ekspedient sagde til mig at jeg skulle prøve at imprægnere dem indeni, men jeg har ingen ide om det hjælper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Noonesangel

Når det sker for mig, plejer jeg at lave en mild blanding af klar eddike og vand og så lige vaske dem forsigtigt med det indvendigt, med den bløde side af en køkkensvamp. Eddiken binder farvestoffet, så det ikke smitter så meget af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.