Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

ronte

Kørekort, det der felt bag på?

Recommended Posts

ronte

Ja, jeg tænker på det felt der er under de små køretøjstegninger, hvad betyder de tal der står der?

Kan det have noget at gøre med at jeg skal bruge linser/briller under kørsel? For jeg kender ikke så mange der har tal, høs mange er feltet bare tomt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aquarius39

I mit kørekort står der "100" under felterne med køretøjskategorier, hvilket betyder at jeg kun må køre MC solo (altså ikke med sidevogn). Det fremgår vistnok at kørekortsbekendtgørelsen hvad de forskellige tal betyder, og ja der er også tal der betyder at man skal have briller/linser på når man kører. Link til bekendtgørelsen:

http://147.29.40.90/_SHOWF_A216853906/142&B20060100405REGL&0003&000350

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hfs10

Det er forskellige koder, som betyder forskellige ting. 100, som skrevet betyder ang. sidevogn og 71 tidl. mistet kørekort osv.

Vi har en folder alle disse "harmoniseringskoder".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ronte

Tusind tak for svar, linket virker ikke her, men fandt en oversigt ved at søge på kørekortbekendtgørelsen.

01.06 betyder ganke rigtigt at jeg skal bære briller eller kontaktlinser under kørsel..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
insolentmint

og mig der længe har undret mig over hvorfor der ikke stod på mit kørekort at jeg skulle bære briller (jeg vil nødigt gå rundt uden briller/linser) så det er sgu et krav at jeg har dem på.

Men se så får jeg svaret her jeg har nemlig også 01.06 på mit kørekort

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ronte
og mig der længe har undret mig over hvorfor der ikke stod på mit kørekort at jeg skulle bære briller (jeg vil nødigt gå rundt uden briller/linser) så det er sgu et krav at jeg har dem på.

Men se så får jeg svaret her jeg har nemlig også 01.06 på mit kørekort

Det er faktsik ret smart med de der talkoder, for der findes jo en maaaaaaaaaasse forskellige krav og "rettigheder" for handicappede..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Muuh
Tusind tak for svar, linket virker ikke her, men fandt en oversigt ved at søge på kørekortbekendtgørelsen.

01.06 betyder ganke rigtigt at jeg skal bære briller eller kontaktlinser under kørsel..

Hvor står de der tal :blush:

Har lige tjekket mit kørekort og kan ikke finde nogen tal :genert: og jeg skal altså også bruge briller underkørsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mr.McDee
Hvor står de der tal :blush:

Har lige tjekket mit kørekort og kan ikke finde nogen tal :genert: og jeg skal altså også bruge briller underkørsel

måske en tur til en optiker er på tide :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Muuh
måske en tur til en optiker er på tide :-P

Har lige fået nye briller, måske jeg skulle pudse dem :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mr.McDee

tja det kunne måske hjælpe på synet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.