Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

celticsc

Pantflasker

Recommended Posts

Lone-Elizabeth
Det er jo ikke decideret 7-Eleven, der laver egne regler, for det er vel logisk, at butikken ikke punger ud for flasker, som de ikke selv kan komme af med og få penge for.

Og nu hvor jeg tænker efter, så tager Føtex f.eks. heller ikke imod COOPs egne flasker, ligesom man i Brugsen ikke kan aflevere Harboe-flasker.

Det er nu også mest antallet jeg tænker på. Og hvis en butik tager imod flaskerne, har jeg aldrig oplevet at de har begrænset antallet. Det er der jeg mener en flaskeautumat kommer til sin ret. Så kan den acceptere flaskerne eller ej, men antallet er ligegyldigt.Og hvis der ikke er behov for en automat kan problemet med aflevering af flasker da ikke være særligt stort.

Og da mener jeg at det er butikkens valg - at spare penge på en sådan automat - hvilket så giver de ansatte problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linda

Rent faktisk skal man modtage alle flasker, men af hensyn til butikken modtager man ofte kun flasker man selv forhandler.

Det koster 15 Kr for hver kasse man skal finde en anden leverandør til end man selv bruger.

Men alle butikker skal i følge loven modtage alle flasker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.