Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

celticsc

Pantflasker

Recommended Posts

celticsc

Kan man aflvere pantflasker i 7/11

Har nemlig en kæmpe pose med Mountain Dew flasker som er købt der - ved ellers ikke lige hvilken butik der tager imod dem :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ingethesweetest

Kan man købe Mountain Dew i 7/11?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
celticsc

oh yeah og hydro texaco

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ronte
Det burde du kunne

"Alle, der sælger produkter, der er omfattet af det danske pant- og retursystem, er forpligtet til at tage de tomme emballager retur."

Fra: http://www.dansk-retursystem.dk/composite-60.htm

Men det betyder jo ikke at de gør det..

netto for eksempel tager kun i mod deres egne kasser og flasker..

Hvilken slags pant er der på sådan nogle mountain dew??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
celticsc

De er købt i 7/11 så burde de vel også tage imod dem :gruble:

de er 0.5 liters så det er vel det samme som alle andre 0.5 flasker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ronte
De er købt i 7/11 så burde de vel også tage imod dem :gruble:

de er 0.5 liters så det er vel det samme som alle andre 0.5 flasker

Ja de burde, er det en slags sodavandsflaske eller øl?

Og er der et pant-b mærke på??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
celticsc

Har lige selv været deroppe *g* og ja - de tager flasker retur bare ikke i store mængder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone-Elizabeth
Ja, jeg har selv arbejdet i 7-Eleven ind til for kort tid siden, så jeg kan bekræfte, at de skal tage dine flasker retur...

MEN!

For alles bedste, anbefaler jeg, at man med jævne mellemrum tilbageleverer flasker (som kun kan købes i 7-Eleven) i stedet for at aflevere et kæmpe lager på een gang.

Jeg ved i hvert fald, at vi mange gange nægter at tage returflasker, fordi vi ikke har tid til at sortere flaskerne, når de kommer i kæmpeportioner.

Nogle steder sætter de grænsen ved 10 flasker pr. kunde/gruppe.

Det er så ikke lovligt. Man er forpligtet til at tage imod embalagen uanset antal (ellers må man ofre penge på en automat). - eller en ekstra person-

Hvad skal jeg tage imod?

Returflasker – flasker der vaskes og fyldes igen

Et salgssted er forpligtet til at modtage og udbetalepant for returflasker, salgsstedet selv forhandler.

Et salgssted er også forpligtet til at modtage flasker, der er identiske med de flasker, salgsstedet forhandler, også selvom flaskerne kommer fra en leverandør, salgsstedet ikke benytter. Det betyder at, salgsstedet er forpligtet til at modtage og udbetale pant for flasker af samme type, det vil sige, følgende forudsætninger skal være udfyldt:

Flasker af samme materiale (plast eller glas)

Flasker med samme volumen

Flasker med samme ydre diameter

Flasker med samme højde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone-Elizabeth

På den der er quotet tidligere (se i linket under "hvad skal jeg tage imod") og reglerne er jo ens for alle. Så selvom 7/11 laver egne regler er de jo ikke nødvendigvis lovlige.

http://www.dansk-retursystem.dk/composite-60.htm

Det er ikke medarbejderne der er problemet - det er 7/11 - der ikke sørger for at reglerne kan overholdes uden overarbejde.Så derfor indfører de egne "regler" , det er billigere end at ansætte en ekstra person, eller få en flaskeautomat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.