Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

frkpoulsen

rabat på bøder for studerende?

Recommended Posts

frkpoulsen

Hej alle debbatørere.

Jeg har lige været så 'heldig' at få en busbøde, på den nette sum af 500kr, da jeg kørte med 1 DAG for gammelt buskort, irreterende.

Nå men jeg har hørt at man kan få 50% rabat hvis man er under 18år (er 17) og studerende, kan det passe? Har hørt det nogle gange nu.

Hvis det er tilfældet, hvor skal jeg så henvende mig?

Håber at nogen ved det! Ville virkelig hjælpe en fattig studerende!

På forhånd tak :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss
Hej alle debbatørere.

Jeg har lige været så 'heldig' at få en busbøde, på den nette sum af 500kr, da jeg kørte med 1 DAG for gammelt buskort, irreterende.

Nå men jeg har hørt at man kan få 50% rabat hvis man er under 18år (er 17) og studerende, kan det passe? Har hørt det nogle gange nu.

Det du beskriver var det i gamle dage

I dag er reglerne ændret lidt så man ikke bare fordi man er studerende får rabat på bøderne, i dag findes der jo endog en del studerende med yderst velbetalte fritidsjobs

Om busbøder også er omfattet af det ved jeg ikke (jeg tvivler dog på det)

Men som reglerne ser ud i dag, så er det hvis man har en årlig indtægt på maximum x antal kroner (vistnok 125.000 kr., men det tal vil jeg ikke hænges op på) så kan man få halveret en hel del bøder

Så hvis din eneste indtægt er SU så skulle du befinde dig pænt under indtægtsgrænsen.

Så hvis busbøderne også er omfattet af de regler, så skulle du kunne få rabat på den.

Og så skal du selvfølgelig henvende dig hos det lokale politi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pigenvestergaard

hvis det er en afgift ka du ikk, ved ikk om det er.. F.eks p-bøder kan ikke halveres, da det er en afgift.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
somenick
Hej alle debbatørere.

Det er en afgift, som du har fået. Sådan kan det gå, når man kører uden billet, tilgengæld kan du vist køre hele dagen på den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chimaphila

I HT-området (eller hvad det hedder nu), plejede man at kunne få lavet et månedskort samme dag som man fik bøden, og dermed få nedsat bøden til 50 kr. Om det stadig er sådan, ved jeg ikke, men uanset hvad er det for sent nu.... Du kan jo ikke få lavet et kort der gælder fra i går....

Om det stadig er sådan ved jeg altså ikke... Jeg har aldrig fået en bøde..

~Chimaphila

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
__Moni@__
I HT-området (eller hvad det hedder nu), plejede man at kunne få lavet et månedskort samme dag som man fik bøden, og dermed få nedsat bøden til 50 kr. Om det stadig er sådan, ved jeg ikke, men uanset hvad er det for sent nu.... Du kan jo ikke få lavet et kort der gælder fra i går....

Om det stadig er sådan ved jeg altså ikke... Jeg har aldrig fået en bøde..

~Chimaphila

Der er faktisk en gang en tog-konduktør (hedder de det?) som fortalte mig at man godt kunne få lavet sit månedskort med én dags tilbagevirkende kraft, men jeg har aldrig tjekket om det stadig kan lade sige gøre... Den gang fik jeg nedsat min bøde til 50 kroner, men jeg kan desværre ikke huske hvordan:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Heksefatter

Jeg skal ikke gøre mig alt for klog, men jeg blev engang taget i S-toget, fordi jeg ikke havde gyldig billet. Jeg fik spurgt konduktøren, og han sagde at siden at det ikke var en bøde, men en "kontrolafgift" så var der ingen rabat at hente for studerende.

Men det kan godt være at dit lokale busselskab har andre regler. Prøv at spørge dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skratti

Jeg tror ikke du kan få nedsat prisen, da det er en kontrolafgift du har fået, ikke en bøde.

Desuden fandt jeg følgende på dsb.dk:

Fra 21.01.2007 er aldersgrænsen for børn og unge nedsat fra 18 år til 16 år.

Så ifølge dsb er du ikke ung længere :lol:

Surt med de penge; du kan evt. tilmelde dig abonnementsservice og få tilsendt kortet automatisk. Ellers kan man sagtens købe periodekort der først gælder flere uger i fremtiden. Da jeg selv tog toget i skole fornyede jeg altid mit kort en uges tid i forvejen for at undgå at skulle betale endnu flere penge til dsb end de i forvejen flåede mig for :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
isambourg
Der er faktisk en gang en tog-konduktør (hedder de det?) som fortalte mig at man godt kunne få lavet sit månedskort med én dags tilbagevirkende kraft, men jeg har aldrig tjekket om det stadig kan lade sige gøre... Den gang fik jeg nedsat min bøde til 50 kroner, men jeg kan desværre ikke huske hvordan:(

det kan det godt - med HT/DSB. For to år siden fik jeg en bøde præcis dagen efter, mit kort var udløbet. Jeg betalte vist kun 50 kr., da jeg fornyede kortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jill84

for det første er det en afgift du har fået = kan ikke nedsættes.

for det andet kan man ikke få halveret bøder under 500 kr. det mindste man kan betale i bøde er 500 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.