Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

arveprinsessen

At finde penge i en hæveautomat...

Recommended Posts

arveprinsessen

Igår gik jeg forbi en hæveautomat og tilfældigt ser jeg at det der med husk penge og kvittering blinker.

Går hen til automaten, og der sidder både penge(300 kr) og kvittering i den.

Jeg tager penge og kvittering ud, og stiller mig op og venter. Tænker at der måske om lidt kommer en forbi som har glemt begge dele. Venter 5-10 min, men der kommer ingen.

Nu er spørgsmålet så om jeg:

1) skal gå til den bank som har hæveautomaten og aflevere pengene sammen med kvitteringen og håbe de kan finde den rette ejermand

2)Beholde pengene selv og være ligeglad med den som har glemt dem

Er nok mest til løsning 1, men omvendt syntes jeg måske også det er lidt fjollet.

Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
emiliejolie

Hvordan kan løsning 1 være fjollet, det er da nærmere løsning 2 der er det. Selvfølge skal pengene da afleveres tilbage til den bank hæveautomaten tilhører - alt andet vil jeg i hvert fald ikke selv have samvittighed til. Men det er måske bare mig.

Min fætter fandt i øvrigt 3000 kr. i en hæveautomat for et stykke tid siden. Han afleverede dem i banken, og det viste sig at en gammel dame havde glemt dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
somenick
Skjult
Hvordan kan løsning 1 være fjollet, det er da nærmere løsning 2 der er det. Selvfølge skal pengene da afleveres tilbage til den bank hæveautomaten tilhører - alt andet vil jeg i hvert fald ikke selv have samvittighed til. Men det er måske bare mig.

Min fætter fandt i øvrigt 3000 kr. i en hæveautomat for et stykke tid siden. Han afleverede dem i banken, og det viste sig at en gammel dame havde glemt dem.

Det fjollede kunne bestå i, at man har ventet en dag med at gøre det:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
lykkefordi

Jeg ville have afleveret dem i banken.. Ihvert fald, i dit tilfælde, idet at der hører en kvittering med. Så burde de kunne finde ud af, hvem de penge tilhører :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
afl-anita

Jeg ville aflevere dem, når nu der er kvittering med, så må banken kunne finde rette ejermand.

Uden kvittering ville det ha' været en anden sag synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smallemalle

Mener bestemt også du skal aflevere dem i banken sammen med kvitteringen - så kan de finde rette ejermand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Banni
Igår gik jeg forbi en hæveautomat og tilfældigt ser jeg at det der med husk penge og kvittering blinker.

Går hen til automaten, og der sidder både penge(300 kr) og kvittering i den.

Jeg tager penge og kvittering ud, og stiller mig op og venter. Tænker at der måske om lidt kommer en forbi som har glemt begge dele. Venter 5-10 min, men der kommer ingen.

Nu er spørgsmålet så om jeg:

1) skal gå til den bank som har hæveautomaten og aflevere pengene sammen med kvitteringen og håbe de kan finde den rette ejermand

2)Beholde pengene selv og være ligeglad med den som har glemt dem

Er nok mest til løsning 1, men omvendt syntes jeg måske også det er lidt fjollet.

Hvad ville I gøre?

Da du både har kvitteringen og pengene, så er det ikke noget problem for banken at finde ejermanden. Det er sjofelt at løbe med pengene, synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pm53

Man kan sagtens finde frem til ejeren ved hjælp af kvitteringen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Banni
Jeg ville aflevere dem, når nu der er kvittering med, så må banken kunne finde rette ejermand.

Uden kvittering ville det ha' været en anden sag synes jeg.

Da trådstarter er kommet som den første efter den glemsomme, så er det stadigvæk uhyre let for banken at finde ejermanden... Det står jo i logfilen på maskinen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mor1966

Hvis det var mig ville jeg slet ikke være i tvivl. Ind i banken med pengene, de kan finde den rette ejermand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.