Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

saera18

spørgsmål til bankansatte

Recommended Posts

Spain

Nej, man må ikke selv bevilge sine lån.

Der hvor jeg er ansat må man ikke betjene sin familie, men man må gerne betjene sine venner (det har jeg nu ikke selv lyst til, da jeg ikke ønsker at have indsigt i mine venners økonomi.)

Vi er underlagt strenge krav (hvilket også gælder ens ægtefælle). Hvis man har overtræk på sin konto, kan det føre til en advarsel. Har man gentagne overtræk kan det føre til en fyreseddel. (og vil lige sige at man ikke bare automatisk har en kredit på 200.000 kr fordi man er ansat i en bank). Man skal have styr på sin økonomi af den simple årsag at man ikke ønsker at de ansatte skal fristes til at begå bedrageri.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Valyc
Men hvordan skulle du som kunde vide om din bankrådgiver havde overtræk??

Bare fordi personens egen økonomi måske ikke er den bedste, betyder det da ikke at h*n er en dårlig rådgiver :forvirret

Det kunne da være, at min rådgiver har fortalt det til én, som så har fortalt det videre til en anden osv.

Nej, det betyder nødvendigvis ikke, at vedkommende er en dårlig rådgiver. Men som jeg skrev før, så ville det altså ikke være særligt troværdigt, hvis jeg som rådgiver sad med en løftet pegefinger over for en kunde pga. overtræk, hvis jeg selv havde et overtræk.

Ville du være helt tryg, hvis du som kunde sad i sådan en situation?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Valyc
Men jeg synes nu ikke man nødvendigvis har rod i sin økonomi, fordi man en gang imellem trækker over?

Nej, ikke nødvendigvis.

Men set meget firkantet, så betyder overtræk jo, at du bruger flere penge end du har, og i det øjeblik du trækker over, der bruger du jo bankens penge og ikke dine egne. Det kan man så oversætte til, at man ikke har styr på sin økonomi.

For en kassekredit er vel også bare en slags overtræk, til en mere rimelig rente....?

Ja, en kassekredit er en slags bevilget/aftalt overtræk, hvor et overtræk uden kassekredit ikke er noget banken har sagt god for, og derfor er penge du ikke må bruge.

Kan faktisk sammenlignes med, at du spørger en veninde om du må låne noget, i stedet for bare at tage det uden at spørge om lov først.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Khalida
Men hvordan skulle du som kunde vide om din bankrådgiver havde overtræk??

Bare fordi personens egen økonomi måske ikke er den bedste, betyder det da ikke at h*n er en dårlig rådgiver :forvirret

Næh, men omvendt er der også psykologi i det.

Bankansatte skal være troværdige og overbevisende og i den forbindelse er det bedre at ord og handling er i overensstemmelse.

Klart at man ikke behøver at være en dårlig rådgiver fordi man har overtrukket med 100,- men reelt set så er det unødvendigt at overtrække hvis man har styr på sin økonomi.

Hertil kommer at det er lettere for banken at håndtere nul tolerance end det er at vurdere individuelt.

Tænk hvis direktøren godt måtte overtrække med 10.000,- fordi det ikke er særlig mange penge, men menige ansatte må ikke overtrække med 2.000,- fordi det er mange penge.

Nul tolerance giver rent faktisk mening. :)

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SchurThing
Nej, ikke nødvendigvis.

Men set meget firkantet, så betyder overtræk jo, at du bruger flere penge end du har, og i det øjeblik du trækker over, der bruger du jo bankens penge og ikke dine egne. Det kan man så oversætte til, at man ikke har styr på sin økonomi.

Ja, en kassekredit er en slags bevilget/aftalt overtræk, hvor et overtræk uden kassekredit ikke er noget banken har sagt god for, og derfor er penge du ikke må bruge.

Kan faktisk sammenlignes med, at du spørger en veninde om du må låne noget, i stedet for bare at tage det uden at spørge om lov først.

Nårh, Jamen nu er jeg helt med... :lol: Altså vi har en kassekredit, og den bliver da nogengange brugt, som fx forleden hvor min opvasker døde..... Men det er banken nu helt med på.... Men et overtræk er det jo...

Kan godt forstå at en bankmand ikke må trække over uden at have en gylden aftale omkring det....:gogo:

Det synes jeg faktisk generalt ikke burde være folks ret... Altså det åbenlyse ville jo være lige at "sprøge om lov" inden man bruger penge man ikke har...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...