Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

saera18

spørgsmål til bankansatte

Recommended Posts

saera18

Nu kommer endnu et spørgsmål fra det skøre kvindemenneske med den umættelige nysgerrighed.

Må en bankansat eller en ansat i et realkreditinstitut, som normalt godkender kunder til lån, må h*n godt bevillige sig selv et lån?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Valyc

Nej, det må h*n da i aller højeste grad ikke... :)

Bankansatte har deres egen personlige rådgiver, lige som almindelige kunder har, og når en bankansat skal have lån, så foregår det på stort set samme måde.

Hvis bankansatte kunne bevilge sig selv lån, så ville jeg uden tvivl have et lån på 1 million til 0% i rente :-D

Ej, der findes MEGET strenge regler om, at man ikke må betjene sig selv, venner eller familie. Sådan er det ihvertfald i den bank jeg arbejder i...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Min svoger er ved realkreditdanmark og har lige for tiden sin bankrådgiver til at regne på hvad han må låne for.

Som jeg da går ud fra, er fordi han ikke selv må gøre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Khalida

Nej, bankansatte må ikke bevilge sig selv lån og de er generelt underlagt strengere regler end alle os andre f.eks. hedder det NUL overtræk og dårlig økonomi reelt set uhørt.

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SchurThing
Nej, bankansatte må ikke bevilge sig selv lån og de er generelt underlagt strengere regler end alle os andre f.eks. hedder det NUL overtræk og dårlig økonomi reelt set uhørt.

.

Really?

Det synes jeg da er lidt latterligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

.

Men spørgsmålet er jo også om man har brug for overtræk med en kassekredit på 200.000 kr med en meget lav rente? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Valyc
Really?

Det synes jeg da er lidt latterligt?

Ja, det gør det nok umiddelbart.

Men prøv at forestille dig, at du som kunde sad og skulle rådgives af en bankrådgiver, som ikke havde styr på sin egen økonomi. Hvilket signal ville det ikke lige give dig?

Jeg ville ihverfald ikke selv være tryg ved, at en bankrådgiver med overtræk på sin egen konto, sad og sagde god for, at jeg f.eks. kunne låne en masse penge, eller investere en masse penge i nogle aktier. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mrs-A

Men prøv at forestille dig, at du som kunde sad og skulle rådgives af en bankrådgiver, som ikke havde styr på sin egen økonomi. Hvilket signal ville det ikke lige give dig?

Jeg ville ihverfald ikke selv være tryg ved, at en bankrådgiver med overtræk på sin egen konto, sad og sagde god for, at jeg f.eks. kunne låne en masse penge, eller investere en masse penge i nogle aktier. ;)

Men hvordan skulle du som kunde vide om din bankrådgiver havde overtræk??

Bare fordi personens egen økonomi måske ikke er den bedste, betyder det da ikke at h*n er en dårlig rådgiver :forvirret

Og hos os (arbejder ved realkredit/netbank) må man godt betjene venner og familie.. har en kollega som selv stod for hele sagen da hans søster skulle købe nyt hus..

så, der er altså stor forskel..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SchurThing

Nej det synes jeg faktisk også du har helt ret i.....

Men jeg synes nu ikke man nødvendigvis har rod i sin økonomi, fordi man en gang imellem trækker over?

Men hvis de har en kassekredit på 200.000 JOW så synes jeg sgu det er iorden at de ikke må have overtræk... Ved ikke lige hvordan jeg fik den vendt inde i hovedet....

Blanede vist kassekredit og overtræk sammen....

For en kassekredit er vel også bare en slags overtræk, til en mere rimelig rente....?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...