Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

scratchinpinknails

Hårfarve på linoleumsgulv...

Recommended Posts

scratchinpinknails

...skaden er sket. Gulvet på mit badeværelse har antaget en svag lyserød farve omkring afløbet. :blushing:

Nogen der ved hvordan jeg fjerner det?

Det gir grønt:slem: .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sismofyt

Havde selv en brun klat på et linoleumsgulv fra hårfarve på et badeværelsesgulv. Der er ikke andet at gøre end bruge godt med knofedt-på-den-forsigtige -måde, altså en svamp og lidt skurecreme, pas på du ikke skurer for hårdt, men skur alligevel så meget at farven går af.

Jeg fik det helt af dengang og klatten var faktisk ret mørk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLovely

Graffitirens burde også kunne tage det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bambi@

du må nok til at skure, som een nævnte. Hårfarve indeholder salmiak som vil ætse linoliumsbelægningen - hvis du er sikker på det er linolium og ikke vinyl (som er plastik). Måske er du heldig og kan få let-skuret farven væk, held og lykke med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chulek

Få fat i ajax powerspray, biotex spray, cilit bang, et eller andet i den stil, og så spray på, vent og så skur. Jeg har med held brugt det til min chokolade på min ruskinssofa, rødvin på gulvtæppet, hårfarve på gulvtæppet, hårfarve på linolium. Det tager alt... selv som myrebekæmper er det godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666
du må nok til at skure, som een nævnte. Hårfarve indeholder salmiak som vil ætse linoliumsbelægningen - hvis du er sikker på det er linolium og ikke vinyl (som er plastik). Måske er du heldig og kan få let-skuret farven væk, held og lykke med det.

Nu gør du mig forvirret Bambi... Linolium, er jo lavet af linolie, altså olie.

Vinyl, siger du er lavet af plastik, som også lyder meget rigtigt, og platik laver man af olie.

Hmm så hvad er reelt den store forskel? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bambi@
Nu gør du mig forvirret Bambi... Linolium, er jo lavet af linolie, altså olie.

Vinyl, siger du er lavet af plastik, som også lyder meget rigtigt, og platik laver man af olie.

Hmm så hvad er reelt den store forskel? :gruble:

jeg blev ligeså forvirret som du, da manden forsøgte at forklare. Han har styr på det lort - han har været gulvmontør i 21 år nu. Det eneste der gik klart igennem af forklaringen (hurtigt gennem telefon) var at mange ikke kender forskellen, så trådstarter KUNNE have vinyl på i stedet for linolium... men ja, jeg var lige så forvirret...... for fremgangsmåden til at fjerne hårfarven måtte så være den samme uanset - hvorfor så nævne det ? fattede selv ik en meter.. kun det at der var salmiak i hårfarve, som ville ætse.. ret meget mere fandt jeg ik ud af, for han skulle videre med sit linoliums-arbejde på en trappe på Vesterbro :genert:

troede også lige jeg kunne komme med et kanon råd, og blev forvirret i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666
jeg blev ligeså forvirret som du, da manden forsøgte at forklare. Han har styr på det lort - han har været gulvmontør i 21 år nu. Det eneste der gik klart igennem af forklaringen (hurtigt gennem telefon) var at mange ikke kender forskellen, så trådstarter KUNNE have vinyl på i stedet for linolium... men ja, jeg var lige så forvirret...... for fremgangsmåden til at fjerne hårfarven måtte så være den samme uanset - hvorfor så nævne det ? fattede selv ik en meter.. kun det at der var salmiak i hårfarve, som ville ætse.. ret meget mere fandt jeg ik ud af, for han skulle videre med sit linoliums-arbejde på en trappe på Vesterbro :genert:

troede også lige jeg kunne komme med et kanon råd, og blev forvirret i stedet.

Nå så manden er ikke hjemme, hvornår var det lige du sagde at jeg skulle være der? :devil:

Hvis jeg lige skal uddybe det jeg fik startet på, er linolie, som linolium er lavet af, en planteolie.

Hvor plast er lavet af olie fra undergrunden.

Men hvad der reelt er den store forskel på vegetabilsk og mineralsk olie ved jeg virkelig ikke. :gruble:

Men som du er inde på, er det vil reelt også lige meget, med det her spørgsmål :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...