Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

missMalenet

Kassekredit?

Recommended Posts

saera18
Problemet er at man ikke bare benytter sig af det engang i mellem :D

Studielån melder du dig til i januar og så melder du bare fra i de måneder hvor du ikke ønsker det, dvs. du kan bare sige du vil have su-lån i februar juli og oktober for eksempel

det kommer da så sandelig an på, hvor dårlig man er til at styre sin økonomi, og om man bare fyrer penge af på unødvendige ting. De eneste gange jeg har brugt min kassekredit, har været de 3 gange jeg har flyttet, og det er det eneste, og jeg er også studerende. En kassekredit er en genial ting, hvis man kan bruge den med omtanke. Hvis man har lidt svært ved at styre sin økonomi, så er det nok ikke en kassekredit man skal have

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLovely

Har kun kassekredit på 5000, ville ikke have mere, da jeg ikke har mulighed for at betale mere tilbage vha. min su og studiejob. Problemet er nu, at det er begyndt at irritere mig, for jeg har i princippet ingen glæde af den, når min konto står i nul hver den første, fordi det jeg har overtrukket tages fra min næste løn.

Så nu har jeg studielån ved siden af, indtil min konto står i nul, før jeg får løn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sismofyt
det kommer da så sandelig an på, hvor dårlig man er til at styre sin økonomi, og om man bare fyrer penge af på unødvendige ting. De eneste gange jeg har brugt min kassekredit, har været de 3 gange jeg har flyttet, og det er det eneste, og jeg er også studerende. En kassekredit er en genial ting, hvis man kan bruge den med omtanke. Hvis man har lidt svært ved at styre sin økonomi, så er det nok ikke en kassekredit man skal have

Nemlig :gogo:

Hvis man kan styre det, hvilket de fleste kan, så er en kassekredit både nemmere, hurtigere og billigere at have, end at skulle til at oprette lån.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
missMalenet
Nemlig :gogo:

Hvis man kan styre det, hvilket de fleste kan, så er en kassekredit både nemmere, hurtigere og billigere at have, end at skulle til at oprette lån.

Det var også min tanke:) Jeg vil jo have mulighed for at arbejde, men kun i perioder. I sommerferien, er jeg eksempelvis garanteret et godt betalt job, og kan på den måde få det jeg evt har trukket over, banket i bund. Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at få en kredit på mere end 5000-10.000 kroner. Det er primært trygheden i det jeg søger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss

Sådan meget firkantet sagt:

Jo bedre styr på sin ø(v)konomi man har jo større er fordelene ved kassekreditten på x antal kr. frem for lånet på x antal kr.

Det giver som naturlig fortsættelse at jo mindre styr man har på sin ø(v)konomi, jo større er fordelene ved lånet på x antal kr. fremfor kassekreditten på x antal kr.

Altså hører man til arten der ved at man bare skal bruge lidt ekstra ind i mellem (fx hvis bilen, vaskemaskinen eller andet vigtigt pludselig siger BUM) og hurtigt får betalt tilbage, så vinder kassekreditten klart som den billigste løsning :D

Hører man derimod til blandt de folk, der ikke vil kunne dy sig for konstant at have kassekreditten omkring max. stort set konstant, så vinder lånet klart som den billigste løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Elektra_dk

Lån & Spar bank har en studiekonto med kassekredit. www.lsb.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
peaches26

Jeg har 8.75% på min kassekredit i Danske Bank. Fik at vide det var den lavest mulige rente de kunne give på en kassekredit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...