Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

missMalenet

Kassekredit?

Recommended Posts

missMalenet

Jeg vil gerne have oprettet mig en kassekredit - starter som jordemoderstuderende her d. 1/9, og vil pga. skole kun have mulighed for at arbejde, mens jeg er i klinik. Jeg har en opsparing, men den slipper jo op på et tidspunkt, hvorfor jeg gerne vil have mig en kassekredit, som en ekstra tryghed. Men hvor finder jeg sådan en til "en billig penge"? Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at give for meget i rente mv. Pt. har jeg Jyske Bank, men har hørt, at de skulle være temmeligt dyre hvad det angår. Kan du anbefale mig en bank?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sille99DK
Jeg vil gerne have oprettet mig en kassekredit - starter som jordemoderstuderende her d. 1/9, og vil pga. skole kun have mulighed for at arbejde, mens jeg er i klinik. Jeg har en opsparing, men den slipper jo op på et tidspunkt, hvorfor jeg gerne vil have mig en kassekredit, som en ekstra tryghed. Men hvor finder jeg sådan en til "en billig penge"? Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at give for meget i rente mv. Pt. har jeg Jyske Bank, men har hørt, at de skulle være temmeligt dyre hvad det angår. Kan du anbefale mig en bank?

De har et specielt "uddannelsestilbud" hos Sydbank. Men ved ikke om det er billigt....

http://www.sydbank.dk/u/produkter/u-konto

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fjeil

Du skal vide, at man sagtens kan "prutte" om renten på sine konti. Så gå du bare ned og bed om en kassekredit med 7-8% i rente, eller hvad du nu synes er rimeligt. Er du god og gammel kunde, kender din rådgiver godt, ja så vil han/hun sikkert gerne gi lidt rabat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
missMalenet
Du skal vide, at man sagtens kan "prutte" om renten på sine konti. Så gå du bare ned og bed om en kassekredit med 7-8% i rente, eller hvad du nu synes er rimeligt. Er du god og gammel kunde, kender din rådgiver godt, ja så vil han/hun sikkert gerne gi lidt rabat.

Jeg kender faktisk ikke min rådgiver:genert: Jeg har aldrig haft brug for ham/hende, så jeg har ingen ide om, hvem jeg mon har fået tildelt. Men tak for tippet med at kunne "prutte" om prisen, det vil jeg helt klart skrive mig bag øret. Grønt på vej:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chimaphila

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Forstædernes Bank har et godt tilbud til studerende.. Det har Lån & Spar vist også... Samt diverse lokalbanker.

~Chimaphila

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fjeil

Det gode ved kassekreditter i forhold til et lån er, at de ikke koster oprettelsesgebyr. Det gjorde min i hvert fald ikke. Og et lån koster nok ml. 500-1500 kr at få oprettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
missMalenet

Jeg tror også en kassekredit vil være det rigtige for mig, fremfor f.eks studielån. Jeg regner med, at det blot er noget jeg vil benytte mig af engang imellem, hvorfor et lån vil være for meget at gøre ud af det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
laurana510

amagerbanken..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AltAndetTaget
Det gode ved kassekreditter i forhold til et lån er, at de ikke koster oprettelsesgebyr. Det gjorde min i hvert fald ikke. Og et lån koster nok ml. 500-1500 kr at få oprettet.

Yep.....samt det faktum, at hvis man har et kreditmax på fx. 5.000 som er trukket fuldt, vil man betale 0.00 i rente den dag lønnen går ind, og først begynde at betale rente når men igen passerer nul. Det betyder at man måske kun betaler rente 20 dage om måneden i stedet for 30 dage på et lån.

Jeg plejer at spøge med, at jeg får 8% i rente af mine indlån.....Jeg nedbringer nemlig min kassekredit når der går penge ind, og skal derfor ikke betale rente;)

MEEEEEEN det tidligere indlæg omkring at man aldrig kommer af med gælden igen, holder faktisk også....min kassekredit har nu kørt i .......alt for fucking lang tid, og NU skal jeg altså også have gjort noget ved det. I hvertfald i morgen:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dj_lisa

Jeg har min i Jyske Bank og det er altså ikke dyrere end i andre banker, tværtimod synes jeg ;) Jyske Bank er dem jeg har været aller gladest for overhovedet. Med ALT....

Det fungerer sådan, at det man har til at stå på en evt opsparing tæller med i den fulde oversigt, så man kun betaler renter af hvad der reelt skyldes, altså hvis du har 20.000 til at stå i opsparing eller aktier eller lign, og har en kassekredit der er trukket op med 30.000,- så betaler du kun renter af forskellen, altså de 20.000 du selv har udligner de 20.000 af de penge du skylder på kassekreditten, og de sidste 10.000,- er så dem du egentligt betaler renter for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...