Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Natsu

Garanti på kamera

Recommended Posts

Natsu
Købeloven gælder kun hvis kameraet er blevet købt enten af en selv eller en anden privatperson. Købeloven gælder ikke for gaver eller for ting der er handlet mellem virksomheder.

Hvis du ikke har en kvitering med dato for købet, står du under alle omstændigheder meget dårligt.

Smid det gamle kamera væk og køb et nyt.

Okay det er også lidt drastisk - det står trods alt til små 3000 kr. Men har forliget mig med tanken om at det nok koster en tusse at få det repareret. Tilgengæld er der så garanti på reperationen - det ved jeg da.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MizDonna
Niks.

EFter det halve år er det bare kunden der skal bevise der er en fejl. Det er ikke ensbetydende med, at det er kunden der skal betale.....;)

Man skal bevise det er en fejl der er sket indenfor det første halve år garantien dækker, ja. Hvis der opstår en fejl efter det halve år dækker reklamationsretten ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BritGirl
Man skal bevise det er en fejl der er sket indenfor det første halve år garantien dækker, ja. Hvis der opstår en fejl efter det halve år dækker reklamationsretten ikke

Men der er forskel på dette og på hvordan tingene foregår i virkeligheden. Jeg er selv i butik og jeg begynder slet ikke at diskuterer hvornår fejlen er opstået inden jeg tager det ind til rep. Byttede rent faktisk en støvsuger den anden dag til en ny på trods af at det var tydeligt at se at fejlen lå i en fejlbehandling af den. Det kaldes kundeservice.

Men det der er vigtigt her er den manglende kvittering. Uden den er der ingen reklamationsret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MizDonna

Havde vidst lige overset det med kvitteringen :o

Men det er ikke lang tid siden købeloven blev ændret og mange tror (desværre) at reklamationsret er lig med garanti.

Til trådstarter, jeg ville købe et nyt kamera (det kan bedst betale sig da udviklingen er gået hurtigt de sidste par år) og tegn evt. en forsikring på det eller gem i det mindste kvitteringen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BritGirl

Men til trådstarter - når du skriver at klappen for linsen er gået i stykker hvordan mener du så? Vil den ikke åbne/lukke? Eller er der knækket noget af den?

Hvilke batterier bruger du? Et af de mest hyppige fejl ved brug af digitalkameraer i den danske befolkning er brug af de forkerte batterier. Du skal helst bruge genopladelige batterier med en høj miliampere (staveplade tak) på 2700 eller højere. Så fungerer dit kamera bedst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Natsu
Men til trådstarter - når du skriver at klappen for linsen er gået i stykker hvordan mener du så? Vil den ikke åbne/lukke? Eller er der knækket noget af den?

Hvilke batterier bruger du? Et af de mest hyppige fejl ved brug af digitalkameraer i den danske befolkning er brug af de forkerte batterier. Du skal helst bruge genopladelige batterier med en høj miliampere (staveplade tak) på 2700 eller højere. Så fungerer dit kamera bedst.

klappen gik først noget trægt op og ned og jeg skulle slukke og tænde flere gange før den gik helt fra og kom helt for linsen igen - tilsidst blev den bare nede. Mine batterier er det batteri kameraet kom med - jeg har brugt det i så kort tid at jeg kun har ladt det op een gang og der mangler ikke strøm for kameraet kan sagtens tage billeder men blot ikke beskytte linsen lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BritGirl
klappen gik først noget trægt op og ned og jeg skulle slukke og tænde flere gange før den gik helt fra og kom helt for linsen igen - tilsidst blev den bare nede. Mine batterier er det batteri kameraet kom med - jeg har brugt det i så kort tid at jeg kun har ladt det op een gang og der mangler ikke strøm for kameraet kan sagtens tage billeder men blot ikke beskytte linsen lige nu.

Hmm ja det er jo lidt svært at sige noget uden at vide hvilket kamera det er, men det lyder som om det kunne være en af to ting.

Enten så er det batteriet. Batteriet kan sagtens have kræfter til at tage billeder, men ikke til at drive motoren ved linsen. Du kan prøve at tage det med ind et sted hvor de har demomodeller og stå og så forklare dem at du ikke er helt sikker på at dit batteri virker optimalt og om du må prøve deres batteri i dit kamera.

Eller også er det selve linsen og den dertil hørende motor. Hvis denne skal skiftes ud skal du forvente at det min. kommer til at koste omkring 1000 kr. Men du kan evt. kontakte producenten og spørge om de har en aftale med et værksted som du kan sende det til og bede om et tilbud. Her vil du normalvis skulle betale hvad der svarer til en timeløn for dem 250 - 300 kr.

Jeg håber du finder en løsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...