Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Natsu

Garanti på kamera

Recommended Posts

Natsu

Je har i gave fået et digi kamera af en som selv havde fået det i gave fra et sted hun var i praktik, men da hun allerede havde et kamera fik jeg det i fødselsdagsgave af hende. nu er klappen for linsen dog gået i stykker og der er ikke nogen kvittering i al det her gavehalløj. Kamera modellen er fra juli 2006, så det kan umuligt være ældre end det og derfor uansetkøbstidspunkt bør garantien dække..tænker jeg, men hvordan får man kameraet lavet på denne måske-garanti. Gennem kameraproducenten, gennem fotohandler ? nogen der har oplevet lignende problem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lykkefordi
Je har i gave fået et digi kamera af en som selv havde fået det i gave fra et sted hun var i praktik, men da hun allerede havde et kamera fik jeg det i fødselsdagsgave af hende. nu er klappen for linsen dog gået i stykker og der er ikke nogen kvittering i al det her gavehalløj. Kamera modellen er fra juli 2006, så det kan umuligt være ældre end det og derfor uansetkøbstidspunkt bør garantien dække..tænker jeg, men hvordan får man kameraet lavet på denne måske-garanti. Gennem kameraproducenten, gennem fotohandler ? nogen der har oplevet lignende problem?

Ved du hvor det er købt? Måske kan butikken finde en kvittering frem i systemet, når du ved ca. hvornår den er købt :)

Ellers tror jeg at du skal til producenten. Kan bare være ret svært, når du ikke har noget bevis på, hvornår den er købt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Natsu
Ved du hvor det er købt? Måske kan butikken finde en kvittering frem i systemet, når du ved ca. hvornår den er købt :)

Ellers tror jeg at du skal til producenten. Kan bare være ret svært, når du ikke har noget bevis på, hvornår den er købt.

Jeg har bedt hende ringe til stedet hun har fået det fra, men eftersom det var en gave fra direktøren på praktikstedet er jeg ikke sikker på hun finder oplysningerne. men netop hvis producenten kun har haft det på gaden i knapt et år kan det jo ikke være købt på et tidspunkt hvor de to års garanti ikke skulle dække, menhvordan kommer man i kontakt med dem..hmm..de må have en info-postkasse . den prøver jeg at finde..

/Natsu *håber på service mindet producent*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tazoom

Hvor står der at der er to års garanti?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Natsu
Hvor står der at der er to års garanti?

Det mener jeg da er lovbestemt i købeloven i hvert fald på artikler som digikameraer. Har lige kigget på deres side - man skal have kvittering - kan godt forstå selvfølgelig, men træls (prøvede nemlig at få et tidl kamera repereret, hvor det var min egen skyld det gik i stykker og det kostede 1200 kr og blev aldrig rigtig godt)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
larsen95

der er ingen garanti ifølge købeloven men derimod 2 års reklamation ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kbhjurist
Det mener jeg da er lovbestemt i købeloven i hvert fald på artikler som digikameraer. Har lige kigget på deres side - man skal have kvittering - kan godt forstå selvfølgelig, men træls (prøvede nemlig at få et tidl kamera repereret, hvor det var min egen skyld det gik i stykker og det kostede 1200 kr og blev aldrig rigtig godt)

Nej, det er reklamationsret, der er i købeloven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Natsu

Ja ok - jeg ved godt der er forskel, men så reklamationsret da - under alle omstændigheder vil jeg jo godt have at de tager sig af kameraet, men jeg står vist lidt svagt:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sille99DK

Det er lovbestemt at der er 2 års reklamationsret. Det er IKKE det samme som garanti....

http://www.forbrug.dk/raad/2/sengeudstyr/reklamationsret/reklamation/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kbhjurist
Ja ok - jeg ved godt der er forskel, men så reklamationsret da - under alle omstændigheder vil jeg jo godt have at de tager sig af kameraet, men jeg står vist lidt svagt:(

Ja, for fejlen har jo ikke været der hele tiden. Det er gået i stykker efterfølgende - det er en stor forskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...