Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

saera18

Stød fra vaskemaskinen

Recommended Posts

saera18

Hvilke foranstaltninger skal man foretage ved installation og påfyldning og tømning af maskinen, for at undgå at få et ordentligt stød, når man stikker lappen ind i maskinen?

Er det rigtigt, at man skal tilslutte den til jord, og så undgår man det? og er det rigtigt, at hvis man tager gummihandsker på, så får man heller ikke stød? og er der andre ting man kan gøre for at undgå stød fra vaskemaskinen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen

Er du sikker på den er tilsluttet korrekt?

Budet herfra:

Den er ikke tilsluttet "jord"

Der er overgang i den

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skratti

Gummisko :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

1. Du skal ikke acceptere det og bruge gummihansker/sko eller lignende, der ER noget galt.

2. Er det en 220v model? og er der så et 2 eller 3 benet stik på? Hvis det er et to benet stik kunne det måske løse problemet hvis du vendte stikket om altså drejede det 180°. En jordforbindelse vil under alle omstændigheder hjælpe men hvis du ikke har "jord" i dine stikkontakter kan det blive dyrt.

3.Er det en 380v model, altså med et langt fladt stik med mange ben så få maskinen undersøgt der er helt sikkert noget galt med den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
saera18

det er ikke en specifik maskine jeg har. Det er mere et spørgsmål pga at jeg måske selv skal til at vaske tøj, hvis jeg flytter langt væk fra mine forældre, for så kan min mor ikke gøre det, og jeg er ærlig talt pisse bange for vaskemaskiner pga alle de enorme stød jeg har fået af dem. Dumme lort, så derfor ville jeg gerne vide, om man kan tage så mange forholdsregler omkring en vaskemaskines tilslutning og brugen af den, så man helt kan undgå de stød man ellers får af den, for det er voldsomt ubehageligt synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FantastiskeToyota

Er den én besteet vaskemaskine du har fået stød fra, eller er det flere??

For det skyldes da helt klart en forkert tilslutning/defekt kontakt, eller en defekt maskine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
peaches26

Det er ikke normalt en vaskemaskine giver stød. Min gør ikke -har prøvet en der gjorde men det var fordi der var noget galt med den (mener der manglede jord)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hurra258
:lol: Vaskemaskiner giver sgu da ikke stød. Du skal bare sørge for den er tilsluttet korrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
det er ikke en specifik maskine jeg har. Det er mere et spørgsmål pga at jeg måske selv skal til at vaske tøj, hvis jeg flytter langt væk fra mine forældre, for så kan min mor ikke gøre det, og jeg er ærlig talt pisse bange for vaskemaskiner pga alle de enorme stød jeg har fået af dem. Dumme lort, så derfor ville jeg gerne vide, om man kan tage så mange forholdsregler omkring en vaskemaskines tilslutning og brugen af den, så man helt kan undgå de stød man ellers får af den, for det er voldsomt ubehageligt synes jeg.

Ja det kan du sagtens, få en elektriker til at tilslutte den helt korrekt (eller montøren fra den butik hvor du køber den).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
saera18
Ja det kan du sagtens, få en elektriker til at tilslutte den helt korrekt (eller montøren fra den butik hvor du køber den).

så der er håb for, at jeg selv kan komme til at vaske mit tøj? fedt nok. For er lidt træt af at være afhængig af min mor på den måde, og det er også pisse pinligt ha ha. Vil hellere selv vakse det, men man bliver godt nok skræmt, når næsten alle maskiner jeg har stukket hånden ind i, har givet mig et ordentlig klask over fingrene, av av av.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.