Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

inafensmark

Ålborg generelt

Recommended Posts

_Moms_
Hov, det var jo pludselig en ny indgansvinkel.

Hvordan var byen at komme til?

Hvor bor du/hvordan kom du dertil?

Er det forvirrende med gader?

- og busserne?

Andre indtryk?

Hvor kom du fra?

Må jeg svare, selvom det er næsten 4 år siden jeg flyttede til byen?

Jeg synes det var en fin by at komme til. Jeg boede som sagt i nærheden af, hvor du skal bo - jeg brugte cyklen til at kigge mig omkring for at lære byen at kende. I starten var kortet i tlf.bogen min bedste ven :P Da jeg fik internet blev krak, rejseplanen og bustrafikselskabet også nogle af mine bedste venner. :D Benyt dig af det...

Som nogle af nævnt så er der flere spisesteder med 3 retter for ikke mange penge - overvejende på gaden Ved Stranden. Jeg er alle år blevet klippet og farvet ved frisørskolen på Vesterå - rigtig god behandling og billige priser. Studenterhuset er god til at skaffe musik af alle mulige typer bands - også de kendte. På studenterhuset er der også mulighed for at sidde at drikke øl og spille spil med vennerne - men der er også mange caféer i Aalborg med hyggelige stemninger....og noget for enhver smag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sujata
Uhh det lyder lækkert. I må næsten komme med en laaang liste med anbefalinger over hvor jeg skal hen af og spise, have en øl, høre musik osv. :D

Jamen det er jo lidt svært når man ikke helt ved hvad du er til:)

Men der er lidt for alle i Aalborg når det gælder spise steder. Mine favoriter er Natalie (Mexicansk), og Costa (græsk).

Jeg er meget til special øl og der er rigtig mange gode engelske og irske pubs. Hvor min favorit er Irish House, som også har live musik hver torsdag fredag og lørdag (Irsk musik, for det meste).

Ellers er der tit musik på studenterhuset, tusindfryd, huset og rundt om i gaden (sikkert også andre steder)

Hvis man kan lide at se sport er der jo også mange muligheder: Fodbold, Håndbold og Ishockey.

Der er også flere hyggelige teatre i Aalborg så det er en by med masser af muligheder.

Jeg er gså selv tilflytter, har boet i byen i 2 1/2 år nu.

Og jeg er virkelig blevet glad for at bo heroppe.

Busserne er nemme at finde ud og de kører meget tit.

Jeg har en elendig stedssans, men synes faktisk Aalborg er forholdsvis nem at finde rundt i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Panic-button
Hvor min favorit er Irish House, som også har live musik hver torsdag fredag og lørdag (Irsk musik, for det meste).

Der er også flere hyggelige teatre i Aalborg så det er en by med masser af muligheder.

Hep :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisva

Der er altså et eller andet, nogle af jer har misforstået. Kvarteret kaldes ganske rigtigt grønlandskvarteret, men det har altså intet at gøre med de mennesker, der bor i området. Det skyldes derimod gadenavnene, som er opkaldt efter grønlandske steder samt grønlandsfarere. (Grønlandstorvet, Thulevej, Umanakvej, Ivigtutvej, Fridtjof Nansens Vej, Roald Amundsensvej osv).

Scoresbysundvej ligger højst et kvarter fra midtbyen med bus eller cykel, og en taxa koster 120-130 kroner, så mindre centralt er det altså heller ikke. Jeg kender ikke lige det specifikke kollegium, men til gengæld har jeg boet i Aalborg i næsten 30 år, så du er mere end velkommen til at spørge, hvis der er mere, du vil vide. Jeg kan i øvrigt kun anbefale byen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
_Moms_
Der er altså et eller andet, nogle af jer har misforstået. Kvarteret kaldes ganske rigtigt grønlandskvarteret, men det har altså intet at gøre med de mennesker, der bor i området. Det skyldes derimod gadenavnene, som er opkaldt efter grønlandske steder samt grønlandsfarere. (Grønlandstorvet, Thulevej, Umanakvej, Ivigtutvej, Fridtjof Nansens Vej, Roald Amundsensvej osv).

Det er selvfølgelig rigtig, men der bor altså mange grønlændere i området. Om det er navnene de er tiltrukket af skal jeg ikke kunne sige, men der bor altså mange heroppe. Plus det grønlandske hus også ligger her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
B-cute

Jeg lurer lige lidt her.

:genert:

Skal selv flytte til Aalborg til september, men står kun som nr 29 i AKU....(på den jeg mindst vil have selvfølgelig..)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ally

Mht. spisesteder, så har Moms82 (vist) nævnt det, men der findes mange billige spisesteder på Ved Stranden. Eksempelvis 3 retter for ca. 120 kr. og det må man sige er meget SU-venligt.

Flere nævner også busserne. De er nemme at finde ud af, synes jeg, og kører hvert 5./10. minut til hverdag og ja, køb den tykke busplan. Den er pengene værd ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LlynDinas
Det lyder dejligt med kollegiet :)

Når du siger købmand, er det så Spar?

Ja, jeg kunne ikke lige huske, hvilken slags det var :)

Der ligger en supergod lille hobbyforretning helt nede i enden af gågaden Algade. De sælger perler, skind og den slags og er ikke "storby-smarte" på nogen som helst måde ;-) Der ligger også en del stofforretninger med et udvalg af hobby-ting.

Angående det med at finde rundt, så skal man nærmest bare have styr på hovedfærdselsårerne: Hobrovej/Vesterbro, T.h. Sauers Vej og et par andre af de store - så kan man ret nemt i hovedtræk finde ud af, hvor man er - og det er aldrig længere, end at man kan cykle rundt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
_Moms_

Ang. den store tykke busplan....Jeg har nu aldrig syntes at den var værd at bruge penge på. www.nordjyllandstrafikselskab.dk og www.rejseplanen.dk (hvor man også kan trykke vejnavne ind) er rigtig god til formålet. Selvfølgelig kan man ikke have nettet på sig nede på Nytorv, men jeg plejer at tjekke mine busser inden jeg tager hjemmefra, hvis jeg skal nye steder hen. Og ellers så finder man hurtig ud af hvor den mest nødvendige bus kører.

Men det er selvfølgelig et spørgsmål om temperement - jeg har bare aldrig haft brug for den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
_Moms_

Jeg lurer lige lidt her.

:genert:

Skal selv flytte til Aalborg til september, men står kun som nr 29 i AKU....(på den jeg mindst vil have selvfølgelig..)

Hvilke har du søgt?

Nr. 29 er ikke langt nede af listen, så du skal nok nå at få tilbudt noget inden september. Hvor langt nede står du på den næste eller den du helst vil have?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...