Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

inafensmark

Ålborg generelt

Recommended Posts

inafensmark

Jeg skrev for laaang tid siden, for at søge hjælp til at finde bolig i Ålborg i forbindelse med studie. Der fik jeg hjemmesiden www.aku-aalborg.dk, og jeg meldte mig til.

Nu har jeg så fået tilbudt en bolig igennem siden, men ved endnu ikke om jeg er kommet ind på min uddannelse, så jeg overvejer om jeg skal sige ja eller takke nej til tilbuddet. Jeg vil dog godt lige have nogle ting omkring Ålborg på plads inden jeg giver endelig svar.

Boligen ligger:

Scoresbysundvej 8

9210 Aalborg SØ

1. Hvordan er området? (min far siger det er "grønlænder-området :lol: )

2. Hvordan er indkøbsmulighederne der?

3. Nogle der kender kollegiet? (gode/dårlige erfaringer?)

4. Er der noget jeg skal vide om Ålborg generelt? :D

Jeg søger ind som jordemoder, sundheds cvu.

Der er grøn til dem der svarer brugbart :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissMMM

Hejsa.

Jeg har selv fået min bolig gennem AKU - de er meget rare at snakke med, og det er meget seriøst, så med dem skal du ihvertfald ikke være i tvivl.

Jeg vil dog sige, at lige den bolig måske ikke ligger i det bedste område. Det er, som du siger, i "Grønlænderområdet" - ikke at der er noget galt med grønlændere. :o) Det ligger bare et godt stykke ude for byen - men det kommer selvfølgelig også an på, om du er okay med, at det tager et kvarter at cykle ind til midtbyen. Hvis du skal gå i skole på Sundheds SVU, så skal du vel også ind til byen?

Indkøbsmulighederne er vist sådan okay - der er vist en lille forretning, apotek, fakta, pizzariaer osv. lige ved siden af. Men ja, det er ikke midtby-agtigt ihvertfald. Det skal du vide.

Aalborg er en skøn by. :o) Det koster naturligvis mere at bo inde i byen. Så det handler selvfølgelig om prioriteringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ally

Mht. kvarteret, så kender jeg ikke så meget til det udover det, som MissMajkenAalborg allerede har skrevet.

Derudover vil jeg dog sige, at Aalborg er en skøn by. Jeg er rigtig glad for at bo hér.

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
_Moms_

1. Hvordan er området? (min far siger det er "grønlænder-området )

Ja, der bor mange grønlændere, men der er altså ikke noget at komme efter IMO. Jeg har boet i området i 2 år og et kort stykke derfra i 2 år mere. Det er altså et pænt og ordenligt område. Og der hvor du skal bo er i udkanten af området, og der er altså virkelig ikke noget at komme efter. Eneste minus er at det ligger et kvarter på cykel fra midtbyen - men 10 min. fra uni (og sundhedscvu)

2. Hvordan er indkøbsmulighederne der?

Indkøbsmulighederne er lidt bedre end hvad Majken beskriver. Der er en Spar og en Fakta. Apotek og Bager findes også. Og et par pizzariaer og en sandwichbar. Og så er der et par banker. Et lokalbibliotek. Og vist også en frisør og nogle andre ting. Netto og SuperBest ligger også i nærheden, men ikke så tæt på som det andet.

3. Nogle der kender kollegiet? (gode/dårlige erfaringer?)

Jeg har kendt nogle folk, som har kendt på kollegiet. De har vist været tilfredse med stedet. Ret meget andet ved jeg ikke, men jeg har ikke hørt noget negativ (bortset fra at jeg synes det er dyrt...men det er nok bare mig).

4. Er der noget jeg skal vide om Ålborg generelt?

Tja, hvad vil du vide? :P

Jeg synes her er hyggeligt....det er en by, som gør meget for at styrke byens potentiale gennem byfornyelse m.v. Gaden har du vel hørt om? Der er to gågader, men synes ikke shoppemulighederne er det fedeste...Bestsellers forskellige mærker sidder på en stor del af butikkerne. Men det er en hyggelig by - og her er mange muligheder og aktiviteter for studerende.

Men spørg endelig, hvis der er noget du vil vide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LlynDinas

SundhedsCVU ligger et godt stykke udenfor byen, helt ude ved Føtex i Aalborg Øst. Scorebysundvej er ikke så langt derfra, så faktisk kommer du til at bo tættere på skolen end mange, der vælger at bo i midtbyen. Kollegiet ligger sådan cirka midt mellem centrum og CVU. Der ligger en pænt stor købmand på Grønlandstorv tæt ved enden af Scoresbysundvej (samt bibliotek og apotek), men du får nok brug for en cykel eller et buskort, hvis du vil handle andre steder - jeg kan ikke lige på stående fod huske, hvor de andre nærmeste butikker ligger.

Kollegiet har jeg kun hørt godt om. Det skulle være velholdt, have et godt socialt miljø og gode internet-muligheder - vistnok 20 kr/mdr for en fin forbindelse. Alt i alt er kollegierne i Aalborg fine - det er noget længere mellem de faldefærdige gamle bygninger end man fx hører om i København og Århus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LakkiSalan

Hey, du skal bo tæt på mig på, så :D

Ved Scoresbysundvej er der ik så mange grønlændere, men jo længere du kommer hen mod den anden ende af Thulevej, ja, så er der mange grønlændere. :P

Jeg synes ik selv, det ligger et godt stykke uden for midtbyen, og hvis du kommer til at synes det, er metrobusser altid der, og der hvor du kommer til at bo, er der et busstoppested ca. 3 fra Scoresbysundvej, og der kører busserne hvert 5. min. eller hver 10. ;)

På Grønlandstorvet er der en Super-Spar, et pizzaria, bank, apotek, ja næsten alt hvad du har brug for :D

Kender ik noget godt eller dårligt om kollegiet, desværre. :)

Ja, det er der - Aalborg er en fantastisk by :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sujata

Kender ikke området super godt, men har kun hørt godt om det. Kollegiet har jeg også kun hørt godt om.

Generelt om Aalborg stemmer jeg i koret skøn by, der er rigtig mange musik arrangementer og ja gaden, men hvis man ikke lige gider gaden er der også mange andre skønne steder at få sig en øl eller lignende, der er rigtig hyggeligt på studenterhuset, irish house og the wharf ihvertfald.

Der er også rigtig mange gode og billige spisesteder i Aalborg.

Men hvis du har specifikke spørgsmål så bare kom med dem:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
inafensmark

Orv tak allesammen for hurtigt svar :)

I morgen ringer jeg til AKU og hører hvad der sker hvis jeg ikke kommer ind, og jeg har takket ja.

Flere svar er velkomne - får stadig grønt:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
inafensmark
Hejsa.

Jeg har selv fået min bolig gennem AKU - de er meget rare at snakke med, og det er meget seriøst, så med dem skal du ihvertfald ikke være i tvivl.

Jeg vil dog sige, at lige den bolig måske ikke ligger i det bedste område. Det er, som du siger, i "Grønlænderområdet" - ikke at der er noget galt med grønlændere. :o) Det ligger bare et godt stykke ude for byen - men det kommer selvfølgelig også an på, om du er okay med, at det tager et kvarter at cykle ind til midtbyen. Hvis du skal gå i skole på Sundheds SVU, så skal du vel også ind til byen?

Indkøbsmulighederne er vist sådan okay - der er vist en lille forretning, apotek, fakta, pizzariaer osv. lige ved siden af. Men ja, det er ikke midtby-agtigt ihvertfald. Det skal du vide.

Aalborg er en skøn by. :o) Det koster naturligvis mere at bo inde i byen. Så det handler selvfølgelig om prioriteringer.

Jeg har slet ingen intentioner om at bo i midtbyen - jeg skal i skole hver dag, ikke i midtbyen, og vil derfor hellere have bolig tæt på skolen i forhold til byen:)

Jeg synes denne virker god, fordi den ligger nærmest i midten :)

Tak for svar, du får grønt i morgen for kan ikke mere for i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
inafensmark
Mht. kvarteret, så kender jeg ikke så meget til det udover det, som MissMajkenAalborg allerede har skrevet.

Derudover vil jeg dog sige, at Aalborg er en skøn by. Jeg er rigtig glad for at bo hér.

:)

Dejligt at høre :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...