Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PlusEsseQuamSimultatur

Hvor mange MB til en GB?

Recommended Posts

vortexio
4 GB :8: .... hvilken verden lever du lige i, min ganske almindelige hjemme-pc har 120 GB, kærestens voldstore selvbyggede gamer-pc har over 1 TB...

Selv en mp3 afspiller / ipod har efterhånden mere end 4 GB...

Nu snakkede han om hukommelse og ikke harddisk. Det er 2 forskelige ting.

Men ville alligevel gerne se din kærestes computer med 1 TB hukommelse. :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
muh-hest

Hvis du havde læst min post, var det netop pointen. Hukommelse og harddiske er to forskellige ting.

Heads up!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bedstemor_Skovmus

Ups er lidt træt i dag.....Har brugt tre dage på at opsætte farmors første pc til internet og hjælpe hende igang, så tingene kører lidt rundt.... undskylder mange gange

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JydenFraHerlev

For at finde forklaringen på de 1024 skal du over i det binære talsystem hvor 2^10 = 1024.

Netop det sammen tal som nørder kan tælle til på 2 hænder ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mb59
en TB i hukommelse er nok stadig et godt stykke ude i fremtiden. 4gb er nok max i personlige comps for tiden, med mulighed for en del mere i servere.

Men 1 TB harddiske (lagringsplads) er en realitet. Og ja, det er fucking meget plads, men altså.. den slags kan man aldrig få for meget af :)

Ja men hvis firmaet er stort nok så snakker vi faktisk over 1 TB alene i hukommelsen!!. DET er godt nok vildt, men sådan nogle maskiner kan heller ikke bruges til hjemmebrug.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser

Har 1 TB i min lille videojukebox i stuen.. må nøjes med 400 GB i min gamer PC :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.