Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

decibell22

Os, der søger job - "dagbog"

Recommended Posts

Frk_tReaX
Uh, det er tæt på, ja. Er det pr. mail, du kan søge? For så kan det jo sagtens nås, men ellers skal du jo have den sendt i morgen senest, hvis du vil være sikker på, den kommer frem rettidigt.

Og ja, det er noget vigtigere, så jeg ville klart også vælge at ringe, selv om det er i arbejdstiden. :)

Det er heldigvis muligt at søge online, har faktisk ikke set andre opslag endnu end online ansøgning var muligt. Så håber jeg kommer igennem i morgen eller hun ringer når hun hører min besked.

Undrer mig mest over at der kun er en kontaktperson på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk_tReaX
Jeg har søgt et job den 15. marts, hvor jeg ikke hørte fra dem før ugen efter. Her fik jeg en mail, hvor han takkede for ansøgningen, som han først havde set nu grundet ferie. Han skrev, at han vil gennemgå ansøgningerne de næste 3-4 uger og så vende tilbage.

Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om det er positivt eller ej. Er jeg allerede røget i "nej-bakken" eller "måske-bakken"? :gruble:

Er faktisk ret hooked på det job, så det er lidt øv, hvis det er negativt. :genert:

Finder det meget neutralt og en måde hvorpå han undgår at blive kimet ned af alle ansøgere i næste uge nu når de ikke har hørt noget endnu.

Krydser for du er i den rigtige bunke :).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
:D kig lige dine kort

Tak. :D Har også sendt mail. :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen

Jeg gad godt vide om der var nogen forhånds indikator på at man ikke kommer nogen steder med den ansøgning man har sendt til en virksomhed... Om hvornår man ryger i "nej"-bunken... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
Finder det meget neutralt og en måde hvorpå han undgår at blive kimet ned af alle ansøgere i næste uge nu når de ikke har hørt noget endnu.

Krydser for du er i den rigtige bunke :).

Tak. :) Ja, det behøver selvfølgelig ikke at være negativt. Når jeg tænker over det, har jeg såmænd gennem tiden fået mange afslag fra firmaer, hvor de havde skrevet "vender tilbage snarest". Jeg skal huske at læse med de positive briller. ;)

Godt, at det er online-ansøgning i dit tilfælde. Jeg håber på det bedste for dig med ansøgningen, om du så kommer igennem i morgen eller ej. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Doktor_Caligari

Jeg melder mig i koret!

Historiker med filmvidenskab ved siden af.

Jobnet mente bl.a. at jeg skulle søge stilling som pølsesælger i lufthavnen...

D_C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen

D_C, så ville jeg mene at du var noget overkvalificeret.... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
Jeg gad godt vide om der var nogen forhånds indikator på at man ikke kommer nogen steder med den ansøgning man har sendt til en virksomhed... Om hvornår man ryger i "nej"-bunken... :gruble:

Jeg kan huske fra kurset, at hvis man skriver forkert navn, har mange stavefejl, dårlig grammatik, glemmer underskrift osv. - SÅ er man sikker på at blive frasorteret med det samme. Men ellers ved jeg sørme ikke. Det er forskellige folk, der læser det, og hvad der er rigtigt for den ene, kan nok være skrupforkert for den anden?

Måske, hvis de kan se, at det er en standardansøgning, der nok er smidt af sted til mange (=dovenskab, evt. bare for at søge noget og manglende lyst til at tilpasse ansøgningen til virksomheden).

Jeg har læst et par ansøgninger til den stilling, jeg fik i mit forrige job, og jeg må indrømme, jeg slet ikke kunne forstå, hvorfor han havde fravalgt dem. :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Doktor_Caligari
D_C, så ville jeg mene at du var noget overkvalificeret.... ;)

Men nu er det jo Jobnet der bestemmer - og man skal jo søge, ellers har man ikke ret til dagpenge...

D_C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
Jeg melder mig i koret!

Historiker med filmvidenskab ved siden af.

Jobnet mente bl.a. at jeg skulle søge stilling som pølsesælger i lufthavnen...

D_C

:lol: Jamen, de har da ret i, at du ikke er underkvalificeret til det job. :-D

Og velkommen til. :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.