Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

decibell22

Os, der søger job - "dagbog"

Recommended Posts

Frk_tReaX

Øv, det jobopslag jeg ville ringe på i dag har telefonen slukket.. :( Forsøgte i morges og har forsøgt nu her igen til eftermiddag, men ikke muligt at komme igennem...

Må prøve igen her om lidt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Misseguit
Jeg er altså lidt nysgerrig. Hvorfor blev du sagt op i prøvetiden? Med uden varsel? Med hvilken begrundelse?

De mente ikke, jeg var nok entusiastisk, når jeg talte i telefon med kunder. Jeg sad i en tysk kundeservice. Der skulle mere "power på", som de kaldte det. Så det var udadtil problemet åbenbart lå i.

Og nej, jeg havde ikke fået nogen advarsel om, at jeg skulle forbedre mig på nogle bestemte punkter, så det kom som lyn fra en klar himmel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
Hej - jeg er også med herinde :slem:

Hvad har du skrevet i dit cv på jobindex?.... Hvis man må spørge.... :blush:

Jeg er ikke så meget for at smide det herinde, for anonymitetens skyld. Men du kan da godt få en kopi via mail. Hvis du vil have det, må du lige sende mig en pb med mail-adresse, ok? :)

I store træk har jeg gjort det sådan:

Overskrift (der tiltrækker opmærksomheden og samtidig beskriver mine kompetencer med et nøgleord)

En kortfattet tekst (4-5 linier, der beskriver, hvor jeg er fra, hvordan jeg er - igen i nøgle ord (kollegial, omgængelig, positiv, hjælpsom osv.), lidt om branchen, jeg søger indenfor (kontor, indkøb osv).

Systemet tilføjer selv antal års erhvervserfaring, søgeområder (f.eks. Storkøbenhavn) og uddannelse. (oplysninger taget fra CV'et, man har tastet)

Det er den korte udgave, der skal fungere som blikfang.

I den udvidede kan man tilføje en tekst om jobønsker:

Her har jeg skrevet str. på firmaet (antal ansatte), branchen, og hvad jeg forventer, at virksomheden kan tilbyde (frihed til selvstændighed og ansvar, uformel omgangstone osv.). Herefter hvilke arbejdsfunktioner jeg ønsker. Og sidst, at jeg søger i en vis radius, hvis det skal være fuldtid, men gerne længere væk, hvis der er mulighed for nedsat tid (grundet transport med det offentlige). Det fylder vel en 5-6 linier. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
Øv, det jobopslag jeg ville ringe på i dag har telefonen slukket.. :( Forsøgte i morges og har forsøgt nu her igen til eftermiddag, men ikke muligt at komme igennem...

Må prøve igen her om lidt...

Giv ikke op endnu. :ae: Der er stadig tid. Og misser du jobbet pga. dette, må du sige til dig selv, at det ikke skulle være det. :)

Jeg har selv to gange nu - stadig uden held - kontaktet det vikarbureau, der havde sendt mig en mail. Hun er der først i morgen, men jeg kunne tale med en af de andre. Her har jeg det sådan, at jeg helst vil tale med hende, der fandt mig, for måske vil den anden ikke se det samme i mit CV, som den første gjorde. Ergo har jeg tålmodighed til i morgen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
Hej

Selv om jeg er på barsel indtil november har jeg i dag sendt en ansøgning afsted, til et job hvor jeg ønsker deltid. Og da min nuværende arbejdsplads har en holdning om at alle deres medarbejdere skal være på fuld tid.

Ansøgningsfristen udløber i morgen, så nu må vi se om jeg bliver kaldt til samtale.

Sådan blev det pludselig også det sted, jeg ellers havde arbejdet på nedsat tid i flere år. De prøvede at presse mig til fuldtid, men jeg sagde nej. Måske har det været medvirkende til, at jeg senere blev fyret. :gruble:

Godt, du sætter det i gang allerede nu. Det tror jeg vil give dig nogle fordele, frem for hvis du først starter 3 mdr. før tid. Bl.a har du jo nu virkelig mulighed for at være den, der vælger - i stedet for at være den desperate, der nødtvunget siger ja af angst for ikke at få det. :)

Vi må krydse fingre for dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
Jeg har været ledig i en uge nu. Blev sagt op i prøvetiden uden noget som helst varsel, men allerede samme dag gik jeg igang med at kigge annoncer på nettet, og dagen efter meldte jeg mig ledig til "mine" vikarbureauer igen. Min motivation fejler ik noget - jeg får til gengæld heller ik dagpenge fra a-kassen, da jeg er flyttet tilbage til Danmark efter at have boet i udlandet, og så skal man jo minimum have været medlem i et år, og jeg har ikke haft passivt medlemsskab. Dog får jeg løn indtil 5. april, så det er da lidt en trøst.

I weekenden fik jeg så lavet et par CV'er på nettet, som jeg har fået respons på. Der var bl.a. en virksomhed i Brøndby, der søgte en indkøbsassistent, og så kom jeg til at tænke på dig decibell22, så hvis du vil, kan jeg sende dig jobannoncen, som de mailede til mig?

En af de andre, der henvendte sig til mig, var et vikarbureau, som jeg har været inde at tale med idag, så nu er der ét til bureau, der leder efter noget til mig.

Jeg har også gjort god brug af tidligere kolleger, som jeg stadig har netværk til. Det har resulteret i, at jeg skal ud til en jobsamtale om 1½ time :) Så nu må vi se, om det er godt.

Et af vikarbureauerne har arrangeret en jobsamtale til mig i morgen, som godt nok er et vikariat, men muligvis til fastansættelse. Jeg ved ik helt, hvor lang tid vikariatet er på, men håber ik det er 3 måneder, for så er jeg ledig til juli, og dér tror jeg ik, der er stor chance for at få nyt job, da der jo er mange, der har ferie i juli og august.

Men nu må vi se. Jeg kunne godt tænke mig det jeg skal ud til idag, som er min gamle branche indenfor spedition, men det jeg skal til i morgen, lyder også meget interessant.

- Misseguit

Hej Misseguit. :)

Velkommen hjem. Så er du ikke udenlandsdansker mere. Håber I alle, mennesker og dyr, har det godt. :)

Du lyder dejligt optimistisk og aktiv - det må være en inspiration for os andre. :gogo:

Du må gerne sende annoncen til mig. Brøndby er selvfølgelig lidt langt væk med offentlig transport, men det kan være, det er nemmere, end det lyder.

Har du stadig min mail-adresse? Ellers må du lige sende en pb.

Glæder mig til at høre, hvordan samtalen gik i dag.

:wave: D.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk_tReaX
Giv ikke op endnu. :ae: Der er stadig tid. Og misser du jobbet pga. dette, må du sige til dig selv, at det ikke skulle være det. :)

Jeg har selv to gange nu - stadig uden held - kontaktet det vikarbureau, der havde sendt mig en mail. Hun er der først i morgen, men jeg kunne tale med en af de andre. Her har jeg det sådan, at jeg helst vil tale med hende, der fandt mig, for måske vil den anden ikke se det samme i mit CV, som den første gjorde. Ergo har jeg tålmodighed til i morgen. :)

Er ved at have brygget min motiverede ansøgning sammen... Så søger selvom jeg ikke kommer igennem hos hende.

Er bare kun lidt tidspresset da fristen er den 2. april, men jeg må tage mig tid til at ringe til hende i morgen, selvom det så bliver fra 'arbejdet', men min fremtid er noget vigtigere end det job jeg har gang i lige nu.

Håber du får fat i hende i morgen, og forstår godt at du vil snakke med den samme som har fundet dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22
Er ved at have brygget min motiverede ansøgning sammen... Så søger selvom jeg ikke kommer igennem hos hende.

Er bare kun lidt tidspresset da fristen er den 2. april, men jeg må tage mig tid til at ringe til hende i morgen, selvom det så bliver fra 'arbejdet', men min fremtid er noget vigtigere end det job jeg har gang i lige nu.

Håber du får fat i hende i morgen, og forstår godt at du vil snakke med den samme som har fundet dig.

Uh, det er tæt på, ja. Er det pr. mail, du kan søge? For så kan det jo sagtens nås, men ellers skal du jo have den sendt i morgen senest, hvis du vil være sikker på, den kommer frem rettidigt.

Og ja, det er noget vigtigere, så jeg ville klart også vælge at ringe, selv om det er i arbejdstiden. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell22

Jeg har søgt et job den 15. marts, hvor jeg ikke hørte fra dem før ugen efter. Her fik jeg en mail, hvor han takkede for ansøgningen, som han først havde set nu grundet ferie. Han skrev, at han vil gennemgå ansøgningerne de næste 3-4 uger og så vende tilbage.

Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om det er positivt eller ej. Er jeg allerede røget i "nej-bakken" eller "måske-bakken"? :gruble:

Er faktisk ret hooked på det job, så det er lidt øv, hvis det er negativt. :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Togchefen
Jeg er ikke så meget for at smide det herinde, for anonymitetens skyld. Men du kan da godt få en kopi via mail. Hvis du vil have det, må du lige sende mig en pb med mail-adresse, ok? :)

I store træk har jeg gjort det sådan:

Overskrift (der tiltrækker opmærksomheden og samtidig beskriver mine kompetencer med et nøgleord)

En kortfattet tekst (4-5 linier, der beskriver, hvor jeg er fra, hvordan jeg er - igen i nøgle ord (kollegial, omgængelig, positiv, hjælpsom osv.), lidt om branchen, jeg søger indenfor (kontor, indkøb osv).

Systemet tilføjer selv antal års erhvervserfaring, søgeområder (f.eks. Storkøbenhavn) og uddannelse. (oplysninger taget fra CV'et, man har tastet)

Det er den korte udgave, der skal fungere som blikfang.

I den udvidede kan man tilføje en tekst om jobønsker:

Her har jeg skrevet str. på firmaet (antal ansatte), branchen, og hvad jeg forventer, at virksomheden kan tilbyde (frihed til selvstændighed og ansvar, uformel omgangstone osv.). Herefter hvilke arbejdsfunktioner jeg ønsker. Og sidst, at jeg søger i en vis radius, hvis det skal være fuldtid, men gerne længere væk, hvis der er mulighed for nedsat tid (grundet transport med det offentlige). Det fylder vel en 5-6 linier. :)

:D kig lige dine kort

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.