Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst en.mand

Sex i reklamer for "Arla Mini"

Recommended Posts

Gæst en.mand

Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

Hvad mener I?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst suluhope

I de første 5 sek., jeg så den reklame, var jeg også forarget, men så så jeg til gengæld også humoren i den. i sær da den med mændene kom frem.

Jeg synes den gør tykt grin med konventionerne, og derfor synes jeg også at de pågældende kvindeorganisationer, der har protesteret, overreagerer.

Sulu

Den kl.10:03 den 28. Maj skrev:en.mand

> Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne

> kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer

> pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til

> at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

>

>

> Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der

> præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye

> smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende

> piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der

> tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

>

> Hvad mener I?

>

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Goldilocks

Jeg synes, det er en tåbelig reklame, som ville have været sjovere, hvis man havde byttet rundt på kønnene hele vejen. Altså så man viste lækre fyre og småfede kvinder. Men det er jo nok for grænseoverskridende til dansk tv....

Hilsen

G

Den kl.10:03 den 28. Maj skrev:en.mand

> Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne

> kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer

> pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til

> at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

>

>

> Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der

> præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye

> smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende

> piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der

> tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

>

> Hvad mener I?

>

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst LuthienTinuviel

Helt og aldeles enig.

Jeg synes bestemt ikke reklamen gør grin med noget som helst. Den cementerer jo bare, at hvis kvinder skal sælge så skal de være lækre og sexede mens det samme ikke gør sig gældende for mænd.

Og jo jeg kan også godt få den tanke, at nu skal man jo for faen ikke overreagere, det er jo bare en reklame. Men når man så tænker sig om, så er det jo ikke bare denne ene reklame, det er så mange ting, og et eller andet sted skal man jo vælge at sætte foden i jorden, hvis man ikke bare vil lade det hele blive som det er.

Mange hilsner

Luthien Tinuviel :o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Archimeda

Jeg har ikke set TV-reklamerne, men jeg hader de plakater, der hænger på stationerne. Det er nemlig ret pornoagtigt med de bryster, der hænger halvt ud under de små toppe. Der ville være rart, hvis den slags billeder ikke blev hængt op i det offentlige rum.

Archimeda

Den kl.10:03 den 28. Maj skrev:en.mand

> Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne

> kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer

> pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til

> at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

>

>

> Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der

> præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye

> smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende

> piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der

> tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

>

> Hvad mener I?

>

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst suluhope

Nu har jeg ikke set plakaterne, men jeg kan da levende forestille mig, hvordan de må se ud. Problemet med dem er, at de er alene uden den humor, der efter min mening er i reklamerne på tv. Uden den humor, ville jeg heller ikke bryde mig om at se dem. Og slet ikke overalt i gadebilledet.

Sulu

Den kl.11:50 den 28. Maj skrev:Archimeda

> Jeg har ikke set TV-reklamerne, men jeg hader de plakater, der hænger på stationerne.

> Det er nemlig ret pornoagtigt med de bryster, der hænger halvt ud under de små toppe.

> Der ville være rart, hvis den slags billeder ikke blev hængt op i det offentlige rum.

>

>

> Archimeda

>

> Den kl.10:03 den 28. Maj skrev:en.mand

> > Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne

> > kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer

> > pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til

>

> > at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

> >

> >

> > Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der

> > præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye

> > smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende

> > piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der

>

> > tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

> >

> > Hvad mener I?

> >

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst honey83

jeg er træt af at der hele tiden skal være mere eller mindre nøgne kvinder over alt. som udgangspunkt synes jeg at det er en god ting at vi ikke har en censur der fjerner alt, men det er jo ikke længere muligt at vælge om man gider se sådanne reklamer eller ej. når man tænder for fjernsynet er der halvnøgne kvinder, og ligeså når man læser blade eller går gennem byen hvor de store reklamer hænger.

i programmet "helligko" på TV2 kom det frem at pornobladene ligger sammen med Anders And bladene i de fleste kiosker. hvorfor ikke rykke dem op hvor børn ikke ser dem? og hvorfor ikke lade os andre slippe for bryster der hopper op og ned, bare mens vi spiser morgenmad? som en anden skrev tidligere, ville reklamen have været sjovere hvis man havde lavet en magen til hvor rollerne bare var byttet om. og nej, den de har lavet med fede behårede mænd der løber er ikke helt det jeg mente.

Den kl.10:03 den 28. Maj skrev:en.mand

> Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne

> kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer

> pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til

> at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

>

>

> Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der

> præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye

> smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende

> piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der

> tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

>

> Hvad mener I?

>

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Yossarian

Ud fra tråden her har jeg indtryk af, at det ikke er så slemt, når mænd fremstilles som objekter som når kvinder bliver det - at så ville reklamen blive meget bedre, men er det så ikke fordi I piger bare hellere vil se på flotte mænd? Jeg synes da ikke den ville blive bedre eller sjovere. Jeg synes nemlig også det bliver lidt overset i diskussionen, at mænd jo efterhånden fremstilles lige så primitivt, men det er så åbenbart ikke nær så suspekt eller forkert.

Jeg husker bl.a. den famøse Femilet-reklame, som både var ubehagelig og snothamrende dum på en gang. Hér forsøgte man at vende det om, men folkene bag reklamen var nok så stolte over, hvor "innovativt" de havde tænkt, at reklamen endte med at blive så skinger og overdrevet, at de måtte trække den tilbage.

Denne reklame synes jeg også er dum og uinteressant, fordi den ligner alle mulige andre pubertetsagtige høhøhø-reklamer. Jeg sidder lidt og sukker: "Kan de dog ikke finde på noget andet?" Jeg ved selvfølgelig godt, at sex sælger, men så synes jeg også det er i overkanten, når reklamefolk kalder sig selv kreative. Frækt synes jeg heller ikke engang at det er - nøgne og letpåklædte piger kan jeg da se alle mulige andre steder. Jeg er efterhånden træt af, når det bliver påtrængende.

Det er åbenbart også sådan, at så længe man forsøger at formidle budskabet humoristisk, så kan man straks dække sig ind over for kritiske røster, for hvis man har noget imod reklamen, så er det jo fordi man ikke har sans for det postuleret sjove og uhøjtidelige i det, og hvem vil beskyldes for ikke at fatte humoren?

Så selvom jeg både er singlefyr og alt muligt (!), så må jeg nok give kvindebevægelsen ret til en vis grad (troede aldrig det skulle ske!)

Yossarian

Den kl.10:03 den 28. Maj skrev:en.mand

> Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne

> kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer

> pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til

> at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

>

>

> Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der

> præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye

> smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende

> piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der

> tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

>

> Hvad mener I?

>

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst anne72

Hejsa

Jeg synes ikke den reklame er sjov, jeg synes den er plat. Jeg har kun set reklamen med de løbende kvinder skal dog siges. Jeg mener den hænger ikke engang logisk sammen, hvorfor skal de 3 piger være naturel (nøgne) når de 2 andre produkter er vanille og mokka (eller hvad det nu var) det er sq da bare et påskud for at vise næsten nøgne kvinder.

Venlig hilsen Anne *som synes at lækre mænd er underrepræsenteret i reklamer*

Den kl.12:53 den 28. Maj skrev:honey83

> jeg er træt af at der hele tiden skal være mere eller mindre nøgne kvinder over alt.

> som udgangspunkt synes jeg at det er en god ting at vi ikke har en censur der fjerner

> alt, men det er jo ikke længere muligt at vælge om man gider se sådanne reklamer

> eller ej. når man tænder for fjernsynet er der halvnøgne kvinder, og ligeså når man

> læser blade eller går gennem byen hvor de store reklamer hænger.

> i programmet "helligko" på TV2 kom det frem at pornobladene ligger sammen med Anders

> And bladene i de fleste kiosker. hvorfor ikke rykke dem op hvor børn ikke ser dem? og

> hvorfor ikke lade os andre slippe for bryster der hopper op og ned, bare mens vi

> spiser morgenmad? som en anden skrev tidligere, ville reklamen have været sjovere

> hvis man havde lavet en magen til hvor rollerne bare var byttet om. og nej, den de

> har lavet med fede behårede mænd der løber er ikke helt det jeg mente.

>

>

>

> Den kl.10:03 den 28. Maj skrev:en.mand

> > Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne

> > kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer

> > pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til

>

> > at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

> >

> >

> > Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der

> > præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye

> > smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende

> > piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der

>

> > tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

> >

> > Hvad mener I?

> >

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst FrøkenBims

Jeg synes de er total griner. De er da så overdrevet at der kun kan grines. Det kan godt være at de cementere at nøgne kvinder sælger som en vist sagde og det er jo rigtigt. Der er en grund til at det altid er kvinder der bruges. Nemlig at de sælger og det gør mænd ikke. -Og det er jo blandt begge køn. Så måske alle dem der er utilfredse skulle til at boykotte produkter der reklamere ved hjælp af "nøgne" kvinder. Hvis der er nok der gør det må der vel tegne sig et møstre for dem der laver reklamerne. Jeg kan ikke lade være med at tro at de er kvinder der føler sig truet der er i mod den slags reklamer. Sådan havde jeg det i hvert tilfælde selv en gang og nok er jeg bims, men jeg nægter at tro at jeg var/er den enste. Nu synes jeg egentlig bare at det er en hylset til kvinder fordi de er så tæske dejlig (og smukke kvinder er altså pænere end flotte mænd). Det passer faktisk ikke jeg ser det bare som en god måde at sælge produktet på.

Bims, som synes det smager godt.

Den kl.10:03 den 28. Maj skrev:en.mand

> Jeg syns at reklamerne er sjove. Men: »Arla overskrider alle grænser med denne

> kampagne. Flere af billederne er regulær, nedværdigende porno, som reducerer

> pigerne til sexobjekter, der står frit til rådighed for mænd og ikke har ret til

> at sige "nej",« mener Katrina Schelin, bestyrelsesmedlem i Kvindeligt Selskab.

>

>

> Forargelsen skyldes TV-reklamerne med de tre sparsomt klædte piger, der

> præsenteres som "Vanille", "Naturel" og "Kakao", ganske som de nye

> smagsvarianter af mælken. Men vreden rettes også mod annoncer, hvor de svedende

> piger forsøger at skubbe en bil i gang, mens de er iført en landsholdsdragt, der

> tilsyneladende er krympet ved mindst 95 grader (citat fra JP)

>

> Hvad mener I?

>

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.