Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lotzen77

De FANTASTISKE feb-mødre og børn 2007

Recommended Posts

mjuhl19

Først.. nååhh.. hvor er oliver bare sød når han ligger der helt slået ud med hænderne oppe..:love: dejligt at høre det går ham så godt.. :)

Hvor længe var du om at malke 60 ml ud? jeg malkede 50 ml. ud på 15 min. ca.

Elias spiser ca. hver 2. time, men når han skriger så kan vi faktisk kun få ro, når han ligger ved patten.. så jeg føler mig meget bundet til stol og ammepude pt.. men hva. hvis det kan hjælpe ham.. sundhedsplejersken har vejet ham i mandags i mødregruppe og han vejer nu 3200 :klap: (2870 ved fødslen for 17 dage siden), så der burde være mælk nok.. :)

Hej fra Misse, som så også lige poster det billede af Elias fra i går da han lige havde fået mad..:love:

Det tog også omkring 15 min. tror jeg. Men hvor ofte skal man malke - er det på de tidspunkter hvor man normalt ammer eller hvordan?

Nu tager jeg en ammepause i nat. Jeg har lige malket ud og så kører vi på det og så MME i nat så jeg kan få fred og kan få en chance for at hele bryster. Imorgen tror jeg at jeg lægger ham til en enkelt gang måske og så malker ud for resten. Nu skal jeg altså hele. Jeg synes det er lidt hårdt at komme dertil at jeg siger at jeg ikke kan amme - men som sagt så får han stadig min mælk, og hvis jeg er heldig kan jeg komme til at amme igen - måske det bare er lidt begynder vanskeligheder.

Hvor er det træls at Elias græder sådan. Prutter han slet ikke overhovedet? Oliver kamp prutter - han overgår Jon og jeg med flere længder :lol: Han er også rigtig god til at bøvse, så luft det kommer han da af med :)

På sygehuset fik Oliver lidt kogt vand - afkølet self. men det hjalp den nat hvor han var urolig. Det fyldte hans mave op så han blev træt - det hjalp ikke så længe, men det hjalp. Tror han fik 10 ml. eller sådan i et lille snapseglas.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xtxtxt

Mjul, tag og få tjekket, om du evt. kan have svamp på brystet. Det kan behandles med Brentan-gele på recept. Det er vist ret hyppigt, men overset, og det kan fuldstændig smadre amningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naja1979

Morning allesammen

Ja det er ikke fordi jeg er udhvilet - kunne høre mit lille pus nede i stuen og selvom jeg vidste hun var i gode hænder, var det bare så hårdt at "aflevere" hende.

Jeg er dog lidt mere frisk men må nok se i øjnene at jeg skal have en lur til senere. Lige nu sover hun så dejligt:)

Muxi, rigtig god tur - ville jeg slet ikke have overskud til pt.

Xt, lyder godt at Carl har det lidt bedre og hvordan filen har du overskud til børneværelse med alt det du har at se til???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
annikalarsen85

Hej alle sammen

Nej hvor dejlig med en ny hurtig tråd :gogo::banan:

Var virkelig ved at være træt af ikke at kunne logge på den anden.

Tænkt at Maria er 4 uger idag...Tiden flyver jo afsted!

(Flasher lige et 4 ugers billede af hende senere)

Nu sover Maria så der er lige tid til at skrive lidt. Hun vågnede ved 8 tiden og er lige faldet i søvn igen.

Hun har det med kun at vile sove ved mit bryst,(og er hun mæt skal brystet helst være ude for blusen, ellers vil hun ikke sove.) og i barnevognen.

Lidt skørt men hvis det er det som skal til.

Musmai:Jeg sendte kæresten ned for at købe de Mylicon dråber, og da jeg læste indlægningpaipret står der man ikke må gi dem til børn under 15 med mindre man har snakket med lægen!

Så jeg ringede til lægen idag, og de sagde de ikke syntes jeg skulle gi dem til hende.

Først sagde hun godt nok at jeg kunne prøve, men da hun hørte hun kun er 4 uger idag så sagde hun at hun ikke syntes det!

Havde du snakket med lægen først? og hvor gammel var Matilde da i startede på dem??

Tænkte jeg nok hellere må lade vær, også fordi der står nogen om bivirkninger. Men prøver lige at snakke med lægen igen om 1 uge til 5 ugersundersøgelsen, For syntes virkelig ikke det er rart at hun ikke kan komme af med meget af luften.

Hun vågner af at ligge og presse, og jeg bliver hel :whine: nogen gange.

naja1979: Puah føler virkelig med dig. Det må ikke være rart. Det må være hårdt! :ae: :ae: :ae: :ae:

Misse: Det lyder ikke rart hvis det er kolik han er ved at få. :ae:

Muxi: Rigtig god tur. Glæder mig til at høre hvordan flyvningn gik med den lille.

mjuhl19Det er ikke rart det med dine brystvorter. Håber bare det er begynder vanskligheder som du skriver :kys:

Det gør pisse ondt når der kommer revner og sår.

SigneTak for din beretning...det lyder til det var en hård omgang.:ae:

Er du ved at være oven på igen??

(kan ikke huske om du har svaret på det før)

Håber Ikke jeg har glem nogen.

Idag skal jeg ud på tur med Maria uden for Østerbro. Vi skal ind og hende farmand på arbejde på Nørrebro. (medmindre der er ballade) Så skal afsted med bus, men må indrømme jeg er lidt nervøs for det er første gang jeg skal længere væk med hende.

Må hellere slutte nu...det blev en lang smørre :fløjt:

Knus

Annika :wave2: :wave2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xtxtxt

Xt, lyder godt at Carl har det lidt bedre og hvordan filen har du overskud til børneværelse med alt det du har at se til???

Håndværkerne står for døren og skal lave en væg midt i stuen, så den bliver dels soveværelse, dels stue. Alma og på sigt Carl får så værelse der, hvor vi før havde soveværelse. Alternativet var altså at skulle flytte alle møblerne etc. bagefter - og DET ville jeg ikke have overskud til!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misse1978

Så har vi været hos lægen..

Hun siger, at det højst sansyneligt er mavekneb den lille mand har.. :trist:

Hendes råd er, at ligge ham til, når han gerne vil. Hun siger, at børn ikke kan overspise når de bliver ammet, de vil bare gylpe det op, hvis de får for meget, så ingen ko på isen der. :gogo:

Så sagde hun at vi skulle aflyse alle besøg og kun være os 3 weekenden over, og give ham så meget tryghed så muligt. Jeg skulle sætte mig med ham hele tiden og Anders skulle varte mig op! og omvendt når han sad med ham. Altså prøve at få noget ro på...

Så har jeg fået en tid på tirsdag igen, hvor hun vil se på ham...

Hun sagde, at det at han kun sov ca. 2 timer om dagen var ikke alarmerende når han kunne sove så meget om natten.. (i nat sov han fra 21.30-03.00!!) ret vildt.. bare det bliver ved sådan.. og han så ikke skriger sådan om dagen..

Godt vi kom af sted...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xtxtxt

Vi har for øvrigt været hos zoneterapeuten i dag. Nu er jeg spændt på, om det virker.

Og Signe, jeg har læst din beretning. :shock: for en gyser! Jeg tror aldrig, jeg ville turde få flere børn, hvis det var mig, der havde været igennem den tur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xtxtxt
Så har vi været hos lægen..

Hun siger, at det højst sansyneligt er mavekneb den lille mand har.. :trist:

Hendes råd er, at ligge ham til, når han gerne vil. Hun siger, at børn ikke kan overspise når de bliver ammet, de vil bare gylpe det op, hvis de får for meget, så ingen ko på isen der. :gogo:

Så sagde hun at vi skulle aflyse alle besøg og kun være os 3 weekenden over, og give ham så meget tryghed så muligt. Jeg skulle sætte mig med ham hele tiden og Anders skulle varte mig op! og omvendt når han sad med ham. Altså prøve at få noget ro på...

Så har jeg fået en tid på tirsdag igen, hvor hun vil se på ham...

Hun sagde, at det at han kun sov ca. 2 timer om dagen var ikke alarmerende når han kunne sove så meget om natten.. (i nat sov han fra 21.30-03.00!!) ret vildt.. bare det bliver ved sådan.. og han så ikke skriger sådan om dagen..

Godt vi kom af sted...

Godt, hvis det bare er mavekneb. Det er plagsomt, men ikke farligt, og det går over med tiden. Måske skulle du også finde en zoneterapeut til at sætte lidt fut i modningen af systemet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lene@

hejsa...

dejligt man endelig kan komme ind på denne side uden at skulle vente 5 minutter. :)

Ja her går det fint, Freya vokser rigtig meget (ca 400g pr uge) hehe ;)

Hun er nu oppe på 4700g, kan godt mærke hun er ved at blive tung men det er dejligt hun trives.

Det er nu underligt at tænke på, at for præcis 4 uger siden lå jeg lige nu på fødegangen med to timer gamle freya. Sys virkelig tiden går stærk, næsten for stærk...

Men i dag var SP og som hun sagde, så trives Freya fint. Hun er glad og er også begyndt at smile. Det kan jeg bare slet ikke stå for.... Det ser så sødt ud. Hehe

Men ellers er hun også blevet rigtig godt til at løfte hendes hoved, faktisk kan hun løfte det ret meget. Så det går fremad.

Har slet ikke fået sagt tillykke til resten af feb mødrene som har født. Så rigtig mange gange tillykke....

Nå men vil smutte igen.

Knus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
muxi77

Hej allesammen

Åhr, Naja - jeg har så ondt af dig :ae: Håber du hænger i... Jeg kan da godt forstå, at du ikke ville kunne overskue en tur til Rom lige nu! Tænk på at jeg har haft næsten 3 uger mere end dig til at vænne mig til at være mor + at jeg sover om natten i modsætning til dig. Op med humøret - det skal nok blive bedre. Og ellers så hæld det ud over os :kys:

Misse og Xt - håber jeres drenge snart får det bedre med maverne. Har går det lidt op og ned med maven, men vi er slet, slet ikke så hårdt ramt som jer!

I dag har Gustav og jeg været til efterfødselsgymnastik for første gang. Gustav sov gennem hele gymnastikprogrammet og var vågen under "snakkedelen". Det var sammen med de samme "damer", som jeg gik til fødselsforberedelse med og det var sjovt at se resultaterne af de andre maver :D Især Signes Nanna Gry, som bare er dejlig :love: Og så var det selvfølgelig godt at få rørt den dovne krop lidt (især de ømme skuldre) :tie:

Muxi :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...