Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lotzen77

De FANTASTISKE feb-mødre og børn 2007

Recommended Posts

Mizzen29

Jeg har tabt fra 80 til 73. Mangler stadig ned til 65. Så vægten står stille og har gjort i et par uger.

Vil godt ned på 60 som da jeg var ung og smuk. Men det kan jeg nok godt droppe. Spiser for mange is i øjeblikket..

Øv. Clara har sin første mavepine idag, så jeg smutter igen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mjuhl19

Weeheee ny tråd - hvor er det lækkert :banan:

Åhh hvor jeg dog elsker min lille søn altså - han er bare så sød og nem - præcis som vi bestilte :-P:D

Han spiser godt og sover ca. 3 timer på en tank, om natten ammer jeg 2 gange. MEN!...Oliver er simpelthen så stærk så han har smadret mine brystvorter fuldstændig, der er store dybe revner i og nogle lede sår. Når jeg så lægger ham til gør det simpelthen så ondt at jeg er ved at hyle. Jeg ved at han får rigtig fat for jeg fik det tjekket flere gange på barselsgangen, så det er ikke det der er problemet - han er simpelthen bare stærk. Men han er jo også en stor dreng. Jeg har købt ammebrikker og Pantothenol salve (det andet er ikke til at opdrive her i byen :trist: ), men det er stadig en pine at amme. Så nu er jeg kommet dertil at jeg vil ikke amme for enhver pris. Vi har nu købt en brystpumpe og så pumper jeg ud og så får han min mælk på flaske - jeg vil stadig prøve at lægge ham til en gang om dagen el. sådan for at han også selv kan hjælpe til at opretholde produktionen. Jeg har masser af mælk ingen tvivl om det, så det er dejligt. Anyway nu har jeg malket ud for første gang her i eftermiddag og fik 60 ml. ud. Er der nogen der ved hvor meget han skal have af gangen? Han vejede 4300 ved fødslen og skal vel spise ca. hver 3 time døgnet rundt?

Bortset fra det så er alt idyl og dejligt. Idag har vi været ved lægen med ham for at få ham tjekket, det nåede vi ikke på barselsgangen, og alt er ok. Vi har også været ude og trille med barnevognen. Vi skulle have nogle småting nede i byen - Oliver synes det var dejligt og sov sødeligt :love:

Hmm kroppen efter fødslen. Ja, jeg ved ikke hvor meget jeg har tabt mig el. noget, men vandet er i hvert fald forsvundet fra mine ben - jeg har fået mine ankler tilbage igen. Min mave bliver også mindre og mindre, men er stadig blævret - jon synes den er dejlig blød :blush: Jeg har været i mine cowboybukser idag, men jeg kunne ikke lukke dem og de er noget stramme om lårene, men det kommer jo nok med tiden. Jeg synes jeg har meget tyngde fornemmelse forneden, så knibeøvelserne er jeg så småt begyndt på, men der er svært at fange musklerne synes jeg. Jeg har også fået mig en hæmoride :badr::tie: Avs. den er sgu grum - så jeg har fået creme til måsen :lol::blush: Jeg har været på wc 3 gange siden fødslen, men jeg kan ikke selv presse, det tør jeg ikke. så det kommer bare af sig selv :blush::lol:

Nå det var vidst en længere historie. Jeg kommenterer på det hele senere, nu vil jeg have mig en lille lur sammen med min mand og søn som allerede putter sødt.

I får lige et billede af en sovende Oliver :lun:

Store knus til alle jer mødre, tænk at vi alle nu har vores babyer i armene :love:

Mjuhl.

post-685-13939805829479_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SigneOkt04

Ihh, hvor er det dejligt med en ny tråd!

Sundhedsplejersken har været her i dag, og hun var majet majet tilfreds! Nanna vejer nu 4.5 kg. og er 55 cm. lang og hun er kun tre uger i morgen. Hun har taget næsten 1 kg. og 2 cm. på to uger. Hun smiler bevidst, arbejder meget på at holde hovedet, gør antræk til at pludre, arbejder meget med sin krop, når hun ligger på maven osv. Stolte forældre! Jeg havde ellers taget hendes mange smil for godt timede grimasser, for jeg troede ikke de kunne smile bevidst så tidligt, men Nanna kiggede op på mig og grinede mens sp sad overfor, og senere sagde hun så, at hun var meget imponeret over Nannas bevidste smil allerede! :glad:

Nå, bare en kort hilsen herfra. Nu starter 'Venner'.

Mvh. Signe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotzen77

Hej piger

Så har jeg lige et ledigt øjeblik :klap:

Først og fremmest tak for roserne, så er det heller ikke sværere at være trådholder:genert: men alt varmer :gogo:

Mjuhl - velkommen hjem! Arme dine bryster, kender det kun alt for godt. Frida suttede også rigtigt men bare for "hårdt". Det gjorde møj-tude-ondt i 2 dage og var møj-ømt i ca en uge. Jeg håber det hjælper at give dine bryster en pause :ae:

Nep - også velkommen hjem til dig og Carl-Gustav, det er så fantastisk at kigge ind i deres øjne :love: Isbind, det kan jeg kun heppe med på :gogo: Mht første toiletbesøg, så kan jeg kun sige: Drik MASSER af vand og spis evt. abrikoser...

Muxi - jeg frygter også allerede nu at skulle starte på arbejde engang - jeg kan da ikke undvære hende!!! Hvorfor noget maling har I brugt til fodaftryk? Overvejer lidt at lave det til barnedåben(indbydelser mm)

Mizzen .- dejligt at Clara er mere sig selv igen:gogo: Håber du bliver en ørn til det der slyngehalløj, jeg regner selv med at skulle købe en i morgen...

Her går det meget bedre :klap: Frida er helt sikkert blevet hjulpet af zoneterapi og jeg kan kun anbefale det. De første 14 dage var hun en superbaby, sov 3-6 timer af gangen, spise og sov så igen. Men så begyndte hun at være "besværet" om aftenene, hun græd og græd og vi kunne intet gøre for at trøste hende. Efter en uges tid med aftenrod, blev det sørme også til eftermiddagsrod :shock: Men nu efter zoneterapi og dropning af D-dråber, så går det så meget bedre. Hun sover bedre og vi har næsten ingen grådture :banan: I dag har vi f.eks ligget og snuet i sengen til kl.10.30 :rocker::gogo: Jeg føler virkelig med jer der har grædebørn, men prøv evt. zoneterapi.

Mht kroppen... Så er jeg imponeret over hvor hurtigt maven alligevel kan trække sig sammen, fra str. XXXXXXL til L. Jeg vejer ca. 68-69 og jeg startede på 63kg. Jeg har ikke tabt mig nævneværdigt de sidste 2-3 uger, og jeg har heller ikke gjort noget for det - spiser masser af kage.... :genert: Det er da også lidt svært når man ikke må motionere... de der knibeøvelser giver ikke ligefrem sved på panden :stoned:

Nå nu må jeg hellere stoppe for denne gang, det blev en laaaang smøre...

Tænk lige over nogle facts vi skal have på forsiden... eg. GA

:wave: Lotte

[ATTACH]329543[/ATTACH]

post-63016-13939805840104_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SigneOkt04

Sikke lækre babyer der bliver flashet herinde! :love:

Mvh. Signe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naja1979

Ihh hvor ser de unger søde ud:love:

Signe, :ae: :ae: Du skal nok blive fin igen søde. Jeg har besluttet IKKE at gå på vægten - måske det er derfor jeg er ved godt mod. Går kun efter hvad jeg ser i spejlet og selvfølgelig er det ikke som før men jeg er glad for resultatet eftersom der jo kun er gået mindre end 3 uger.

Endnu en rædselsnat fra kl 01.00 - 07.00. ;Måtte kalde kæresten hjem fra arbejde:trist: :trist: Har grædt og grædt - kan bare ikke mere synes jeg. Ææææælsker det lille pus men jeg bliver deprimeret at at være vågen når det er mørkt og sove når det er lyst - jeg er IKKE nattemenneske og jeg kan IKKE være der for hende 24 timer i døgnet uden søvn....

Kommer noget familie og tager hende i nat så jeg kan prøve at få sovet.

Alt det her har selvfølgelig også resulteret i at jeg har tabt mig en del. Mistet appetitten og mit rygeforbrug er helt i top nu desværre.

XT, :ae: Kolik....er du sikker? Stakkels jer:ae:

Hvordan ved man at det er kolik?

Nep, velkommen hjem:kys:

Mjuhl, tag en pause fra amningen - bare på en dag og køb nogen MME. Det gjorde underværker for mig samt brug af brystbrikker.

Kan nu sagtens amme unden at det gør ondt.

Knus til jer alle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misse1978
Vi er hjemme igen med vores søn. Jeg er bare øm forneden, da jeg blev syet en del, men heldigvis er der en vidunderlig ting der hedder ISBIND, som jeg lærte at elske på hospitalet. Det hele er bare så hævet, og jeg kan ikke sidde på en stol endnu. Gruer virkelig for det 1. rigtige besøg på toilettet.

Velkommen hjem! :klap: vildt at tænke på, at vi alle sammen nu er hjemme fra hospitalet med vores børn.. Det er bare så skønt..

Stakkels dig (og jer andre for den sags skyld) der er ømme forneden.. Jeg er nu glad for, at jeg fik kejsersnit på dén front.. så er jeg da sluppet for det.. dog har jeg så lidt i en uges tid med smerter i såret og problemer med at komme ud sengen.. Men god bedring med jer tøser der har brug for det

Forleden lavede Gustav sin første gør-det-selv-gave - vi lavede et fodaftryk, som farfar (altså Gustavs) skal have i fødselsdagsgave af ham Gustav tog det meget pænt, da vi malede ham under føderne med mørkeblå maling og pressede hans lille fod ned på et stykke papir - selvom han kiggede meget undrende på os :D Jeg tror, at vi skal lave nogle flere - de er meget søde at have, ligesom bedsteforældrene jo synes de er fantastiske!

Jeg har været i gang med at tælle uger ift arbejde. Det skal jeg jo meddele om et par uger! Det ser ud som om jeg "allerede" skal starte den 24.9.

Ellers ikke så meget nyt at berette - vi er i gang med at spekulere lidt over, hvad vi skal have med til Rom i weekenden - ikke så meget til os selv, men mere til Gustav :gruble:

Lyder rigtig hyggeligt med fodaftryk hvilken slags maling har I brugt? det skal vi helt sikkert også prøve.. har også tænkt på at det kunne være "sejt" i gips.. nogle der har erfaring med det?

Uhha.. stakkels dig.. det er jo "snart" at starte på arbejde.. men du skal være glad for at du er så glad for at være på dit arbejde... jeg har hørt at på mit går det ned ad bakke med stress og mange opsigelser.. :shock: så det er fint jeg først starter på arbejde 6/1-2008!!

Hvor er det vildt I skal til rom i weekenden! :klap: jeg går ud fra I skal flyve? hvordan og hvorledes har I det med at Gustav skal flyve når han er så lille?? jeg selv ville rigtig gerne til de varmere lande til sommer.. men tror ikke jeg ville turde udsætte elias for at flyve når han ikke kan sige om han får ondt eller andet..

Anyway nu har jeg malket ud for første gang her i eftermiddag og fik 60 ml. ud. Er der nogen der ved hvor meget han skal have af gangen? Han vejede 4300 ved fødslen og skal vel spise ca. hver 3 time døgnet rundt?

Først.. nååhh.. hvor er oliver bare sød når han ligger der helt slået ud med hænderne oppe..:love: dejligt at høre det går ham så godt.. :)

Hvor længe var du om at malke 60 ml ud? jeg malkede 50 ml. ud på 15 min. ca.

Elias spiser ca. hver 2. time, men når han skriger så kan vi faktisk kun få ro, når han ligger ved patten.. så jeg føler mig meget bundet til stol og ammepude pt.. men hva. hvis det kan hjælpe ham.. sundhedsplejersken har vejet ham i mandags i mødregruppe og han vejer nu 3200 :klap: (2870 ved fødslen for 17 dage siden), så der burde være mælk nok.. :)

Her går det meget bedre :klap: Frida er helt sikkert blevet hjulpet af zoneterapi og jeg kan kun anbefale det. De første 14 dage var hun en superbaby, sov 3-6 timer af gangen, spise og sov så igen. Men så begyndte hun at være "besværet" om aftenene, hun græd og græd og vi kunne intet gøre for at trøste hende. Efter en uges tid med aftenrod, blev det sørme også til eftermiddagsrod :shock: Men nu efter zoneterapi og dropning af D-dråber, så går det så meget bedre. Hun sover bedre og vi har næsten ingen grådture :banan: I dag har vi f.eks ligget og snuet i sengen til kl.10.30.Jeg føler virkelig med jer der har grædebørn, men prøv evt. zoneterapi.

Først.. er du gal hvor ser Frida bare cute ud i den dragt!! :lun: elias har en magen til.. den er bare alt for stor til ham..

Har Frida døjet med maveproblemer? (ja, sorry, men har ikke haft tid til at læse op... har lige nu et freespace hvor Anders underholder Elias i stuen næsten uden han græder... vildt.

Bøvser og prutter jeres babyer? elias gør ingen af delene.. hver gang han prutter, så kommer der lort med.. der er aldrig kun luftprutter.. er så bange for han har fået kolik.. han græder næsten hele dagen og sover kun ca. 2 timer... han er helt utrøstelig.. det er begyndt for 3 dage siden.

Hvad er det for noget I skriver om med D-dråber? kan det gå i maven på det små? elias er begyndt at få d-dråber for 3 dage siden.. så tænker om det har en sammenhæng mht. skrig og skrål?

Alt andet lige, så har vi tænkt os, at tage til lægen i morgen og få ham tjekket.. jeg kan ikke klare når han græder så meget..

Må man gerne give en baby lidt koldt vand på en ske? har hørt det hjælper når det er kede af det..?

Ha det godt, og Lotte! cool at du vil være torvholder igen med denne tråd!!!

Hej fra Misse, som så også lige poster det billede af Elias fra i går da han lige havde fået mad..:love:

P.S Signe, nogle rigtig gode billeder du har sat i den beretningstråd! den slags billeder nået vi slet ikke at tage fordi det hele gik så stærkt.. så kameret kom slet ikke med op...!!

post-6272-13939805875932_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misse1978
Endnu en rædselsnat fra kl 01.00 - 07.00. ;Måtte kalde kæresten hjem fra arbejde:trist: :trist: Har grædt og grædt - kan bare ikke mere synes jeg. Ææææælsker det lille pus men jeg bliver deprimeret at at være vågen når det er mørkt og sove når det er lyst - jeg er IKKE nattemenneske og jeg kan IKKE være der for hende 24 timer i døgnet uden søvn....

Alt det her har selvfølgelig også resulteret i at jeg har tabt mig en del. Mistet appetitten og mit rygeforbrug er helt i top nu desværre.

Åhh.. søde Naja.. kan godt se at du har det slemt.. en hel nat uden søvn.. hvad siger sundhedsplejersken? det er godt der er noget familie der kan hjælpe..:ae: og heldigt her, at du ikke ammer, så du kan lade hende passe en hel nat.. (nå.. nej.. man kan jo også bare malke ud.. :rulle: )...

Håber virkelig du får det bedre søde...

Knus Misse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotzen77
Ihh hvor ser de unger søde ud:love:

Signe, :ae: :ae: Du skal nok blive fin igen søde. Jeg har besluttet IKKE at gå på vægten - måske det er derfor jeg er ved godt mod. Går kun efter hvad jeg ser i spejlet og selvfølgelig er det ikke som før men jeg er glad for resultatet eftersom der jo kun er gået mindre end 3 uger.

XT, :ae: Kolik....er du sikker? Stakkels jer:ae:

Hvordan ved man at det er kolik?

Nep, velkommen hjem:kys:

Mjuhl, tag en pause fra amningen - bare på en dag og køb nogen MME. Det gjorde underværker for mig samt brug af brystbrikker.

Kan nu sagtens amme unden at det gør ondt.

Knus til jer alle

hej naja

puha det lyder hårdt :ae: dejligt at I kan få hjælp fra familien. Er hun utrøstelig eller "bare" snakkesagelig?

håber du kan få noget søvn i nat...

:wave: lotte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
muxi77

Hej med jer

Omkring fodaftryk - jeg har købt noget vandbaseret maling i Panduro Hobby (hobbylack, tror jeg det hed??). Det er vandbaseret og altså ikke giftigt :) En lille flaske kostede vist 29,95 kr. Jeg har ikke prøvet gipsaftryk, men har hørt at de har komplette sæt til den slags også i Panduro Hobby.

Misse - jeg er ikke så bekymret over at have Gustav med i flyet. Hvor skulle han få ondt? Tænker du på ørerne måske? Jeg har snakket med SAS og kan evt. amme når vi letter og lander. Alternativt kan vi have en flaske med lidt sukkervand med... Lige nu er jeg mest bekymret for om de smadrer vores vogn i bagagehåndteringen :D

Naja - jeg føler virkelig med dig. Det er godt nok ikke meget søvn du får. Godt at du kan tilkalde lidt aflastning, så du kan få sovet. Har hun ondt i maven og græder? Eller er hun bare lysvågen om natten?

Misse - håber Elias snart får det bedre og bliver mere glad.

Muxi :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...