lotzen77

De FANTASTISKE feb-mødre og børn 2007

Recommended Posts

misse1978
Misse - jeg er ikke så bekymret over at have Gustav med i flyet. Hvor skulle han få ondt? Tænker du på ørerne måske? Jeg har snakket med SAS og kan evt. amme når vi letter og lander. Alternativt kan vi have en flaske med lidt sukkervand med... Lige nu er jeg mest bekymret for om de smadrer vores vogn i bagagehåndteringen :DMisse - håber Elias snart får det bedre og bliver mere glad.

Muxi :wave:

Ja, jeg tænkte på ørerne.. men det er nok bare mig der er pylret mor.. :lol: glæder mig i hvert fald til at høre hvordan det går... og ønsker jer alle 3 en skøn tur ! ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotzen77

Først.. er du gal hvor ser Frida bare cute ud i den dragt!! :lun: elias har en magen til.. den er bare alt for stor til ham..

Har Frida døjet med maveproblemer? (ja, sorry, men har ikke haft tid til at læse op... har lige nu et freespace hvor Anders underholder Elias i stuen næsten uden han græder... vildt.

taaark, den er også for stor til frida - men det gør det kun "sødere", hun får så mamge komplimenter :gogo:

jeps hun har haft mange maveproblemer, kryber sig sammen, skærer ansigt og græder hjerteskærende. så kommer der en prut og hun kan slappe lidt af igen, før en ny prut sidder på tværs :whine: hun havde også svært ved at komme af med afføring, men det har hjulpet med zoneterapi. vi stoppede med d-dråber da de kan give problemer... og nu virker hun bare gladere :klap::banan:

vores sp sagde at det nok var kolik :shock: :shock: som jo er umoden tyktarm... heldigvis ser det ud til at zone hjælper :gogo:

elias's problem kunne måske være overspisning? min sp ser helst at frida spiser ca hver 3.-4. time...

håber han får det bedre, det gør jo ondt i hjertet når ens lille baby er ked....

og jo frida både prutter og bøvser, man tror ikke at den lille krop kan lave så store/høje lyde:shock: :lol:

:wave: lotte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misse1978
jeps hun har haft mange maveproblemer, kryber sig sammen, skærer ansigt og græder hjerteskærende. så kommer der en prut og hun kan slappe lidt af igen, før en ny prut sidder på tværs :whine: hun havde også svært ved at komme af med afføring, men det har hjulpet med zoneterapi. vi stoppede med d-dråber da de kan give problemer... og nu virker hun bare gladere :klap::banan:

vores sp sagde at det nok var kolik :shock: :shock: som jo er umoden tyktarm... heldigvis ser det ud til at zone hjælper :gogo:

elias's problem kunne måske være overspisning? min sp ser helst at frida spiser ca hver 3.-4. time...

håber han får det bedre, det gør jo ondt i hjertet når ens lille baby er ked....

og jo frida både prutter og bøvser, man tror ikke at den lille krop kan lave så store/høje lyde:shock: :lol:

:wave: lotte

Hvad giver I så i stedet for d-dråber??

Overspisning... men hvad gør man.. når det nu hjælper at ligge ham til patten.. skal han så skrige indtil der er gået 3 timer?? puhha.. det kan jeg slet ikke overskue..:whine:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotzen77
Hvad giver I så i stedet for d-dråber??

Overspisning... men hvad gør man.. når det nu hjælper at ligge ham til patten.. skal han så skrige indtil der er gået 3 timer?? puhha.. det kan jeg slet ikke overskue..:whine:

vi giver acd dråber, købt på apoteket - de skulle ikke være så hårde ved maven og bliver f.eks givet til for tidligt fødte.

det er jo ikke sikkert det er overspisning, min sp ville bare sikre sig at fridas maveproblemer ikke skyldtes for meget mad. så hvis hun lige havde spist, så travede vi op og ned af gulvet med hende, sang, skiftede ble, gik på "ekspedition" i huset (gik fra rum til rum og snakkede..) og sidste instans va´r the (kamille eller fennikel) med sukker... husk at tiden mellem amninger er fra start til start...

:wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotzen77

hej tjøser

hvad siger I til at vi skriver GA og link til fødselsberetning(dem der har en)`på forsiden?

andre gode ideer modtages gerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misse1978
hej tjøser

hvad siger I til at vi skriver GA og link til fødselsberetning(dem der har en)`på forsiden?

andre gode ideer modtages gerne

ga?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misse1978
vi giver acd dråber, købt på apoteket - de skulle ikke være så hårde ved maven og bliver f.eks givet til for tidligt fødte.

det er jo ikke sikkert det er overspisning, min sp ville bare sikre sig at fridas maveproblemer ikke skyldtes for meget mad. så hvis hun lige havde spist, så travede vi op og ned af gulvet med hende, sang, skiftede ble, gik på "ekspedition" i huset (gik fra rum til rum og snakkede..) og sidste instans va´r the (kamille eller fennikel) med sukker... husk at tiden mellem amninger er fra start til start...

gav i hende så the af sutteflaske??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lotzen77
ga?

gestationsalder, i mit tilfælde 39+0

jeps ca 20-30ml the med lidt sukker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xtxtxt

Naja, det er godt nok uholdbart, hvad prinsessen kører der. Er hun bare vågen, eller græder hun? Det lyder, som om hun har fået byttet om på nat og dag, go under alle omstændigheder skal hun da overhovedet ikke være vågen i så mange timer i træk. Laver du det smadderkedeligt med slukket lys og ingen dikkedik om natten, så hun kan finde ud af, at det fede sker om dagen?

Mand, jeg har ondt af dig. Jeg ville tilbyde at komme ud og tage et par nattevagter for dig - hvis jeg ikke var så træt :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xtxtxt

Signe, du er altså så sød, at du altid hæfter positive ord på, når du omtaler Alma. Jeg tror faktisk, jeg er lidt forelsket i dig :love:

Jeg har bestilt tid hos en anbefalet zoneterapeut i morgen. Hvis det ikke hjælper, prøver jeg kiropraktoren. Og hvis det heller ikke hjælper, er der formentlig gået så lang tid, at det er ved at drive over af sig selv :D

Men bortset fra det har Carl været en guldrandet superbaby i dag. Jeg håber, at det betyder, uroen er drevet over, men tror og frygter, at han bare er så udmattet, at hans system har lukket ned et døgns tid. Jeg kan huske, at Alma gjorde det samme.

Men vi har haft Store Omrokeringsdag i dag, hvor manden og en ven flyttede stort set alle vores møbler fra rum til rum, mens Carl og jeg raidede Ikea og hjembragte børneværelsesmøbler. Nu har vi et børneværelse :banan:

Da jeg kom hjem, var der totalt kaos, så Carl og jeg hentede Alma og gik på legepladsen, mens manden nedbragte mængden af rod ganske betragteligt. Søde, søde Carl sov bare fra det hele.

Alma syntes, det var sjovt, at hendes legetøj var kommet ind i andet rum, og hun gik i seng, som om hun havde sovet i eget værelse i måneder.

Misse, mht. kolik ved man faktisk aldrig, om det er det eller ej. Der er nogle karakteristiske faktorer, fx utrøstelig gråd i vistnok mindst to timer og hyppigst om aftenen, og i så fald kalder man det kolik. Men eftersom ingen rigtig ved, hvad kolik skyldes, er det jo bare en praktisk betegnelse.

God bedring til alle hylebørnene og :ae: til deres mødre. Ihukom, at det får en ende :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind