Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gisele_

Jeg har altid troet, det hed....

Recommended Posts

Alasari

Jeg troede indtil for nogle år siden, at det hed "af helvedes til". Nu ved jeg, at det hedder "ad helvede til", og nu irriterer det der s mig hver gang andre bruger det

Min kæreste og hans familie er eksperter i forkerte udtryk og ord, og i at bruge rigtige ord og udtryk forkert. For eksempel bruger de ordet ærgerrig (staveplade) i den sammenhæng, hvor alle andre ville bruge ordet nærrig

Og min kæreste bruger et ord, som jeg vil tro skal staves sådan her "etfindelig" i stedet for "ømfindtlig" (staveplade igen). Jeg ved egentlig ikke, om hans ord er et rigtigt ord, men jeg har aldrig hørt det før nogen steder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NeoDolphin
Jeg troede indtil for nogle år siden, at det hed "af helvedes til". Nu ved jeg, at det hedder "ad helvede til", og nu irriterer det der s mig hver gang andre bruger det

Min kæreste og hans familie er eksperter i forkerte udtryk og ord, og i at bruge rigtige ord og udtryk forkert. For eksempel bruger de ordet ærgerrig (staveplade) i den sammenhæng, hvor alle andre ville bruge ordet nærrig

Og min kæreste bruger et ord, som jeg vil tro skal staves sådan her "etfindelig" i stedet for "ømfindtlig" (staveplade igen). Jeg ved egentlig ikke, om hans ord er et rigtigt ord, men jeg har aldrig hørt det før nogen steder

Nu ved jeg godt at jeg er en ordkløver og rigtig rigtig irriterende, men jeg kan ikke lade være med at synes at det er lidt sjovt (på den mest positive tænkelige måde, naturligvis) at du staver begge dine "stavepladeord" rigtigt, men "nærig" forkert ;)

/NeoDolphin - Nu skal jeg nok gå tilbage til min hule :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alasari
Nu ved jeg godt at jeg er en ordkløver og rigtig rigtig irriterende, men jeg kan ikke lade være med at synes at det er lidt sjovt (på den mest positive tænkelige måde, naturligvis) at du staver begge dine "stavepladeord" rigtigt, men "nærig" forkert ;)

/NeoDolphin - Nu skal jeg nok gå tilbage til min hule :blush:

Øv, jeg havde også en rigtig møgdag i går..

:blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rynke10

Hvorfor er der ingen der indrømmer den med afvide :D

Jeg læste engang noget og kunne slet ikke forstå ordet, muse-um. Hvad var nu det med mus. Endelig fik jeg hjælp og fandt ud af at det nok var et sted hvor de udstillede ting.

Har engang stirret mig blind på et ord, måske fordi jeg kender en der hedder tage. Ordet tagetage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alasari
Hvorfor er der ingen der indrømmer den med afvide :D

Jeg læste engang noget og kunne slet ikke forstå ordet, muse-um. Hvad var nu det med mus. Endelig fik jeg hjælp og fandt ud af at det nok var et sted hvor de udstillede ting.

Har engang stirret mig blind på et ord, måske fordi jeg kender en der hedder tage. Ordet tagetage.

I stil med afvide: Inu i stedet for endnu. Den er grum...

Og så lige en af dem, hvor man lægger trykket forkert: Solsorterede. Er det solsorte-rede eller sol-sorterede, og hvad beyder det, at noget er sol-sorteret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

Dén med at lægge trykket forkert kan virkelig ophidse folk, opdagde jeg engang.

Jeg kørte hver morgen på arbejde med den samme busrute, på samme tidspunkt, og hér var en chauffør der havde fået den fikse ide, at lægge trykket forkert på stavelserne i diverse stednavne.

F.eks annoncerede han konsekvent St.KonGENsgade, når vi stoppede i St. Kongensgade.

Kongens Nytorv, blev til KonGENs Nytorv, og så kørte vi ellers videre til HolMENs Kanal.

Et par gange endte det med, at nogle folk i bussen ligefrem sad og råbte ad ham, når han kom med sine underlige meldinger.

Ret underholdende sådan en regnvåd mandag morgen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydun

Takker for den med unbrakonøglen, så er det derfor min far altid griner af mig! :genert:

Troede en gang det hed "bedre set end aldrig", men fandt så ud af at det egentlig var "bedre sent end aldrig"... Forskellen er ikke så stor, men det irriterer mig når jeg ikke kan sige sådan noget rigtig :genert:

Ligesom jeg ALTID fucker rundt i lægge og ligge! Tsk! Må få lært det en dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...