Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gisele_

Jeg har altid troet, det hed....

Recommended Posts

trommer47
..men der er noget der hedder finurligheder..

..og jeg haaaaaaaaaaader udtrykket "åbne op " ! Det er altså dobbeltkonfekt.... enten åbner man noget eller også lukker man noget op ! Ikke begge dele.

Ja eller den nyeste i arbejdssammenhæng "Møde ind" grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
anne.93

fandt først ud af da jeg begyndte at lære at stave, at den by jeg boede i hedder Hornshøj, og ikke Horntøj ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica
Det er ligesom når folk siger "Det skal man lige tage med et graM salt"

Jeg har en nabo, som der er rigtig dårlig til sådan noget. I stedet for at sige, at noget er helt galimatias, siger hun, at det er helt dalmatiner :D

I stedet for velcro siger hun velcum.

Jeg har dog aldrig sagt det til hende. Jeg bider bare altid mærke i det :)

Eller

"det er hip som hapS"

NEEEJ! Hvad skal det s der?:8:

Me no understand.

Troede også det hed umbrako og glemmer det stadig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
linse76

Min svigermor kan ikke rigtig finde ud af at min kæreste har et hasselblad kamera, hun tror han har et hasselbagt hehe det har vi meget sjov ud af.

line

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vinterbarn-

Har indtil for et par år siden troet det hed "et bagage-bæger", og har stadig ret svært ved at få "en bagage-bærer" over mine læber.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisva
Skjult

Før jeg mødte min kæreste, sagde jeg (på ægte nordjysk), at jeg havde "strukket ud", men jeg er efterhånden blevet afrettet i den henseende. Til gengæld fortalte min far på et tidspunkt, at han havde set en popfugl. Åh, det grinede vi alle sammen meget af, og den arme mand blev bare mere og mere sur, hvilket jo på en eller anden måde bare gjorde det sjovere. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Havnemolen
Umbrakonøgle og "man vrikler om". Men det fandt jeg så ud af, at det ikke gjorde, da jeg var fyldt 28 år. :blush:

Har du også sådan nogle?

Altså unbrakonøgler med N. Man vrikker om - men jeg har også hørt udtrykket vrikler, men det er vist dialekt.

Men alle ved jo alligevel, hvad du snakker om, så skaden er vel ikke så stor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Havnemolen
Jeg har altid troet at det hed filurlig, i stedet for finurlig

Der er jo for pokker ikke noget der hedder "en finur"..."en filur" derimod findes jo. :gruble:

Det var bare lige en lille oplysning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Havnemolen
Min svigermor kan ikke rigtig finde ud af at min kæreste har et hasselblad kamera, hun tror han har et hasselbagt hehe det har vi meget sjov ud af.

line

Hvis du mener disse bagte kartofler med riller i, så hedder de altså Hasselbach - kartofler. (Opkaldt efter kokken, der "opfandt" dem)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

For mig vil Georg Gearløs altid hede Georg Geoløs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...