Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

2SHY

Depressions-klubben

Recommended Posts

dianadahlmann

Jeg er selv eng ung pige som tit er deprimeret. Jeg føler ikke jeg kan få hjælp nogen steder og det går mig så meget på. Jeg har dårlige tanker nærmest hele tiden - og springer tit i luften, hvilket går ud over min delige kæreste. Det ødelægger meget for os, da jeg tit bliver meget hidsig og æder ham.

Er der nogen gode råd til hvad jeg kan gøre? Kan snart ikke holde det ud længere.

Hilsen en fortabt sjæl..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Jeg er selv eng ung pige som tit er deprimeret. Jeg føler ikke jeg kan få hjælp nogen steder og det går mig så meget på. Jeg har dårlige tanker nærmest hele tiden - og springer tit i luften, hvilket går ud over min delige kæreste. Det ødelægger meget for os, da jeg tit bliver meget hidsig og æder ham.

Er der nogen gode råd til hvad jeg kan gøre? Kan snart ikke holde det ud længere.

Hilsen en fortabt sjæl..

Har du været ved lægen og snakke med ham/hende om det? Ellers vil jeg kraftigt opfordre til at gøre det. Ring til din læge og bed om en dobbelttid (så er der bedre tid til at lægge kortene på bordet).

Lægen vil ofte spørge lidt ind til hvor længe det har stået på, om der er sket noget som kan have udløst det (dødsfald, skilsmisse eller andre ting i den stil), hvornår på dagen det føles værst, om der er nogen ting der gør det bedre eller værre og den slags ting. Nogen læger spørger også ind til din fortid med f.eks. skolegang, familie og andre ting for at danne sig et billede af hvem du er og hvad du har oplevet.

Som regel forklarer lægen til sidst hvilke muligheder der er for at hjælpe dig hvilket f.eks. kan være henvisning til psykolog, medicin, få flere samtaler med lægen eller hvad der nu findes af muligheder i dit område.

Så det er meget stille og roligt og ikke spor uhyggeligt hvad der sker ved lægen. De tager oftest også en blodprøve for at se om der kan være en biologisk årsag til at du går og har det dårligt. Måske mangler du nogle bestemte vitaminer eller andet så derfor er det vigtigt at få afklaret om det kan løses den vej før man begynder at kaste sig ud i medicin og psykologer eller psykiatere.

Hvis du har overskud kan du læse mere om det her:

http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/depression.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
millemajse

Kære "Fortabt Sjæl"

Først og fremmest er du ikke fortabt.

det var godt du skrev dit indlæg.

Du skriver du ikke får hjælp nogen steder fra og du er meget frustreret over det.

du skriver dog ikke hvor du har forsøgt dig henne.

Det må du gerne.

umiddelbart synes jeg du skal tale om det med din læge. Han/hun vil tage dig seriøst og er prof med erfaring til at vide hvad der kan eller skal gøres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

Synes da liiiiiige denne tråd skal op igen :) Håber alle har det vel her i tråden :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
littlelady873

jeg melder mig osse....har haft depression...er mere eller mindre over det....tror jeg nok!har bare nogle frygtelige nedture af og til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mezimia
jeg melder mig osse....har haft depression...er mere eller mindre over det....tror jeg nok!har bare nogle frygtelige nedture af og til.

Ja, nedturene kommer desværre fra tid til anden.

Jeg er på vej mod nedtrapning :banan: og mangler nu kun at få has på de sidste 5 kg, jeg gerne vil smide, så er jeg vist noget nær i topform igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mezimia
Godt initiativ... Er selv pårørende til en så ikke utænkelig jeg nok vil kigge herinde i ny og næ :D

Rigtig godt initiativ. Pårørendes reaktion betyder utroligt meget, og gennem denne tråd kan du måske få et indblik i, hvordan du bedst muligt tackler din pårørendes situation. Nogle af hans/hendes reaktioner kræver nemlig en respons, der måske virker urealistisk i dine øjen. Det har jeg i hvert fald selv mærket fra pårørende, der mildest talt ikke gjorde situationen bedre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Godt initiativ... Er selv pårørende til en så ikke utænkelig jeg nok vil kigge herinde i ny og næ :D

Jeg kom forresten til at tænke på om du har været med til noget psykoedukation til din pårørende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MizzPepz

Update..

Stadig ikke for godt her, sover af helvede til, stener det meste af dagen.. Tja.

Noget godt er der sket, min læges henvisning til psykolog er gået igennem, så så bliver det da knap så dyrt :)

Var ude og ride i mandags, var så glad bagefter, så hvorfor gør jeg ikke bare det hver dag?? Godt spm.

Har fået en tid den 22. Er spændt på, hvordan det kommer til at gå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bulldoggirl

Jamen jeg melder mig da også lige under fanen.

28 år med depression og angst.

Har haft depression i mange år, men fik først lægens dom for ca 1 år siden.

Angsten er efternøleren på kun 2-3 md.

Begyndte på Cipralex, tog dem i ½ år, har så været medicin fri i ½ år ca. og skal nu begynde på nogle Efirex tror jeg de hedder, da Cipralex gav for mange bivirkninger, da jeg begyndte på dem igen :(

Har derudover gået til psykiater inde i byen, men da angsten kom, var det umuligt at fortsætte, da den ene times transport tog livet af mig og jeg har nu fået en ny henvisning til en psykiater og leder pt. efter en ny.

Eller rettere, jeg BURDE lede efter en ny, men kan bare ikke tage mig sammen og føler ikke, at en psykiater hjælper :whine:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites