Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

2SHY

Depressions-klubben

Recommended Posts

MizzPepz
Jeg er sygemeldt fra fys. studiet men alligevel var jeg slet ikke vild med at skulle tage medicin. Men jeg er heldigvis blevet så klog at jeg har indset at jeg skal tage medicin resten af mit liv og har affundet mig med det.

Det værste folk kan gøre er ikke at passe deres medicin. En af min mors veninder (som endda er narkose-sygeplejeske :ad!: ) passer overhovedet ikke sin medicin og det kan tydeligt mærkes på hende :( Hun burde af alle mennesker vide hvor vigtigt det er at passe det man får udskrevet. Det er jo ikke for sjov man få stukket en recept i hånden.

Man kan være heldig ikke at få så mange bivirkninger. Akarin kunne jeg slet ikke tåle og blev indlagt på basis af det. Zoloft har jeg det fint med men døjer af og til med at sove og får i perioder vilde gabeflip hvor jeg bare gaber igen og igen i timevis gennem en hel dag og så går det væk i et par ugeer og kommer så igen. Men det er vist også det eneste jeg har haft af bivirkninger med Zoloft

Jeg er faktisk ikke sygemeldt, men overvejer det. Får du så SU nu eller hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Så først dine ændringer efter jeg havde sendt mit indlæg :)

Men det med den dagbog var måske ikke nogen dum ide. Kan godt være, jeg ikke får noget at bruge det til, men så har jeg den da. Også så jeg kan følge med selv, i hvordan jeg har det. Det er jo svært når man synes det hele er :(:trist:

Hvis det går fint og der ikke er nogen problemer med det kan du jo altid holde op med at føre den. Men det kan være en god hjælp at have i starten med noget ny medicin.

Jeg kunne overhovedet ikke huske hvornår jeg oplevede hvad da jeg tog Akarin og ikke kunne tåle det. Det var noget rigtig møg at jeg ikke havde skrevet noget ned om det for jeg blev spurgt af læge og psykiatere og sygeplejesker om hvornår jeg oplevede de forskellige ting. Så derfor begyndte jeg at føre dagbog over det i opstartsfasen og vil også gøre det når jeg snart starter på lithium.

Om ikke andet så hvis det skal sendes ind til Lægemiddelstyrelsen er det rigtig godt at have en tidslinje at kunne gå ud fra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Jeg er faktisk ikke sygemeldt, men overvejer det. Får du så SU nu eller hvad?

Ja det gør jeg. Det er lidt træls at det hapser af mine SU klip men jeg har ikke anden mulighed synes jeg.

Tager man orlov fra studiet kan man ikke få SU men er man sygemeldt kan man.

Alternativet for mig var praktisk talt kun at få et arbejde (men så vil jeg hellere gå i skole) eller kontanthjælp men så er der jo en risiko for at blive sendt i aktivering og det kan jeg ikke overskue.

Jeg har et lån jeg betaler af på så det var heller ikke en mulighed for mig at tage et lån.

Det er benhårdt at få livet til at hænge sammen mens man er syg så du må mærke efter og se om du synes det er nødvendigt med en sygemelding i en kortere eller længere tid. Det kan være det kun er nødvendigt i tiden op til at medicinen begynder at virke og måske er det nødvendigt at være sygemeldt længere end det.

Jeg har været sygemeldt siden den 23. juni sidste år så det er ret længe jeg har gået hjemme. Jeg prøvede desperat at holde ud til sommerferien men det at jeg ikke kunne tåle Akarinen gjorde mig kun mere og mere syg. Så da jeg røg ind på gule papirer på psykiatrisk skadestue måtte jeg kaste håndklædet i ringen og lade mig sygemelde. Gid jeg havde gjort det noget før... det havde været lettere for mig og for dem jeg skrev eksamensprojekt med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MizzPepz
Ja det gør jeg. Det er lidt træls at det hapser af mine SU klip men jeg har ikke anden mulighed synes jeg.

Tager man orlov fra studiet kan man ikke få SU men er man sygemeldt kan man.

Alternativet for mig var praktisk talt kun at få et arbejde (men så vil jeg hellere gå i skole) eller kontanthjælp men så er der jo en risiko for at blive sendt i aktivering og det kan jeg ikke overskue.

Jeg har et lån jeg betaler af på så det var heller ikke en mulighed for mig at tage et lån.

Det er benhårdt at få livet til at hænge sammen mens man er syg så du må mærke efter og se om du synes det er nødvendigt med en sygemelding i en kortere eller længere tid. Det kan være det kun er nødvendigt i tiden op til at medicinen begynder at virke og måske er det nødvendigt at være sygemeldt længere end det.

Jeg har været sygemeldt siden den 23. juni sidste år så det er ret længe jeg har gået hjemme. Jeg prøvede desperat at holde ud til sommerferien men det at jeg ikke kunne tåle Akarinen gjorde mig kun mere og mere syg. Så da jeg røg ind på gule papirer på psykiatrisk skadestue måtte jeg kaste håndklædet i ringen og lade mig sygemelde. Gid jeg havde gjort det noget før... det havde været lettere for mig og for dem jeg skrev eksamensprojekt med

Okay, har du fremvist en lægeerklæring på skolen?

Lige nu skal jeg nemlig først i praktik fra uge 17, så lige nu er jeg sådan lidt overladt til mig selv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Okay, har du fremvist en lægeerklæring på skolen?

Lige nu skal jeg nemlig først i praktik fra uge 17, så lige nu er jeg sådan lidt overladt til mig selv :)

Jeg afleverede bare en sygemelding på studiekontoret :) Og afleverede en til da jeg blev kaldt til sygeeksamen og stadig ikke kunne overskue at gå til eksamen

Så du har jo lidt tid at løbe på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MizzPepz
Jeg afleverede bare en sygemelding på studiekontoret :) Og afleverede en til da jeg blev kaldt til sygeeksamen og stadig ikke kunne overskue at gå til eksamen

Så du har jo lidt tid at løbe på :)

Ja og så alligevel ikke helt. Skulle følge noget undervisning i mellemtiden, men det er noget, jeg har haft før. Derfor har jeg ikke lige den store lyst til at møde op pt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Ja og så alligevel ikke helt. Skulle følge noget undervisning i mellemtiden, men det er noget, jeg har haft før. Derfor har jeg ikke lige den store lyst til at møde op pt..

Nej det kan jeg godt forstå. Så er det altså meget rart at der ikke er mødepligt på de (fleste?) videregående uddannelser så man ikke er pisket til at komme selvom man ikke magter det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MizzPepz
Nej det kan jeg godt forstå. Så er det altså meget rart at der ikke er mødepligt på de (fleste?) videregående uddannelser så man ikke er pisket til at komme selvom man ikke magter det

Og det er så vist også den eneste fordel, den skole har :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Og det er så vist også den eneste fordel, den skole har :rulle:

Hvordan det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
millemajse

I 13 år har jeg været depressiv i perioder. jeg har troet at sådan var jeg så og gjorde ikke noget ved det selvom jeg inderst inde havde en fornemmelse af jeg burde.

jeg troede at ved at arbejde intensivt med min egen personlighed ville jeg være stærk nok til at selv at blive stærk og bryde et mønster og få et bedre selvværd osv.

Det skete ikke.

jeg har kunne passe studie, diverse job, passe mand og børn og hus og fungeret nok i det daglige men alle årene med en snert af ikke være tilstrækkelig, ked af det, sorg, tung sind, opgivenhed, ligegyldighed osv osv.

og til aller sidst inden jeg kom til lægen langt om længe også tanker om selvmord.

Det var en lettelse at få at vide af lægen at det ikke var forkert. At den depression jeg havde var fysisk.

At det højst sandlynligt var arvet.

jeg fik også Cipralex. jeg har taget det i 3 uger.

10mg de første to uger og nu er jeg på 20.

jeg kan tydelig mærke mere fysisk lettelse. jeg har mere energi. jeg har for første gang i mange mange år mærket boblende glæde og lyst til at stå op om morgenen.

Bivirkninger fik jeg først da jeg begyndte at tage 20. Det var kvalme et par timer efter indtagelse.

Der ud over sover jeg lidt mere uroligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites