Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Fullers

Te eller The??

Hvad er den KORREKTE måde at stave det på??  

144 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Fullers
Hahaha "engelsk" ej nu må i fandme holde :lol:

Dvs.

The
bird was swimming in
the
lake.

Her prøver jeg altså at formidle at fuglen tæmmelig pjattet med Te, eller hvad er det i prøver at konkludere.

Den engelske form af Te/The lyder Tea :lol:

Det er et fakta at engang, som det er blevet påpeget, og jeg har bekræftet at te/the, engang hed the på engelsk, som det også gør/har gjort på dansk..

Der er ikke af nogen blevet påstået at det hedder sådan i dag..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sykdom
Det er et faktum at engang, som det er blevet påpeget, og jeg har bekræftet at te/the, engang hed the på engelsk, som det også gør/har gjort på dansk..

Der er ikke af nogen blevet påstået at det hedder sådan i dag..

Hahaha ej det ved gud det ikke gør, jeg har boet i england og snakker flydende engelsk :lol:

Og det her er første gang jeg nogensinde har hørt det postulat, du er også velkommen til at prøve at bevise det med kilder :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sykdom

Med henvisning til Mick Øgendahl's Undskyld! og hans deri definerede fortolkning af ordet FAKTUM! er dette faktisk rimligt ironisk:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fullers
Hahaha ej det ved gud det ikke gør, jeg har boet i england og snakker flydende engelsk :lol:

Og det her er første gang jeg nogensinde har hørt det postulat, du er også velkommen til at prøve at bevise det med kilder :)

Vi taler ikke om nu, men i gamle dage, skal nok finde nogle kilder der beviser det når jeg kommer hjem fra arbejde.

Men at du har boet i England, er nu et ret dårligt bevis da det engang var i gamle dage det blev kaldet the.

Egentligt er hele diskutionen meningsløs dog, da tråden spørger om hvad det hedder på dansk..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
iver_684

jeg har osse tit undret mig over når man går ind i et supermarked og skal ind i kaffe/te afdelingen, så skriver de te med H

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager

Jeg skriver altid tHe - ved ikke om det er korrekt men synes bare at te ser forkert ud....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sykdom
Vi taler ikke om nu, men i gamle dage, skal nok finde nogle kilder der beviser det når jeg kommer hjem fra arbejde.

Men at du har boet i England, er nu et ret dårligt bevis da det engang var i gamle dage det blev kaldet the.

Egentligt er hele diskutionen meningsløs dog, da tråden spørger om hvad det hedder på dansk..

Det blev heller ikke kaldt "the" fra 'gammel engelsk' men du er da velkommen til at spilde din tid når du kommer hjem, du kunne self. også bare indrømme nu at det var en fejl.

Og så er den pot ude.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sykdom
jeg har osse tit undret mig over når man går ind i et supermarked og skal ind i kaffe/te afdelingen, så skriver de te med H

Jeg er overbevist om at distributørerne bruger det til at give ordet en ekstra finesse :) men det er så til gengæld et gæt, begge versioner er accepteret som dansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alzire
Jeg er egentlig ret ligeglad med nudansk ordbog det STAVES THE .... ;)

(en der heller ikke kan fordrage remolade og majonæse)

Skriver du også "uhr" i stedet for "ur"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
banankagen44

Jeg mener også at det er begge dele, men jeg skriver altid selv kun "te" så folk ikke forveksler det med det engelske "the" :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...