Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst GalleriRosenlund

TEMA-TRÅD: Tips og tricks

Recommended Posts

Organza

Jeg bruger sand blandet med tapetklister og almindelig hvid maling. Tapetklisteret er for at holde lidt mere på sandet, end malingen i sig selv kan og fordi man så kan plastre et tykkere lag på uden det falder af. Det tager dog ret lang tid når det skal tørre, men det endelige resultat er dét værd. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bøvs

Jeg har haft held med, at bruge en forstøver spray, til effekt.

Jeg syns' der manglede lidt effekt på min baggrund.

Så jeg fyldte 2/3 maling og 1/3 vand i en god kvalitet forstøver, satte den til at forstøve fint (ellers kommer der sån' en ret skarp vandtsråle istedet.. den effekt var ik så fed vil jeg lige sige:) )

Og så sprayer man bare løs i forskellige farver, jeg syns' det blev godt..:D

Kan lige tilføje, at jeg har eksperimenteret med, at spraye vand på et næsten tørt lærrede malet med akryl, for derefter at rulle en maler rulle henover, så vandråberne bliver suget op, men samtidig fjerner lidt eller alt den maling dråberne lander på. Det giver en ret fed effekt syns' jeg. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tumlefisen

dengang jeg malede rigtig meget og ikke havde råd til alle de færdige lærreder jeg brugte lavede jeg dem selv ved at købe blindrammerne. sætte lagenlærred på

smøre lagenlærredet over med benlim så bliver det strammet op derefter grundede jeg det med et par lag vægmaling i hvid det fungerede fint og kostede ikke meget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kun1fnug
Denne tråd omhandler alle de tips og "tricks" vi kan bruge for at gøre vores malerier mere spændende.

Tråden skal kunne bruges som et OPSLAGSVÆRK, så undlad venligst for megen smalltalk :)

man kan også lime forskellige silke papir på læret og lakere det det giver også en fed efekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jettep1985

Hurtigt tørrende ler. Man kan finde mange sjove forme, som man kan lave forskellige figure med.

Når leret er tørt kan man lime disse figure fast på lærredet (kræver selvfølgelig en flad bagside) Derefter kan de males med alle typer maling. Det giver en sjov effekt på billederne :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

sandmaling med en lidt mat og fintkornet overflade kan laves ved at blande noget af sin kulør (gul, rød eller creme) sammen med en klat sandspartel. hvis man ønsker at bevare matheden men finpudse strukturen kan det, når det er tørt, slibes ganske let aftørres og tilføjes et tyndt lag matlak. derved giver du lidt robusthed til farven samtidig med du genskaber den dybe farve som der var føsrt (når du sliber kommer der slibestøv og overfladen efterlades generelt med et lidt hvidt skær) dog har jeg et problem med at lure hvordan man kan lave flotte mørke farver, men tror dette kan klares ved at droppe sandspartlen og istedet bruge meget fint kvartssand. har nogen en løsning på problemet eller en bedre opskrift på en "sandfarve" i diverse kulører så hidbring den gerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

Det var da noget af en gammel tråd du har fået støvet af.

Og så er det i øvrigt ikke tilladt at reklamere på debatten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.