Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst GalleriRosenlund

TEMA-TRÅD: Tips og tricks

Recommended Posts

Nugge6049
Eller være meget vild med babymos :afro:

Men ellers kan man vel også bruge andre glas med skruelåg? F.eks. syltetøjsglas, salsaglas osv.? Forskellen er vel ens?

Ja, selvfølgelig.:stoned:

Total blank - i mit univers findes der kun babymos for tiden.:blush:

.....og så lige store rødbedeglas til vand.:deer:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
_Moms_
Ja, selvfølgelig.:stoned:

Total blank - i mit univers findes der kun babymos for tiden.:blush:

.....og så lige store rødbedeglas til vand.:deer:

He he....

Jeg synes bare det var sødt at du kun nævnte glassene til babymos. :D

(Og så er der ikke så mange babymos-glas i min verden, så ville lige dobbeltjekke at det var samme princip. :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sille29mortil3

Jeg bruger ofte en sammenkrøllet avis eller kaffefilter... dypper det i malingen og ruller det over lærredet det giver en superflot effect.

Inden jeg starter på et billede grunder jeg altid lærredet med en mørk farve, som regel sort men brun og blå er også gode. Det giver noget dybde i billedet selv om det ikke er altid den mørke farve er til at se når jeg er færdig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ouifael

har eksperimenteret en del med sukker. det er fint til akryl, men ikke så godt til oliemaling. Giver en meget glinsende effekt -og en sødlig lugt der bør indkapsles med fernis.

også ler er fint at blande i malingen, det giver en meget grov struktur, der nærmest sprækker, når det tørrer. Og så er det billigt i brug...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charmetrold24
Jeg fandt denne her engelske hjemmeside ved et tilfælde. Den virker meget spændende, men jeg har ik fået kigget på det hele endnu. I ka jo prøve at kigge lidt rundt og se om der er nogle tips & tricks I ka bruge.

http://painting.about.com/od/paintingforbeginners/Painting_for_Beginners_and_Essential_Painting_KnowHow.htm

Det virker som en spændende hjemmeside.

Jeg er især vild med en måde at male solsikker på,som er vist ude til højre på siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kide601

Jeg putter nogen gange kaffe i malingen, det giver en fed effekt, sådan lidt rustikt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wombat3010

Kaffe i malingen?? er det kaffepulver eller er det efter det er brugt???

Heidi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mamsula
Kaffe i malingen?? er det kaffepulver eller er det efter det er brugt???

Heidi

Jeg blander mig lige igen igen, det er kaffegrums

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sunshine197508

Jeg bruger glasvæv. Og maler igennem det med en pensel. Det giver en god effekt hvor man stadig kan se farven indenunder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.