Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst GalleriRosenlund

TEMA-TRÅD: Tips og tricks

Recommended Posts

Gæst GalleriRosenlund

Denne tråd omhandler alle de tips og "tricks" vi kan bruge for at gøre vores malerier mere spændende.

Tråden skal kunne bruges som et OPSLAGSVÆRK, så undlad venligst for megen smalltalk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst GalleriRosenlund

En grov struktur kan laves ved hjælp af savsmuld.

Bland savsmulden i en kop og bland acrylfarven i. Rør sammen med en teske. Du kan SAGTENS fortynde med vand....(træet suger jo også en del væde).

En lidt finere struktur endda med duft ....her bruges kaffe ( een af de allerbilligste på markedet). Brug halv farve, halv kaffe...og en sjat vand, - så får du en "grød" som kan smøres ud på lærredet. The kan også bruges. Gå på opdagelse i Supermakedet....tit har de nogle billige rester, specielt af de smagsvarianter der ikke sælger så godt.

Tørrede Chilli og hele kanelstænger..... Lim dem på det færdige maleri. Giv dem en gang klar lak.

Grus og småsten.....

Lav en stor klat lim på lærredet, hæld grus/sten ned i limklatten.....og lad det tørre godt igennem. Herefter kan der males ovenpå.

Derudover kan der bruges:

tørrede blade

små kviste

glansbilleder

piberensere

pailletter

perler

glimmer

glimmerlim

stofmærker

bånd

klistermærker

metalfigurer

træfigurer

sølvpapir

aviser

reklamer

tekstiler i alle afskyninger ( tyl er godt)

blonder

små spejle

mosaik / glassten

fjer

foto´s

slik ( f.eks lakridskonfekt - huske at lakere alle siderne)

Ukogte Ris ( blandes med farve )

krydderier ( drysses ud på den fugtige maling)

Håber dette kan være til lidt inspiration for nogen

(jeg har afprøvet alle varianterne)....

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

Jeg kan godt lide af og til at lave de der effekter af maling der løber men har haft lidt besvær med at få det til at se pænt ud... især når det er at man kun lige skal have en enkelt "løber" eller to.

Da jeg var i Panduro faldt jeg så over "tegneflasker" som kan købes i poser med 5 stk. i for 38 kr. Der kan være 30 ml i en flaske så det er en fin størrelse hvor man ikke får lavet alt for store mængder.

Men heri kan man så blande vand og maling og ryste det godt sammen så blandingen bliver jævn. Der er prop på flaskerne så selv hvis man skulle få lavet for store mængder så kan det sagtens holde sig uden at tørre ind

De er super at bruge

post-60203-13939803383536_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
zukiq

hvordan undgår du luft bobler når du bruger de tegne penne du henviser til ovenover???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
hvordan undgår du luft bobler når du bruger de tegne penne du henviser til ovenover???

Mener du i selve løberne? Der kan man tage en nål og prikke dem mens malingen er våd hvis der skulle opstå nogen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst GalleriRosenlund

Effekt med gammel maling !

Kender I det, man har 7 tomme bøtter/flasker acrylmaling stående som man ikke liiiiige har fået smidt ud, for det KUNNE jo være, at der var 2 dråber mere som kunne vrides ud :rulle::-P .

Jeg hældte en sjat vand i flasken m. blå farve og rystede flasken rigtig godt. Vandet blev grumset og blåfarvet. Den blanding hældte jeg i en skål sammen med den nye blå maling.

Resultatet er en lidt knobret overflade....og alle ujævnhederne er jo gl. tørret maling i småbitte flager/knolde - som nu danner grundlag for en ekstra effekt. :glad:

Flasken kan iøvrigt genbruges til påfyldning af lidt vand, og så anvendes til de "løbere" som jeg synes er trenden lige nu !

DET MÅ DA KALDES GENBRUG :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ennemark1985

Servietter er også alletiders. Man putter servietterne på, og limer bagefter med en flydende lim. Pas på at servietten ikke går i stykker, den er meget skrøbeligt når den bliver våd. Det er ren decoupage, og så bare maling ovenpå :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
calle109

Jeg er lige faldet over denne guide til selv og samle dine lærreder... jeg forstod og lærte meget af den.. Fik da mod på selv og prøve....

Så her er den:

http://www.snah.dk/laerred.pdf

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nugge6049

Glassene med babymos er supergode til at blande maling i.:)

Så går der ikke noget til spilde, da man bare skruer låg på og gemmer resten.

Så skal man selvfølgelig også lige have en baby eller kende en, hvis man skal bruge dette råd til noget.:genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
_Moms_
Glassene med babymos er supergode til at blande maling i.:)

Så går der ikke noget til spilde, da man bare skruer låg på og gemmer resten.

Så skal man selvfølgelig også lige have en baby eller kende en, hvis man skal bruge dette råd til noget.:genert:

Eller være meget vild med babymos :afro:

Men ellers kan man vel også bruge andre glas med skruelåg? F.eks. syltetøjsglas, salsaglas osv.? Forskellen er vel ens?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.