Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

OoXxXoO-miss

Forkølelsessår!!

Recommended Posts

OoXxXoO-miss

Okay..

vil høre om der er folk der har erfaring med alternativt medicin mod forkølelsessår?? :-/ Har haft det i jeg ved ikke hvor mange år. og det er SÅ træls.. hader det. og kan ikke finde et preperat der har den virkning jeg gerne vil have.. :-/

Synes selv jeg har en del udbrud i løbet af et år.. og det har svært ved at gå væk igen.. det tager lang tid før det er helet.. og det er bare så irriterende og så gør det så ondt :(

er der nogen der har nogle råd, eller et eller andet?? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@nneT

Jeg har læst herinde at der er flere tager Longo Vital. Og siden de er begyndt på det, har de ikke haft forkølelsessår. Jeg skal selv til at i gang med dem, da jeg helt klart synes det er et forsøg værd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
_Moms_
Hvad med det compeed der?

Det kan jo ikke ligefrem påståes at være alternativt ;)

Men det skulle efter en række undersøgelser være mere effektivt end creme. Jeg ved min kæreste er glad for at bruge det også.

Derudover siges det at krydderurten citronmelisse skulle have en gavnlig virkning - både indvortes og udvortes. Dvs. man kan vælge at putte blade på det angrebne sted eller putte det i madlavning eller lave the på bladene. (Og theen smager fantastisk! Især når det er lavet på friske blade). Citronmelisse er utrolig nemt at dyrke og kan købes i plantecentre (jeg købte selv 2 planter i Bilkas plantecenter).

Moms

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bailey74

Hej

Jeg har bøvlet rigtig meget m det skidt og det endte med at min læge, henviste mig til en epec læge og idag for jeg geavir på recept som piller, jeg får dem forebyggende fordi det har været ekstremt slemt.

Du kunne få en henvisning fra din læge og så lade en spec læge vurdere hvad du skulle have... jeg får også en spec pencilin salve, som hurtig dulmer og hjælper når der alligevel kommer et udbrud...

Håber det kunne bruges...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Hold da op, hvor har vi her i huset døjet med det skidt, hårdest ramt har min søn været, sår under hele næsen, der trak ned i læberne, han så mildest talt forfærdelig ud nogle gange.

Og tro mig vi har prøvet alt hvad der findes af div. salver, creme og plastre, men det absolut bedste resultat har vi fået med denne her :

http://www.med24.dk/hudpleje/plejeserier/mellisa/mellisa-citron-melisse-labepomade-10ml/product_info.php/cPath/50_77_57/products_id/472?osCsid=d4a00c957c2ec1091ce5a112f1c4c176

Hvis han endelig får starten til et sår, smører han helt vildt, og næste dag er det faktisk væk igen. Det er simpelthen genialt. Jeg har anbefalet det til et par stykker på mit arbejde, og heldigvis har de samme gode resultat.

Og så er det heldigvis en billig løsning, muligvis kan du finde det i din lokale matas, nogle af dem forhandler melissa.

Pøj pøj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OoXxXoO-miss

Tak for de mange råd.. Skal ned til lægen på næste mandag..

men en anden ting er, hvornår vil man sige man har det hyppigt? jeg ved de kun vil give på recept hvis man har det ofte. så hvor mange gange om året er der tale om??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tandfeen26

Jeg smører forkølelsessår med tea-tree oil, det plejer at hjælpe!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yssil127

Mellisa Citron Melisse Læbepomade har også hjulpet mig (piller og salver på recept havde ingen effekt) Da det på et tidspunkt bredte sig til faktisk hele ansigtet brugte jeg Mellisa`s Citron Melissecreme. Nu er det tre år siden jeg har haft udbrud:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OoXxXoO-miss

kan man kun købe det på nettet?? eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yssil127
kan man kun købe det på nettet?? eller?

:forvirret hvis det er Mellissa du spørger til, så kan det også købes i Matas:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...