Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

2SHY

Bipolar/maniodepressiv-klubben

Recommended Posts

2SHY

Jeg synes det er så genialt med personlighedsforstyrrelses-klubben at jeg synes der skal være en klub for os der er maniodepressive.

Så her kan vi snakke om stort og småt, få tips til hvordan man kommer gennem vores sygdomsepisoder eller dele hvad vi i det hele taget har af erfaringer med alt fra pårørende, indlæggelser, medicin, advarselstegn osv.

Så kom gerne frisk så vi kan støtte hinanden lidt!

Jeg lægger gerne ud med en lille præsentation:

Jeg er en pige på 25 som er MEGET nydiagnosticeret (pr. 13/12 2006) med bipolar affektiv sindslidelse uden specifikation.

Som sådan har jeg det fint med at få diagnosen og har bestemt accepteret det... måske fordi jeg siden en ret tidlig alder har haft en fornemmelse af at der var noget galt og at jeg måske kunne være bipolar. Så det kommer bestemt ikke som et chok for mig.

Jeg er en af dem der er arveligt belastet da min far og faster har bipolar og min farmor også var det. Så det florerer i stor grad kan man vist sige på min fars side.

Pt. får jeg kun 50 mg Zoloft og venter på at få en ny tid hos min psykiater så jeg kan komme videre i systemet og få gang i den rette medicinske behandling. Antidepressiv medicin bør jo ikke stå alene i behandlingen af denne sygdom så jeg forventer at skulle i gang med noget supplerende så jeg kan blive mere stabil og forhåbentlig kan vende tilbage til min uddannelse som jeg stadig håber at kunne gennemføre.

Jeg har været indlagt en enkelt gang efter det gik voldsomt ned ad bakke efter jeg startede på Akarin og blev voldsomt angst og begyndte at se, mærke, høre, lugte og smage ting som ikke var der. Jeg var kun indlagt i knap 24 timer da de på afdelingen ikke forstod hvorfor jeg skulle være der da jeg ikke virkede depressiv eller specielt forpint. Så efter en snak med en psykiater og fik afvist at jeg var skizofren eller til fare for mig selv eller andre blev jeg udskrevet.

Jeg er pt. i en neutral fase (dejligt når man har været depressiv så længe) men døjer dog med lidt restsymptomer hvor jeg hurtigt bliver træt og sover på alle mulige tidspunkter.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sidste nyt: Der er en Bipolarforening under opsejling som man er mere end velkommen til at besøge :klap:

http://www.bipolarforeningen.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Choon

Jeg melder mig ind.:)

Fik diagnosen i 1993 da jeg var 22.

Tager lithium og har det for det meste fint.

Ved depression får jeg prothiaden (tricyklisk antidepresiva).

Sommetider tager jeg sovemedicin, men ikke for tiden.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Jeg melder mig ind.:)

Fik diagnosen i 1993 da jeg var 22.

Tager lithium og har det for det meste fint.

Ved depression får jeg prothiaden (tricyklisk antidepresiva).

Sommetider tager jeg sovemedicin, men ikke for tiden.:)

Jamen hej og velkommen til i tråden :wave2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Choon
Jamen hej og velkommen til i tråden :wave2:

Hej og tak..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
den_glade_gnu

Jeg melder mig også gerne ind her.

Jeg er 23. Jeg fik stillet diagnosen Maniodepressiv med angst, i April sidste år.

Jeg har skrevet en tråd i Liv og Sjæl "Tanker i natten(min sygdom) (Langt!)" som beskriver lidt om hvordan jeg har det nu, og om hvordan jeg har haft det et stykke tid tilbage.

Jeg er ret svag og ked af det i disse dage, så jeg venter nok lidt med at skrive mere herinde.

Men tak fordi du ville oprette sådan en tråd her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Jeg melder mig også gerne ind her.

Jeg er 23. Jeg fik stillet diagnosen Maniodepressiv med angst, i April sidste år.

Jeg har skrevet en tråd i Liv og Sjæl "Tanker i natten(min sygdom) (Langt!)" som beskriver lidt om hvordan jeg har det nu, og om hvordan jeg har haft det et stykke tid tilbage.

Jeg er ret svag og ked af det i disse dage, så jeg venter nok lidt med at skrive mere herinde.

Men tak fordi du ville oprette sådan en tråd her.

Det var skam så lidt :) Og velkommen til

Jeg tror mange af os har godt af at dele lidt erfaringer og have et sted hvor folk kender til at have sygdommen. Som jeg skrev til dig i din tråd så er det bare ikke det samme som at snakke med nogen der har haft en depression. Ikke at det ikke kan være slemt nok for dem men der er trods alt nogle problematikker som de slipper for

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

Lige for at give en update på min situation så bor jeg jo hjemme men har adresse hos min bror (fusk ja jeg er skam klar over det). Så jeg var oppe og hente post hos ham her til aften og der var et brev fra min psykiater. Han skriver:

"I forbindelse med at du har været til samtale med overlæge Birger Guldbæk har han og jeg diskuteret din sag. Vi fandt, at vi vil tilbyde dig en vurdering ved en af de andre overlæger her på sygehuset, da vi ønsker at afklare din sag bedst muligt.

Jeg har talt med overlæge Ib Scheel Thomsen, og du vil derfor blive indkaldt til hans klinik for affektive lidelser.

Med venlig hilsen

Ib Rasmussen"

Så gæt lige hvem der har danset glad rundt med høj musik :lol: Det er sq lige før jeg vil have brevet i glas og ramme! For det første er det dejligt at jeg ikke først skal op om min psykiater og snakke med ham for derefter at blive henvist til den affektive klinik. For det andet er det SKØNT at jeg slipper af med min psykiater som jeg har fået et meget anstrengt forhold til og opfatter som mildest talt inkompetent :evil:

Så i morgen giver jeg lige klinikken et ring med den rette adresse så jeg ikke skal op og hente breve fra dem hos min bror og lige for at høre om de kan give mig et slag på tasken for hvor lang ventetiden ved dem sådan ca. er

Ellers havde jeg bedt om at få aktindsigt i min journal. Det var noget af en skuffelse egentlig... der var intet fra min barndom hvor jeg var plaget af nærmest kronisk blærebetændelse (det nærmeste man kom på at der stod noget om det var at jeg havde været indlagt mange gange pga det... sært... det husker jeg ikke at jeg har været?) og der stod praktisk talt intet fra tiden efter jeg havde været indlagt på psyk. skadestue :gruble:

Så jeg tror også lige jeg skal have sendt en lille mail til min læge og spørge hvor resten er blevet af :gruble: Det var alt det der mangler deri jeg ville læse jo :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

Opsedasse :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

Øv hvor er det ærgeligt at der ikke er flere med men jeg håber det kommer.

Hvordan har I to andre det for tiden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...