Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

SuperwomanKBH

HJÆLP! Mit toilet virker pludseligt ikke?!?!

Recommended Posts

Gleeman

Det kan komme hvis der har været slukket for vandet så løsner kalken sig . Men der hvor slangen går hen altså til et vandrør der plejer gerne at sidde en hane til at lukke for vandet , hvis det er en lejlighed er røret højst sandsynligt i en rørkasse i hjørnet hvor man kan "tage" den nederste del af så man kan komme til , det er svært at forklare på skrift.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smeeej

hvis du ringer efter en vvs-mand nu, så kommer du til at hænge på regningen,+ lørdags tillæg.

så klar dig med en spand vand som du kan hælde i toilettet når du har besøgt det. du siger jo du har vand i resten af lejligheden.

og ring til viceværten mandag morgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SuperwomanKBH
Det kan komme hvis der har været slukket for vandet så løsner kalken sig . Men der hvor slangen går hen altså til et vandrør der plejer gerne at sidde en hane til at lukke for vandet , hvis det er en lejlighed er røret højst sandsynligt i en rørkasse i hjørnet hvor man kan "tage" den nederste del af så man kan komme til , det er svært at forklare på skrift.

Nej, rørerne ligger frit, og der er ikke noget der kan så meget som minde om en afbryder...

Jeg har lige været rundt og ringe på hos samtlige beboere over/under min lejlighed, for at høre om deres toiletter virker, men der er selvfølgelig ikke en eneste af dem der er hjemme... - Typisk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marius1972

Øv så....

Tror at du må væbne dig med en spand vand .... resten af weekenden så....

Hygge hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
rubberduck441

Skru den der tap der sider på håndtaget man skyller ud med af. Det skulle gerne gøre det nemmere at få låget af. Det er muligvis pga af at den mekanisme inde i cisternen der regulerer vandtilførslen er kalket fast. Dette kan afhjælpes med afkalkningsmiddel. Det er ikke svært.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gleeman

Så er du lidt på den... der plejer ellers at være sådan en kuglehane med et lille sort tap man kan dreje, har du prøvet at følge rørene kan være den sidder længere væk på røret. den ser som regel sådan her ud.http://www.ebad.dk/product.asp?product=365

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lady_Moonlight

Vi hænger ikke selv på regningen, hvis der er tale om et nødtilfælde.

Jeg ville ringe efter en vvs mand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FuckNavnet

Er det kommet til at virke??

Det ville være nemmere at hjælpe hvis du fortalte hvad det var for et toilet.

Er det sådan et Ifö toilet med halv og helt skyl?

Hvis det er sådan et trykker du knappen helt ned i den ene side, får fat under kanten på den side der vipper op og vipper knappen af. Så kan du få "låget" af cisternen og se om der er vand i. Hvis der ikke er kan det feks være flyderarmen der ikke falder ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SuperwomanKBH

Jeg er først lige kommet hjem igen - flygtde hjem til mine forældre...:blush:

Anyways, så har jeg fundet ud af at der ikke er vand i cisternen... det er et Gustavberg, hvor jeg fik pillet knappen af, så jeg lige kunne skimte ned i - men der er ikke noget åbenlyst galt, så jeg selv tør rode med det, så jeg bliver nok nødt til at vente indtil mandag... Totalt irriterende...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna
Det har virket helt fint hele dagen, men da jeg så havde gjort rent ude på badeværelset og skulle skylle ud i toilettet så virkede det ikke? Der er slet ingen reaktion når jeg trykker på knappen, men vandet virker fint i resten af lejligheden...

Jeg kan ikke finde ud af at åbne "toppen" af toilettet, for at se om der er noget åbenlyst galt der.

Så hvad gør jeg? Jeg ved ikke hvordan man åbner toilettet, og kan derfor ikke fixe det selv. Vi har sådan nogle "nød"-numre til VVS´ere, men det synes jeg måske gså er liiige voldsomt nok (og skal man egentlig selv betale hvis man ringer efter sådan en?:gruble: - bor i lejebolig)...

/Superwoman*er glad for at det bare var rengøringsmiddel der ikke kunne blive skyllet ud:lol: *

Unskyld hvis det allerede er blevet sagt, men som nødløsning kan bruge en spand vand til at skylle ud med, det virker lige så fint:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.