Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

SuperwomanKBH

HJÆLP! Mit toilet virker pludseligt ikke?!?!

Recommended Posts

SuperwomanKBH

Det har virket helt fint hele dagen, men da jeg så havde gjort rent ude på badeværelset og skulle skylle ud i toilettet så virkede det ikke? Der er slet ingen reaktion når jeg trykker på knappen, men vandet virker fint i resten af lejligheden...

Jeg kan ikke finde ud af at åbne "toppen" af toilettet, for at se om der er noget åbenlyst galt der.

Så hvad gør jeg? Jeg ved ikke hvordan man åbner toilettet, og kan derfor ikke fixe det selv. Vi har sådan nogle "nød"-numre til VVS´ere, men det synes jeg måske gså er liiige voldsomt nok (og skal man egentlig selv betale hvis man ringer efter sådan en?:gruble: - bor i lejebolig)...

/Superwoman*er glad for at det bare var rengøringsmiddel der ikke kunne blive skyllet ud:lol: *

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
loocde

Jeg ville prøve at ringe til viceværten, hvis du har sådan en. Han ved vel, hvem der skal ringes til... Eller måske selv komme og lave det selvom det er lørdag, hvis han er rigtig sød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gleeman

Hvis der ikke kommer vand i cisternen? Så er mit gæt at der kan sidde et kalk eller skidt i vandtilførelsen altså den lille slange der går fra vandrøret og til bag på toilettet. Hvis der er en "afbryder" eller hane på det rør , kan du slukke og skrue slangen af eller prøve at rense den , eller stikke noget igennem. Det behøver du ikke have låget til cisternen af for at gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SuperwomanKBH

Der er en vicevært, men det eneste telefonnummer jeg har er over til ejendomskontoret og der sidder han ikke ovre en lørdag eftermiddag (har prøvet at ringe dertil, nemlig)...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kliise

kan du ikke klare det ved at hælde en spand vand i kummen. Så kan du ringe på mandag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
piphans15

ved du om der i det hele taget er vand i cisternen, eller har du haft gæster som har været så flinke at lukke for vandet til toiletet, det ville jeg nok undersøge i første omgang

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marius1972

Der sidder også nogen gange sådan et lille sort "håndtag" der nede bag ved toilettet ved slangen der tilføre vand. Hvis du har gjort rent der ... har du måske skuppet til den, så den nu er lukket...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AlleAliasErTaget
ved du om der i det hele taget er vand i cisternen, eller har du haft gæster som har været så flinke at lukke for vandet til toiletet, det ville jeg nok undersøge i første omgang

Jeg synes også det mest logiske ville være hvis der ikke er vand i cisternen.

Jeg ved faktisk heller ikke hvordan man får låget af de nymoderne toiletter - det er jo noget andet end dengang hvor man bare skruede knoppen af og løftede. Prøv at ringe på hos nogle andre i opgangen for at høre hvordan DE gør for at få låget af - det er mit bedste råd. :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SuperwomanKBH
Hvis der ikke kommer vand i cisternen? Så er mit gæt at der kan sidde et kalk eller skidt i vandtilførelsen altså den lille slange der går fra vandrøret og til bag på toilettet. Hvis der er en "afbryder" eller hane på det rør , kan du slukke og skrue slangen af eller prøve at rense den , eller stikke noget igennem. Det behøver du ikke have låget til cisternen af for at gøre.

Jeg troede at sådan noget ville komme gradvist? For det har virket helt, helt normalt indtil den pludselig overhovedet ikke virkede... Anyways, så tror jeg ikke at der er nogen afbryder... Der er i hvert fald ingen håndtag, skruer eller andet på den slange...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SuperwomanKBH

Jeg har ikke haft gæster... Det har som sagt virket hele dagen, lige indtil det pludselig slet ikke virkede.:)Jeg ved ikke om der er vand i cisternen, kan ikke få "låget" af, men det virker ikke umiddelbart som om der er noget...

Marius: Der er ikke noget håndtag.. - det ville ellers have været lækkert hvis det bare var det...:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.