Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak? Del 2

Recommended Posts

creaq-
Det må du skam godt, men undlade at qoute da vi andre ikke er int i hvad hun skriver, eller diskutere det i tråden der er beregnet til det :

http://debat.jubii.dk/woman/sund+og+skoen/sundhed/tamimara-her+er+din+traad_537466.html?

Jaja. Undrer mig bare over at I himlede op da vedkommende gav jer (konstruktiv) kritik, mem det til gengæld helt i orden at I snakker grimt om vedkommende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Jaja. Undrer mig bare over at I himlede op da vedkommende gav jer (konstruktiv) kritik, mem det til gengæld helt i orden at I snakker grimt om vedkommende.

Læs indlæggene fra igår ;)

Og så er der vist kogt suppe nok på den gris, eller noget :genert::gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
creaq-
Læs indlæggene fra igår ;)

Og så er der vist kogt suppe nok på den gris, eller noget :genert::gruble:

Nah det gider jeg ikke.. Vi kan bare stoppe her :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKnas
Jeg har slet ikke deltage i denne tråd da jeg ikke kan sætte mine egne problemer ned på skrift men vil bare ønske jer alle sammen en rigtig god dag med (forhåbenligt) lidt solskin! :wave:

Tak! :kys:

Og i lige måde ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seance
Jeg har slet ikke deltage i denne tråd da jeg ikke kan sætte mine egne problemer ned på skrift men vil bare ønske jer alle sammen en rigtig god dag med (forhåbenligt) lidt solskin! :wave:

Hvor er det sødt af dig.

Jeg håber, at du på et tidspunkt føler dig parat til at sætte ord på, og det er helt okay hvis det bliver rodet.

Det gør det også tit for mig, men det hjælper alligevel at få tingene ud :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kattekiss
Man kan vel have forskellig syn på dette? Jeg behøver virkelig ikke at læse alt det. Har haft psykologi og har lært en masse om forskellige psykiske lidelser, men derfor ændrer det ikke mit syn på at man KAN påvirke ens liv til at gå i den rigtige retning.

Jeg synes du udstiller dig selv meget flot ved at sige, du ikke behøver læse tekster om PSYKIATRI fordi du har haft PSYKOLOGI. :)

(og som led i en kortere videregående uddannelse som farmakonom, hvor det af gode grunde er af begrænset dybde).

men det undrer mig alligevel lidt, når du har at gøre med et medicinsk fag, og i dagligdagen sælger præparater til psykisk syge.

Men det er klart, hvis din opfattelse af psykisk syge er af den art, man får ved et overfladisk indblik i psykologien, kan jeg godt forstå, at du tror man selv vælger at være syg eller ej.

Hvis du tager de lægefaglige, dvs psykiatriske briller på, og lige glemmer grundkursus i Jung og Freud (;)): Flere mennesker herinde lider af en sygdom, der dels: har at gøre med kemiske problemer i hjernen, dels har at gøre med gener, dels kan fremprovokeres af stærke traumer.

Hvis du afviser den medicinske og kemiske del af en psykisk sygdom, afskærer du dig selv for at opdage/erkende at man med en sådan lidelse faktisk ikke KAN helbrede sig selv. Jeg nævner i flæng: Skizofreni, autisme..

Så, sorry, men det ER altså fordi du ikke ved nok om emnet, at du kommer så galt afsted i denne tråd :)

Edit: Og til alle brugere af denne tråd, ønsker jeg alt det bedste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OutOfOrder

Øv :(

Jeg kan ikke rigtig hitte ud af det hele for tiden. Kan ikke rigtig finde ud af om jeg er ved at være ustabil igen :o

Synes jeg har svært ved at koncentrere mig - og er hele tiden nervøs for om jeg magter det.

Men måske er det bare årsregnskab stress :gruble:

Jeg ville sådan ønske jeg ikke havde behov for at bruge så forfærdelig meget krudt på alle disse tanker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKnas

^^

Det er helt vanvittigt så meget energi der går på tankemylder og bekymringer...Gid man dog lige kunne skrue ned og få bare et par timers ro. Der skal bare det mindste 'fremmede' i min hverdag til, før jeg begynder at stresse.

Min mand refererede til min angst igår som "forfølgelses-vanvid"... :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKnas
Ja, hvor er det lige off-knappen sidder?:8:

Nogle gange laver jeg en speciel te der hedder Tension Tamer, og går ud i køkkenet, hvor vi har sådan en stor beduin-pude, så lukker jeg dørene, og sidder bare der og stirrer ud i luften med min te. Ingen fjernsyn eller musik, bare ro. Det hjælper mig, når jeg har det sådan.

Hvorfor kalder han din angst for forfølgelses-vanvid?

Vi må lige advisere hinanden, når vi finder den...jeg må gøre noget forkert, har ledt i årevis nu.

Det lyder rart...Hvor køber man teen henne, og hvad er det, der er i som beroliger? (lyder som mere end den sædvanlige kop kamillete).

Tror han kaldte det sådan, fordi jeg følte, der var nogen der holdt øje med mig...og at nogen vidste jeg var herinde og ville herind...og, ja, skade mig, måske (når ikke så langt i de rationelle tanker når først angsten er over mig) :blush:

Kan ikke helt gennemskue, om det er reelle paranoia-tendenser, eller om det bare lyder sådan når jeg er herhjemme (og ikke i en bus eller lign., hvor jeg får en tilsvarende følelse).

:stoned: Ved ikke om jeg gir mening....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kattekiss
You nailed it:gogo: Kanon godt indlæg!

Tak, måtte altså bare lukke det ud :)

Og tak for grønt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...